بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند کدام است؟

بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند کدام است؟


منبع: پلازا

2

1402/10/15

15:24


بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند کدام است؟

آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند یکی از ضروری‌ترین برنامه‌هایی است که باید داشته باشید و متاسفانه خیلی از کاربران به آن بی توجه اند. در این مقاله از پلازا می‌خواهیم به بررسی اینکه چرا به این ابازر نیاز داریم و بهترین مواردی که در اختیار داریم کدامند بپردازیم.

تلویزیون را می‌توان یکی از بزرگترین اختراعاتی دانست که بشر تا کنون انجام داده است و باید گفت اصلی ترین رسانه ای است که ما امروزه در اختیار داریم. اگر نگاهی به تلویزیون‌ها بیندازیم، متوجه خواهیم شد که این جعبه جادویی در طول زمان دستخوش چه تغییراتی بوده است. علاوه بر آن کوچکتر شدن کامپیوتر‌ها باعث شد تا اینترنت به تلویزیون هم راه پیدا کند و دیگر این دستگاه یک دریافت کننده یک طرفه اطلاعات نباشد و کاربران بتوانند با استفاده از این ویژگی ارسال و دریافت دوطرفه، برنامه‌ها را انتخاب کرده و خودشان تصمیم گیرنده باشند که چه چیزی پخش شود. ظهور این قابلیت‌ها منجر به اختراع تلویزیون‌های هوشمند شد و در کنار همه خوبی‌های آنها حریم خصوصی کاربران نیز به خطر افتاد. آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند ابزاری است که قرار است این مشکل را رفع کند.

آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند از آن برنامه‌هایی است که شاید نیازی که به آن داریم چندان احساس نشود اما باید گفت اهمیت بسیار زیادی دارد و مواردی که ممکن است این تلویزیون‌ها به حریم خصوصی شما آسیب برسانند بسیار زیاد خواهد بود. در ادامه پس از معرفی بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند در مورد اینکه این تهدیدات کدام است بیشتر صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب

فهرست بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند

در این بخش از مقاله می‌خواهیم به صورت موردی اپلیکیشن‌هایی را معرفی کنیم که می‌توانید با نصب آنها روی تلویزیون خود از اینکه آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند شما همه جوره از شما مراقبت می‌کند آسوده خاطر باشید. دقت داشته باشید گزینه‌های یکه د اینجا مطرح می‌شود، از بهترین برنامه‌های امنیتی هستند و خیلی از آنها غیر رایگان می‌باشد، اما جای نگرانی نیست و پلن‌های رایگان آنها هم به تنهایی می‌توانند جوابگوی نیاز شما باشند.

1. بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند: Eset Smart TV Security

بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند: Eset Smart TV Security

می توان گفت تنها شرکت امنیتی که آنتی ویروس‌های خود را برای استفاده در تلویزیون بهبود داده و نسخه مخصوص این دستگاه ارائه داده است، Eset است که همه ما آن را با آنتی ویروس قدرتمند نود 32 می‌شناسیم، یکی از بهترین ابزار‌های امنیتی است که در اختیار شما قرار دارد. ایتن ابزار می‌تواند از تلویزیون هوشمند شما در برابر تمامی تهدیدات به صورت بهینه و بدون افت کیفیت در کارکرد کلی، از آن مراقبت کند، امنیت رمز‌ها و پسورد‌های شما را تضمین کند و همینطور تمامی قابلیت‌هایی که در پس زمینه و بدون اطلاع شما در جریان است را هم بررسی نموده و موراد مخرب جلوگیری نمیاد.

2. قدرتمندترین آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند: BitDefender

قدرتمندترین آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند: BitDefender

یکی از بهترین گزینه‌های آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند بیت دیفندر می‌باشد. یک آنتی ویروس قدرتمند که سال‌ها عنوان بهترین آنتی ویروس جهان را به خود اختصاص داده بود. در مورد این آنتی ویروس باید گفت که ورژن مجزایی برای تلویزیون‌های هوشمند ارائه نداده است، اما شما می‌توانید از نسخه اندروید آن استفاده نمایید. این آنتی ویروس ویژگی‌های خوبی را برای پلن‌های رایگان خود ارائه می‌دهد و پشتیبانی و آپدیت منظمی که دارد به شما کمک می‌کند امنیت تلویزیون هوشمند خود را تضمین کنید.

3. بهترین آنتی ویروس رایگان: AVG AntiVirus & Security

بهترین آنتی ویروس رایگان: AVG AntiVirus & Security

در مورد این آنتی ویروس هم باید گفت یک ورژن اندرویدی از آنتی ویروس محبوب AVG است که بهترین سرویسها را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. خیلی از سرویس‌ها که در گزینه‌های دیگر به صورت پرمیوم ارائه می‌شوند در این برنامه به صورت رایگان ارائه خواهند شد و شما می‌توانید به طیف گسترده ای از ابزار‌های امنیتی دسترسی داشته باشید. البته باید گفت فعال کردن همه این ویژگی‌های روی تلویزیون هوشمند ممکن است در کارکرد آن کمی تغییر ایجاد کرده و شما حس کنید که دستگاه شما کمی کند شده و رد بعضی از مواقع دچار لگ و گلیچ می‌شود.

4. آنتی ویروس حرفه ای اندروید Avast

آنتی ویروس حرفه ای اندروید Avast

در صورتی که از افرادی هستید که نگران تهدیدات مربوط به استراق سمع و یا کنترل برنامه‌هایی که روی تلویزیون خود می‌بینید هستید، این آنتی ویروس می‌تواند به شما کمک کند از شر تمامی آنها خلاص شوید، آواست موبایل برنامه ای است که بیش از 100 میلیون بار نصب شده و این شرکت ادعا می‌کند که 435 میلوین کاربر دارد. بیشتر امکانات این نرم افزار رایگان بوده اما در صورتی که می‌خواهید از آن به صورت کامل و صد درصدی استفاده کنید بهتر است به پنل‌های غیر رایگان آن را هم امتحان کنید.

5. بهترین وی پی ان و آنتی ویروس: McAfee Security: Antivirus VPN

بهترین وی پی ان و آنتی ویروس: McAfee Security: Antivirus VPN

در این برنامه شما علاوه بر یک آنتی ویروس قدرتمند که به شما کمک می‌کند از تهدیدات دوری کنید و کاملا هم رایگان می‌باشد، یک وی پی ان را دارید که می‌توانید برای دسترسی به شبکه‌های مختلف و دور زدن تحریم‌ها نیز از آن استفاده کنید. البته باید گفت برای این وی پی ان لازم است هزینه پرداخت کنید که چندان گرانتر از سایر وی پی ان‌ها نیست. برنامه مک آفی یکی از گزینه‌های ایده آلی است که شما می‌توانید به عنوان آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند از آن استفاده نمایید.

تهدید‌هایی که در تلویزیون‌های هوشمند برای کاربران وجود دارد؟

در صورتی که شما از تلویزیون هوشمند خود مانند تلویزیون عادی استفاده می‌کنید و هنوز آن را به اینترنت متصل نکرده اید تا بتوانید از هزاران قابلیت حرفه ای و جذابی که در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید، اصلا جای نگرانی نیست و می‌توانید بدون نیاز به آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند به کار خود ادامه دهید. اما در صورتی که قصد دارید از ویژگی‌هایی که برای آنها هزینه پرداخت کرده اید استفاده کنید و تجربه ای عالی را از یک تلویزیون تعاملی حرفه ای بدست آورید، بهتر است بدانید در کنار تمامی این جذابیت‌ها چه دردسر‌هایی هم برای شما وجود خواهد داشت.

تهدید‌هایی که در تلویزیون‌های هوشمند برای کاربران وجود دارد!؟

تلویزیون‌های هوشمند مدت زیادی نیست که منتشر شده اند و مانند کامپیوتر‌ها و سایر دیوایس‌های اینترنتی تهدید‌ها در آنها مشخص نیست و البته افراد خیلی کمی هم هستند که به آن اهمیت دهند. همین موضوع باعث شده است تا روش‌های مختلفی برای هکر‌ها پیدا شود تا بتوانند به تلویزیون‌های هوشمند نفوذ کرده و اطلاعاتی جالب را بدست آورند. اگر این سوال برای شما ایجاد شده است که: “مگه یه هکر با تلویزیون من چیکار میتونه بکنه!؟ وسط مسابقه فوتبال کانال رو عوض کنه!” باید گفت که اطلاعات ارزشمندی در تلویزیون شما وجود دارد و اصلا آزار و اذیت در اینجا هدف نیست.

مهمترین تهدیداتی که می‌توان برای تلویزیون‌های هوشمند در نظر گرفت این موارد هستند:

پیدا کردن علاقه مندی‌های بینندگان و فروش آنها به شرکت‌های تبلیغاتی

اطلاعات برنامه‌هایی که به آن علاقه دارید، ساعاتی که بیشتر تلویزیون نگاه می‌کنید، شبکه‌های مورد علاقه شما و مواردی از این دست، از اطلاعاتی هستند که شرکت‌های تبلیغاتی برای بالا بردن بازدهی تبلیغات خود برای آنها پول خوبی پرداخت می‌کنند. آمارهای مختلفی از اینکه پربیننده ترین برنامه تلویزیون چیست و یا مردم بیشتر کی تلویزیون نگاه می‌کنند وجود دارد ولی همه آنها بر اساس نظرسنجی و مشارکت است و باید گفت که این موارد بسیار ضعیف و بیشتر حدسی هستند! آمار واقعی آن چیزی است که یک ویروس با توزیع گسترده روی تلویزیون‌های هوشمند می‌تواند آن را پیدا کرده و برای این شرکت‌ها ارسال کند!

پیدا کردن پسورد‌ها و نفوذ به سیستم

در صورتی که سری به منوی برنامه‌های خود روی تلویزیون هوشمند تان بنزید، مشاهده می‌کنید که اپلیکیشن‌های زیادی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و… روی آن وجود دارد که شما برای وارد شدن به آنها لازم است یوزر نیم و رمز عبور خود را وارد کنید. در صورتی که ویروس وارد تلویزیون شما شود می‌تواند این پسورد‌ها را استراق سمع کرده و آنها را برای شخص دیگری ارسال نماید. اینجاست که اوضاع کمی خطرناک می‌شود و عملا اطلاعات شما به خطر می‌افتد. در سال 2013 بدافزاری این به نام Linux/Flasher.A از این طریق توانست اطلاعات خیلی از کاربران را به سرقت ببرد.

راه اندازی بات نت برای حملات اینترنتی

نوع خاصی از حملات به نام دیداس وجود دارد که به شبکه‌های بزرگ و سازمان‌ها انجام می‌شود و می‌تواند باعث از کار افتادن سرویس‌های اینترنتی آنها شود. اگر سری به مقاله های امنیت سایبری و کلودفلر چیست بزنید اطلاعات خوبی از این حمله بدست خواهید آورد. حالا ارتباط این حمله با نیاز به آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند چیست! قضیه اینجاست که برنامه ای به نام Maria در بستر اینترنت گسترش یافت که تلویزیون‌های هوشمند را تبدیل به یک عضو مخرب برای ایجاد اختلال روی اینترنت می‌کرد و تبدیل به یک کابوس برای سازمان‌های مختلف شده بود.

در این نوع از حملات شما بدون اینکه خودتان بدانید، بخش بزرگی از یک حمله و اختلال اینترنتی خواهید بود. البته در این میان ممکن است هزینه اینترنت مصرفی شما و همینطور کیفیت سرویسی که دریافت می‌کنید نیز دچار مشکل شود.

استراق سمع توسط تلویزیون

یکی دیگر از دردسر‌های جدیدی که می‌تواند در تلویزیون‌های هوشمند ایجاد شود این است که برنامه‌هایی وجود داند که می‌توانند با نفوذ به آنها کنترل میکروفون‌های استفاده شده در این دستگاه‌ها را بدست گرفته و صدای محیط پیرامون را ضبط کنند. این ضبط صدا به حدی دقیق است که حتی می‌توان موقعیت افرادی که در حال صحبت و یا حرکت در خانه هستند را هم پیدا کرد. هر چند برنامه ای که این کار را انجام داده است صرفا یک پروژه تحقیقاتی توسط دانشگاه واشنگتن در سال 2017 بود. اما باید خطر آن را جدی گرفت و آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند برای مقابله با این موارد به شدت ضروری به نظر می‌رسد!

استراق سمع توسط تلویزیون

کنترل کاربران توسط دولت ها

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در بین تهدید‌های تلویزیون‌های هوشمند مهم باشد، از بین اسنادی بیرون آمد که از طریق ویکی لیکس (گروهی از هکر‌ها که اسناد دولتی را هک و برای عموم منتشر می‌کنند) منتشر شده بود. در این اسناد مشخص شده بود که دولت‌های آمریکا و انگلستان برای در نظر گرفتن بعضی از شهروندان از طریق تلویزیون‌های هوشمند آنها اقدام می‌گردند. به این صورت که علاقه مندی ها، موضوعاتی که در اخبار دنبال می‌کردند و مواردی از این دست را تحت نظر می‌گرفته و آنها را ثبت می‌کردند.

در این جا ما با یک سوال مهم مواجه ایم! همه مواردی گفته شد می‌تواند روی سایر دستگاه‌های دیگری که به اینترنت وصل می‌شود هم اتفاق بیفتد، اما چرا ما آنها را احساس نمی‌کنیم!؟ پاسخ اینجاست که در کامپیوتر‌ها و گوشی‌ها امکانات امنیتی زیادی به صورت پیش فرض وجود دارد که می‌تواند جلوی خیلی از این اتفاقات بد را بگیرد. اما در تلویزیون‌ها اینطور نیست و نیاز به ابزار‌هایی مانند آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند به شدت احساس می‌شود.

در ادامه بهترین گزینه‌های آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند که می‌تواند از تمامی این موارد برای شما جلوگیری کند را بررسی خواهیم کرد.

نکات مهم برای حفاظت از تلویزیون هوشمند

در بخش‌های قبلی با هم بهترین انواع آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند را بررسی کردیم و موارد استفاده هر یک را هم توضیح دادیم. در این خصوص باید بگوییم آنتی ویروس همه چیزی نیست که ما به آن احتیاج داریم و حتی اگر شما آنتی ویروس هم نداشته باشید و از تلویزیون هوشمند خود مراقبت کنید، مشکل جدی ای برای شما پیش نمی‌آید.

  • مهمترین مواردی که باید برای مراقبت از تلویزیون هوشمند در نظر داشت این موارد هستند:
  • همیشه فریمور (Firmware) و برنامه‌های خود را آپدیت و به روز نگه دارید و آپدیت‌ها را به بعدا موکول نکنید؛
  • دسترسی اینترنت را برای تمامی برنامه‌ها باز نگذارید و در صورتی که از برنامه ای استفاده نمی‌کنید آن را حذف نمایید؛
  • در زمان نصب یک برنامه، قوانین و مقرراتی که باید بپذیرید را بررسی کرده و در صورتی که دسترسی‌های زیادی نیاز داشت آن را نصب نکنید؛
  • امکان جمع آوری اطلاعات(Data Gathering) را که بعضی از برنامه‌ها به صورت مجزا دارند قطع کنید؛
  • دوربین تلویزیون خود را با برچسب سیاه بپوشانید؛
  • پسورد‌ها را روی حالت پیش فرض نگذارید و آنها را تغییر دهید؛

در صورتی که این کار‌ها را انجام دهید، می‌توانید بدون هیچ نگرانی از دستگاه خود استفاده کنید و خیالتان از بابت هر گونه رخنه در حریم شخصی و همینطور هک شدن راحت باشد. البته باید گفت استفاده از یک آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند در کنار این موارد می‌تواند یک تضمین محکم برای شما باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم در مورد آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند صحبت کردیم و دیدیم که چه گزینه‌هایی برای ما وجود دارند و همینطور تهدیداتی که می‌تواند حریم شخصی و امنیت تلویزیون ما را به خطر بیندازند کدامند. در این جا ما 5 آنتی ویروس برتر را معرفی کردیم که می‌توانید از هر کدام از آنها به فراخور نیاز خود استفاده نمایید. اما پیشنهاد ما برای این کار آنتی ویروس Eset Smart TV Security است که برای این کار بهبود پیدا کرده است. البته در صورتی که سری به مقاله بهترین آنتی ویروس 2023 برای اندروید بزنید، می‌توانید گزینه‌های دیگری را هم پیدا کنید. در صورتی که نظر و یا سوالی در این خصوص داشتید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو