طرز تهیه مربای آلو زرد با دو روش مختلف

طرز تهیه مربای آلو زرد با دو روش مختلف


منبع: آرگا

4

1402/3/25

19:40


شما می توانید در این بخش با طرز تهیه مربای آلو زرد خانگی آشنا شوید. این مربا مزه فوق العاده ای داشته و با هل، زعفران و گلاب تهیه می شود.

اگر به دنبال تهیه انواعی از مرباهای خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه مربای آلو زرد آشنا می شوید. این مربا ویژه فصل تابستان بوده و خواص زیادی هم دارد.

برای داشتن انواعی از مرباهای خانگی کافی است تا در آرگا همراه ما باشید. در لینک نیز طرز تهیه مربای گلابی و مربای سیب سبز قرار داده شده که مطالعه می کنید.

مربای آلو زرد ساده

مواد اولیه:

  • شکر: ۲ کیلوگرم
  • آلو زرد: ۲ کیلو

طرز تهیه مربای آلو زرد درسته:

برای داشتن این مربای فوق العاده و خوشمزه باید ابتدا ظرفی را پر از آب کرده و روی حرارت بگذارید. درون ظرفی دیگر آلوها را شسته و برای چند دقیقه ای درون آب جوش قرار دهید. این کار موجب شده تا پوست آلوها به راحتی جدا شود.

طرز تهیه مربای آلو زرد

آلوها را درون یک آبکش ریخته و پوست آن را جدا کنید. حالا باید آلوها را درون ظرفی ریخته و مقداری شکر روی آن بریزید. آلوها باید به مدت  ساعت درون یخچال قرار بگیرد. حالا ظرف را از یخچال خارج کرده و ۲ لیوان آب روی آن بریزید. بعد قابلمه را روی حرارت گذاشته و زمان دهید تا مربا کمی قوام دار شود.

زمانی که مربا کمی قوام دار شد و آلوها به خوبی پخته شد، آلوها را با کفگیر برداشته و کمی دیگر زمان دهید تا شربت آن قوام دار شود. بعد از قوام دار شدن شربت می توانید، آلوهای جدا کرده را به ان اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه مربای آلو زرد دیگر باید مربا را کنار گذاشته تا به خوبی خنک شود و بعد از خنک شدن آن را درون شیشه های مورد نظر بریزید. این مربا را می توانید در وعده های مختلفی به همراه کیک یا کره نوش جان کنید.

دستور تهیه مربای آلو زرد

 در صورتی که می خواهید، مربای شما عطر و طعم بهتری داشته باشد، می توانید از چند تکه هل، مقداری زعفران دم شده و گلاب هم در این مربا استفاده کنید. طعم این مربا بسیار فوق العاده است و شما مزه عالی آن را تجربه می کنید.

برای اینکه این مربا را طولانی مدت نگهداری کنید، باید درب شیشه را به خوبی ببندید همچنین بعد از ریختن مربا درون شیشه باید کمی زمان دهید تا هوای اضافی آن خارج شود. حالا می توانید این مربای خوشمزه را سرو کنید.

طرز تهیه مربای آلو بدون هسته:

در روش قبلی شما می توانید با وجود هسته این مربا را سرو نمایید. در این روش شما همان مواد را دارید و با این تفاوت که هسته های آلو را خارج می کنید.

طرز تهیه مربای آلو زرد مجلسی

مواد اولیه:

  • آلو زرد: ۱ کیلوگرم
  • شکر: ۱ کیلوگرم
  • جوهر لیمو: چند قطره
  • هل: مقداری
  • زعفران: ۱ قاشق غذاخوری

ابتدا باید آلو را شسته و با استفاده از چاقو از وسط به دو نیم تقسیم کنید. حالا هسته ها را خارج کرده و درون قابلمه بریزید. آلو زرد را روی حرارت قرار دهید و مقداری شکر هم به آن اضافه کنید. شما می توانید این نوع مربا را با پوست نیز تهیه نمایید.

در صورتی که می خواهید، مربای شما بدون پوست باشد، باید ابتدا آلوها را بعد از دانه کردن درون قابلمه آب جوش چند دقیقه قرار داده و بعد از سرد شدن، پوست کنید.

برای اینکه مربای شما تردتر شود، می توانید از چند جوهر لیمو هم در این مربا استفاده کنید. در صورت دلخواه می توانید از مقداری زعفران و هل هم در این مربای ملس خود استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو