طرز تهیه مربای ترب سفید با طعم ایده آل

منبع: آرگا

1

1402/9/22

23:20


طرز تهیه مربای ترب سفید که بک مربای خوشمزه و خانگی است در این بخش قرار دارد. این مربا یک مربای ترد و شیشه ای بوده که با رسپی آن آشنا می شوید.

طرز تهیه مربای ترب سفید با یک رسپی ویژه در این بخش قرار داده شده است که مطالعه می کنید. این مربا طعم فوق العاده ای داشته و برای سفره های شما یک گزینه عالی خواهد بود.

برای داشتن انواعی از مرباها خانگی می توانید در ارگا همراه ما باشید. این مربا طعم و مزه فوق العاده دارد. طرز تهیه مربا نعناع و مربای سیب با رسپی ویژه نیز در لینک قرار داده شده است.

رسپی مربای ترب سفید

مواد اولیه:

  • ترب سفید: ۱ کیلوگرم
  • گلاب: ۱/۲ پیمانه
  • شکر: ۱ پیمانه
  • آب: ۳ پیمانه
  • آب اهک: به میزان لازم
  • ابلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
  • هل: چند عدد

طرز تهیه مربای ترب سفید:

این مربا هم سالم بوده و هم مقوی است. این مربای خوشمزه یکی از انواع مرباها سبزیجاتی بوده که می توانید در منوی خود داشته باشید. این مربا ساده بوده و دارای رسپی ویژه ای نیز می باشد. این مربا برای صبحانه گزینه بسیار خوبی است.

طرز تهیه مربای ترب سفید

ترب ها را باید به اندازه های دلخواهی برش دهید. با استفاده از کاتر آن را قالب زده و ۴ ساعت درون آب آهک بگذارید. ترب ها را کنار گذاشته و مجدد آن را بشویید. در ادامه نیز آن را باید به مدت ۲ ساعت درون آب سرد قرار دهید.

حالا ترب ها را مجدد آبکشی کرده و مقداری گلاب نیز روی آن بریزید. بعد از اینکه ترب ها را به مدت ۱۰ دقیقه آبکشی کردید، کنار گذاشته و سراغ دیگر مراحل بروید.

بعد آبکشی ترب ها را به همراه آب گرم و گلاب روی حرارت گذاشته تا به خوبی پخته شود. بعد از پخت شدن باید آن را آبکشی کرده و کنار بگذارید‌. هل، شکر، ۳ پیمانه آب روی حرارت گذاشته تا شکر باز شده و بجوشد.

ترب ها را درون آن ریخته و به مدت نیم ساعت بجوشانید. مقداری آب لیمو و گلاب نیز به آن اضافه نمایید. مواد را از روی حرارت برداشته و زمان دهید تا سرد شود. بعد آن را درون شیشه ای ریخته و درون یخچال بگذارید. این مربا را می توانید در وعده های مختلفی داشته باشید.

مربای ترب سفید

طرز تهیه مربای ترب سفید به‌ همین‌ سادگی بوده و شما با رعایت چند نکته می توانید یک مربای ترد و شیشه ای فوق العاده داشته باشید. این مربا خواص زیادی نیز دارد. برای تهیه این مربای شیشه ای می توانید از مقداری آب اهک هم استفاده کنید.

افزودن مقداری زعفران نیز در این مربا دلخواهی بوده و یک گزینه عالی است. شما می توانید با این رسپی یک مربای متنوع و خوشمزه داشته باشید. این مربا را می توانید به عنوان بک نوع مربای متنوع بر روی سفره های خود داشته باشید. یک مربای فوق العاده خوشمزه با طعم‌ و مزه ای ویژه که می توانید در این بخش رسپی آن را مطالعه کنید.

شما می توانید انواعی دیگر از مرباها خانگی را داشته باشید. یان مرباها خوشمزه و متنوع هستند. برای داشتن انواعی از مربا میوه و سبزیجات شما می توانید در ارگا همراه ما باشید. این نوع مرباها خوش طعم و در عین حال انتخابی ویژه برای مهمانی های شما خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو