لاکچری ترین گل های آپارتمانی (31 گل آپارتمانی)

لاکچری ترین گل های آپارتمانی (31 گل آپارتمانی)


منبع: تالاب

1

1402/10/16

00:09


فرقی نمی کند در طول روز بیشتر وقت خودرا در محیط خانه صرف میکنید یا […]

لاکچری ترین گل های آپارتمانی (31 گل آپارتمانی)

فرقی نمی کند در طول روز بیشتر وقت خودرا در محیط خانه صرف میکنید یا محل کار، اگر میخواهید حس طراوت و شادی بیشتری داشته باشید، قدرت معجزه‌گر گیاهان را دست‌کم نگیرید.

 

گل و گیاه‌هاي‌ بسیاری وجوددارد کـه میتوان آن ها را در خانه پرورش داد، ولی انتخاب گیاه لوکس مناسب محیط و فراهم کردن شرایط پرورش ان؛ کار هر شخصی نیست. دراین مقاله از مجله تالاب تصمیم داریم با معرفی گیاهان آپارتمانی گرانقیمت و لاکچری، تا حد امکان انتخاب گیاه را برای شـما آسان کنیم.

 

31 گل آپارتمانی لوکس و لاکچری

با روی آوردن بـه سمت زندگی آپارتمان نشینی فضای کشت گل و گیاه در خانه ها کم شده اسـت. با این وجود همان‌ گونه افرادی هستند کـه بخواهند برای زیبا کردن دکور منزل خود هزینه بالایی را صرف خرید یک گیاه آپارتمانی لوکس و گرانقیمت کنند. استفاده از گل هاي‌ زینتی آپارتمانی علاوه بر ایجاد زیبایی در فضا باعث بوجود آمدن حس تازگی در فضای منزل می‌شوند. این کـه یک گل خاص آپارتمانی در اتاق خود داشته باشید بسیار حس دلچسبی را بـه شـما منتقل می کند.

 


مطالب مشابه: 22 تا از بهترین گیاهان آپارتمانی برای هر اتاق + عکس


 

1. گیاه برگ انجیری ابلق

گیاه برگ انجیری ابلق

 

معروفترین گیاه سال 2020 کـه با پخش شدن تصاویرش توسط اینفلوئنسرهای مشهور، پرآوازه شد گیاه برگ انجیری اسـت. گیاه مانسترا یا همان گیاه برگ انجیری، بخاطر وجود برگ‌هاي‌ بزرگ و براقش ظاهری منحصربه فرد و جذاب دارد. اگر چه این گیاه بـه اشکال مختلف وجوددارد، اما محبوب‌ترین و بهتر اسـت بگوییم کـه گران‌قیمت‌ترین نوع ان گیاه برگ انجیری ابلق اسـت کـه قسمت‌هاي‌ سفیدی در برگ‌هایش دیده می شود.

 

حتماً تابحال تصاویر برگ‌هاي‌ ان را بر روی جلد گوشی، کاغذ دیواری و لباس‌ها زیاد دیده‌اید. برگ‌هاي‌ بزرگ و خوش فرم این گیاه باعث شد کـه محبوب دل‌ها شود. این گیاه در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین نوع گیاهان آپارتمانی لوکس در جهان اسـت.

 

2. گیاه برگ انجیری ابلیکوآ 

گیاه برگ انجیری ابلیکوآ

اوبلیکوآ در لاتین بـه معنی بی‌قرینه یا غیر متعادل اسـت. گیاه مانسترا اوبلیکوآ یک گیاه کوچک اسـت کـه حداکثر تا 15 سانتی‌متر رشد می کند. جالب اسـت بدانید کـه قیمت گیاه برگ انجیری اوبلیکوآ در گل‌فروشی‌هاي‌ آنلاین بـه حدود 3000 دلار رسیده اسـت. حالا این گرانی بی‌حد و حصر برای چیست؟ چون این گیاه برگ انجیری اوبلیکوا نه ابلق اسـت و عجیب‌وغریب و نه شکوفه‌هاي‌ زیبایی دارد.

 

دلیل اصلی گرانی قیمت برگ انجیری ابلیکوا بخاطر وجود برگ‌هاي‌ بزرگ توری‌مانند ان اسـت کـه باعث زیبایی و جذابیت گیاه شده و ان را بـه یک گیاه خاص تبدیل کرده اسـت. افزایش قیمت این گیاه نیز همانند گیاه برگ انجیری ابلق، بـه تبلیغات اینفلوئنسرها درسال‌هاي‌ اخیر ربط دارد. چون دریک دهه‌ي قبل یک گلدان متوسط ان حدود 8 دلار بـه فروش میرسید، ولی در حال حاضر بیش از هزار دلار معامله می شود.

 

3. گیاه آلوکازیا آزلانی

گیاه آلوکازیا آزلانی

 

گیاه آلوکازیا آزلانی با قیمت‌هاي‌ سرسام آور جزو گیاهان لاکچری قرار میگیرد. گیاه آزلانی یک گیاه منحصربفرد و کمیاب اسـت کـه در کشور مالزی یافت میشود. برای خرید گیاه آلوکازیا آزلانی یا باید ان را در گلخانه‌هاي‌ خاص بیابید یا بـه صورت آنلاین سفارش دهید. کافی اسـت کـه این گیاه را از نزدیک ببینید، زیبایی ان دل شـما را می برد و متوجه میشوید کـه برای داشتنش ارزش این همه ی پول را دارد.

 

برگ‌هاي‌ براق ان با ترکیبی از رنگ سبز تیره و روشن، طراحی فوق‌العاده‌اي بـه خود گرفته اسـت. علاوه بر این، رگه‌هایي درخشان از رنگ‌هاي‌ صورتی، قرمز و بنفش در زیباترین حالت بر روی برگ‌هاي‌ این گیاه سایه زده‌اند.

 

4. گیاه آپارتمانی فیلودندرون برگ کنگره‌ای

گیاه آپارتمانی فیلودندرون برگ کنگره‌ای

گیاهان آپارتمانی زیبا

 

گیاه Philodendrons Narrow با برگ‌هاي‌ نازک و کنگره مانند خود کـه بـه نام Tiger Tooth نیز مشهور اسـت، بخاطر ظاهر متفاوتش جزو گیاهان آپارتمانی لوکس قرار می گیرد. گیاه Philodendron Narrow مانند سایر انواع فیلودندرون، با آبدهی بیش از حد از دست می دهد، بنابر این دقت داشته باشید کـه تا خاکش کاملا خشک نشده اسـت، بـه ان آب ندهید. از لحاظ میزان تابش نور نیز، با نور زیاد، متوسط و غیر مستقیم کنار می آید.

 

5. فیکوس الاستیکا

فیکوس الاستیکا

گیاه فیکوس الاستیکا Burgundy Rubber Tree یکی از بهترین گزینه‌ها برای تزئین خانه لاکچری با گیاهان آپارتمانی لوکس اسـت. گیاه فیکوس الاستیکا از گیاه انجیر برگ کمانچه‌اي کمی کوچک‌تر و جمع و جور‌تر اسـت. این گیاه شبیه بـه یک درخت واقعی قد می کشد و اگر باغبان خوبی داشته باشد، در داخل گلدان بـه طول هفت متر نیز می رسد.

 

برای مراقبت از این گیاه نور غیر مستقیم ولی روشن و همه ی‌گیر مناسب اسـت. از لحاظ آبیاری نیز در فصل رشد «بهار و تابستان»؛ خاکش را مرطوب نگه دارید ودر فصل زمستان فقط زمانی بـه ان آب دهید کـه خاکش خشک شده باشد. گیاه فیکوس الاستیکا برای تزئین خانه‌هاي‌ لاکچری با سقف‌هاي‌ بلند یک گیاه همه ی چیز تمام اسـت.

 

6. گیاه پول چینی

گیاه پول چینی

از مشاهده‌ي گیاه پول چینی Pilea Pepromioides در فهرست گیاهان آپارتمانی لوکس اسـت، تعجب نکنید، اینروزها دکوراتورها و طراحان داخلی، در جستجوی گیاهی هستند کـه برای تزئین فضای مرطوب حمام مناسب باشد. گیاه پول چینی با ظاهری زیبا و جذاب همان گیاه مورد نظر اسـت. گیاه پول چینی عاشق رطوبت اسـت و نور غیر مستقیم را دوست دارد، بطوریکه در نور مصنوعی نیز دوام می‌آورد.

 

فقط تنها نکته‌اي کـه باید در زنده ماندن این گیاه توجه کرد، جلوگیری از پوسیدگی ریشه اسـت، بـه همین منظور زمانی گیاه را آبیاری کنید کـه خاک ان کاملا خشک شده باشد. گیاه پول چینی اگر نیاز بـه آب داشته باشد، با افتادن برگ‌هایش شـما را مطلع خواهد کرد.

 

7. گیاه سینگونیوم پودوفیلوم Arrowhead Vine

گیاه سینگونیوم پودوفیلوم Arrowhead Vine

گیاه سینگینیوم پودوفیلوم Variegated Arrowhead Vine درست همانند سایر گیاهان واریته، زیبای منحصر بـه فردش را مدیون طرح و رنگ متفاوت شاخ و برگ‌هایش اسـت. گیاه سینگینویم پودوفیلوم از گیاهان بالا رونده اسـت، اما نوع بوته‌اي ان کـه با نظارت رشد ساقه‌ها ایجاد میشود، جزو گیاهان آپارتمانی لاکچری بـه حساب می آید.

 

گیاه سینگینیوم پودوفیلوم، مخصوصا در فصل بهار و تابستان، بـه خاکی نیاز دارد کـه دائما مرطوب بماند. بنابر این برای رشد سریع، اجازه ندهید کـه خاکش خشک شود. غبارپاشی یک‌بار در هفته، برای این گیاه عالی اسـت. از لحاظ نور نیز اگر چه در مقابل نور کم مقاوم اسـت اما نور غیر مستقیم و روشن را خیلی دوست دارد.

 

8. گیاه پولیشیاس فابیان 

گیاه پولیشیاس فابیان 

پولیشیاس فابیان Polyscias Fabian باوجود ساقه‌ي تنومند و برگ‌هاي‌ پنکیکی شکل خود کـه بـه رنگ سبز تیره با سایه‌‌اي از رنگ بنفش هستند، زیبایی پرصلابتی را نمایان می‌سازد کـه ان را مناسب فضاهای لوکس و مجلل ساخته اسـت. برای مراقبت از این گیاه دلربا، ان را در گلدانی کـه خوب زهکشی میشود، قرار دهید تا آب اضافه بـه اسانی از ان خارج شود.

 

برای آبیاری نیز دقت داشته باشید کـه لایه‌ي سطحی خاک تا عمق 2 سانتی، کاملا خشک شده باشد. از نظر نور نیز، نور غیر مستقیم مناسب اسـت. البته قرار گرفتن این گل در تراس و دریافت نور مستقیم در نصف روز نیز بـه رشد این گیاه آسیبی نمیرساند.

 

9. گیاه فیکوس آمستل 

گیاه فیکوس آمستل 

مجموعه گیاهان فیکوس، جزو گیاهان آپارتمانی لوکس بـه حساب می آیند. و اما گیاه فیکوس آمستل Ficus Alii با شاخ و برگ سبز و زیبا‌ي خود، بعلاوه‌ي ماندگاری بالا و ریزش کمتر برگ، در بین سایر درختچه‌هاي‌ فیکوس برجسته و شاخص اسـت.

 

فیکوس آمستل از ان گیاهانی اسـت کـه ساقه‌ي باریکی دارد و باغبانان طبق معمول ساقه‌ي ان را فرم میدهند یا می‌بافند. خاک این گیاه حریص آب اسـت، فقط دقت داشته باشید کـه قبل از آبدهی مطمئن شود کـه تا عمق 2 سانتی خاک خشک شده باشد.

 

قدرت این گیاه در تصفیه‌ي هوای خانه فوق‌العاده اسـت. اگر میخواهید درکنار زیبایی منحصر بـه فردش از هوای پاک بهره‌مند شوید، این گیاه را در معرض نور، البته نور غیر مستقیم قرار دهید زیرا این گیاه بدون نور زنده نخواهد ماند.

 

10. گیاه زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا Zamiifolia یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس و پر طرفدار دراین فهرست اسـت. هیچ گیاه لاکچری و زیبایی بـه اندازه‌ي زاموفیلیا بخشنده نیست. این گیاه آن قدر در رشد و تکثیر سخاوتمند اسـت کـه میتوانید روی ان سرمایه‌گذاری کنید. این گیاه زیبا و صبور، فقط بـه سه بار آبیاری در ماه نیازمند اسـت، نور زیادی نمیخواهد و خیلی کم آفت میزند. یک گزینه‌ي عالی، بی‌دردسر و لاکچری برای گیاهان آپارتمانی.

 

11. گیاه تیلاندسیا 

گیاه تیلاندسیا 

دراین فهرست هر نوع از گیاهان آپارتمانی لوکس و لاکچری برای هر نوع سلیقه‌اي جمع‌آوری شده اسـت. گیاه هوازی کـه بـه ان گیاه تیلاندسیا Tillandsia گفته می شود، از ان مدل گیاهانی اسـت کـه حیرت هر بیننده‌اي را بر می‌انگیزد. این گیاه بی‌نیاز از آب و خاک رشدکرده و طراوتش را بـه رخ‌تان میکشد.

 

گیاه تیلاندسیا در طراحی دکوراسیون مدرن بسیار کارآیی دارد. این گیاه آب مورد نیاز خودرا از رطوبت موجود در هوا می گیرند و برای رشد بـه خاک نیازی ندارند. گیاه تیلاندسیا با بیش از پانصد گونه متنوع، گزینه‌‌اي فوق‌العاده‌اي برای طراحی دکور داخلی اسـت.

 

12. گیاه مارانتا «Red Prayer Plant»

گیاه مارانتا «Red Prayer Plant»

و اما دوازدهمین عضو فهرست گیاهان آپارتمانی لوکس، اثر هنرمندانه‌ي طبیعت گیاه مارانتا Red Prayer Plant. این گیاه با طراحی زیبای برگ‌هایش هر طبیعت دوستی را مجذوب خود میکند. ردِ رگه‌هاي‌ قرمز رنگ در دل برگ سبز تیره و روشن، گیاه مارانتا را بـه یک گیاه رؤیایی تبدیل کرده اسـت.

 

این گیاه با نگه‌داری آسان یک گزینه‌ي جذاب برای ساکنان آپارتمان اسـت. گیاه مارانتا باید در معرض نور غیر مستقیم «کم و زیاد» قرار بگیرد، هفته‌اي یکبار غبارپاشی و به طور منظم آبیاری شود.

 

13. گیاه کالاتیا گورخری «Zebra Plant»

گیاه کالاتیا گورخری «Zebra Plant»

گیاه کالاتیا گورخری Zebra Plant یا Haworthia یکی از بهترین نوع ساکولنت‌ها برای نگه داری در آپارتمان اسـت. این گیاه با ارتفاع 20 سانتی‌متری، بـه آبیاری و نور کم نیاز دارد. همین شرایط، این گیاه را برای طراحی دکور حمام یا برای قرار دادن روی میز ناهارخوری مناسب ساخته اسـت. گیاه کالاتیا گورخری، با برگ‌هاي‌ راه راه، ظاهری بسیار چشمگیری دارد و می تواند مکمل هر سبک طراحی باشد.

 

14. سرخس آشیانه پرنده Bird’s Nest» Fern»

سرخس آشیانه پرنده Bird’s Nest» Fern»

در کل مجموعه‌ي سرخس‌‌ها با سازگاری بالا از سری گیاهان آپارتمانی لوکس پرطرفدار هستند. شاخ و برگ‌هاي‌ آبشاری و پر طراوت سرخس حتی در نور کم، ان‌ها را برای قرار گرفتن در هر فضایی، مناسب ساخته اسـت.

 

از مجموعه سرخس‌ها، سرخس آشیانه پرنده با ظاهری زیبا و برگ‌هاي‌ براق و پرپشت، یکی از بهترین‌ها اسـت. سقف آویز، زیبایی این گیاه همیشه سبز را بیش از پیش جلوه می‌بخشد. از طرفی دیگر زندگی مسالمت آمیز سرخس با حیوانات خانگی، خیال شـما را بابت نگه داری بدون دردسر ان راحت میکند.

 


مطالب مشابه: گلهای آپارتمانی و طریقه نگهداری از آنها «گل و گیاه»


 

15. فیکوس بونسای «Ficus Bonsai Tree»

فیکوس بونسای «Ficus Bonsai Tree»

گیاه مناسب محل کار

 

فیکوس بنسای Ficus Bonsai Tree هنر باغبانان ژاپنی اسـت کـه درختان بزرگ را در مقیاس کوچک و مینیاتوری پرورش داده‌اند. درختچه‌ي بونسای با اندازه‌ي مناسب و هزینه‌ي مقرون بصرفه، برای تدارک یک دکور لاکچری و زیبا گزینه‌اي عالی اسـت.

 

فیکوس بونسای در فضاهای کوچک رشد میکند، بنابر این ایده‌آل افرادی اسـت کـه دوست دارند یک درخت زیبای کوچک از سری گیاهان آپارتمانی لوکس، در خانه داشته و پرورش دهند. بونسای فیکوس گیاهی عاشق نور و آبیاری زیاد اسـت و خاک خوب زهکشی شده را می‌پسندد.

 

16. گیاه برگ عبایی «Cast Iron Plant»

گیاه برگ عبایی «Cast Iron Plant»

گیاه برگ عبایی Cast Iron Plant با برگ‌هاي‌ سبز تیره‌ي پهن، یک طبیعت دل چسب و جذاب برای خانه ایجاد می کند. گیاه برگ عبایی محبوبیتش را از این جهت دارد کـه گیاه مقاومی اسـت و میتواند برای سالها مهمان کم توقع خانه‌ها باشد.

 

این گیاه، در نور کم، خاک ضعیف و حتی با آبدهی نامنظم زنده میماند و مدال بادوام‌ترین گیاهان آپارتمانی را از ان خود می کند. گیاه برگ عبایی در گلدان‌هاي‌ سنگی بزرگ برای قرار گرفتن در آشپزخانه یا درب خروجی، یک دکور لاکچری و شیک اسـت.

 

17. فیکوس لیراتا «Fiddle Leaf Fig»

فیکوس لیراتا «Fiddle Leaf Fig»

گیاه فیکوس لیراتا Fiddle Leaf Fig کـه بنام گیاه انجیر برگ کمانچه نیز مشهور اسـت، برای آپارتمان‌هایي با سقف بلند یک گیاه فوق‌العاده اسـت. این گیاه بلند قامت اسـت و برگ‌هاي‌ پهن با حاشیه‌هاي‌ مواج دارد. زیبایی فیکوس لیراتا، منحصر بـه فرد اسـت و همین ظاهر جذاب ان را برای خانه‌هاي‌ مجلل و شیک ایده‌آل ساخته اسـت. برای نگه‌داری از این گیاه، نور متوسط مناسب اسـت. برای آبیاری هم، همان قانون خشک بودن لایه سطحی خاک تا عمق دو سانتی، را رعایت کنید.

 

18. کاکتوس «Prickly Pear Cactus»

کاکتوس «Prickly Pear Cactus»

کاکتوس‌هاي‌ بزرگ و غول پیکری کـه زمانی فقط در فیلم‌ها و کارتون‌هاي‌ وسترن دیده می ‌شد، حالا پای ثابت خانه‌هاي‌ لاکچری زوج‌هاي‌ جوان اسـت. برای نگه‌داری از گیاه کاکتوس، اگر آب و هوا خنک اسـت، آبیاری دو یا سه بار در ماه خوب اسـت و اما اگر هوا گرم و مرطوب اسـت یک‌بار در هفته کفایت می کند. اما در هر حالت، نور را از ان‌ها دریغ نکنید کـه رشد ان‌ها وابسته بـه نور اسـت. درضمن فراموش نکنید کـه نور مستقیم کاکتوس را رنگ پریده و نارنجی رنگ می کند.

 

19. سانسوریا «Snake Plant»

سانسوریا «Snake Plant»

گیاه سانسوریا Snake Plant جزو ساکولنت‌هاي‌ مهربانی اسـت کـه خودرا با هر محیطی تطبیق می دهد. این گیاه به جای داشتن ساقه، برگ‌هاي‌ بلند و باریک دارد. اگر چه کـه عاشق نور زیاد اسـت، اما خودرا با نور کم نیز بـه خوبی تطبیق میدهد. آبیاری منظم رابا همان قانون توصیه شده، انجام دهید. اگر دوست دارید کـه سرعت رشد این گیاه زیاد شود، ان را در دمای متوسط بین 60 تا 85 درجه فارن هایت قرار دهید.

 

20. گیاه بامبو «Lucky Bamboo»

گیاه بامبو «Lucky Bamboo»

اگر فضای خانه‌ي شـما هیچ نورگیری ندارد و فکر می کنید کـه هیچ گیاهی از این فضا جان سالم بـه در نمیبرد، بامبوی خوش‌قدم را انتخاب کنید. بامبو مخصوص همین فضاهای تاریک اسـت. این گیاه اگر چه با نور کم کنار می آید، اما از لحاظ رطوبت باید تأمین شود،

 

تحت این شرایط قدرت ان را دارد کـه فضای خانه‌ي شـما را از آلودگی‌ها ي پاک کند. بـه همین دلیل لاکی بامبو گزینه‌اي عالی، برای تصفیه هوا در شهر های شلوغ اسـت. لاکی بامبو Lucky Bamboo در گلدان‌هاي‌ شیشه‌اي، می تواند یک دکور زیبا و جذاب و البته پر منفعت باشد.

 

21. گیاه فیکوس بنجامین «Weeping Fig»

گیاه فیکوس بنجامین «Weeping Fig»

گیاه فیکوس بنجامین Weeping Fig یک درختچه‌ي ایده‌آل دیگر از گروه فیکوس‌ها، برای آپارتمان‌هاي‌ مجلل و شیک. این گیاه، طبیعت زیبا و شادی را بـه خانه می‌آورد. برای آبیاری این گیاه کمی بیش از سایر گیاهان دقت کنید،

 

چون ریشه‌هاي‌ حساسی دارد و اکثرا مرگ این درختچه‌ي لاکچری، بخاطر آبیاری بیش از حد اسـت. از نظر کارشناسان، هر چهار تا هفت روز یکبار برای آبیاری این گیاه، میتواند زمان مناسبی اسـت. اگر نمیخواهید شاهد ریزش برگ این گیاهان آپارتمانی لوکس باشید، انها را در معرض نور کافی، اما غیر مستقیم قرار دهید.

 

22. گیاه لوندر «Lavender» 

گیاه لوندر «Lavender» 

گیاه لوندر Lavender یا گیاه اسطوخدوس، جزو گیاهان غیرمتداول‌ برای گیاهان آپارتمانی اسـت، اما بـه دلیل خاصیت درمانی کـه دارد «می توان از عطر ان برای آروماتراپی یا همان رایحه درمانی استفاده کرد»؛ در مجموعه گیاهان لاکچری برای طراحی دکور اتاق خواب، قرار میگیرد.

 

گیاه لوندر علاوه بر طبیعت زیبا، عطر خوبی دارد و ان را می توان جزو گیاهان آپارتمانی معطر و لوکس قرار داد. لوندر همانند سایر گیاهان معطر در مقابل نور رشد خوبی دارد، بنابر این بهتر اسـت کـه ان‌را در مقابل پنجره‌ي جنوبی قرار دهید.

 

23. گیاه استرلیزیا «Bird of Paradise»

گیاه استرلیزیا «Bird of Paradise»

گیاه استرلیزیا چه در زمانی کـه بدون گل اسـت و چه در زمانی کـه بـه گل می نشیند، یک گیاه لوکس و اشرافی تمام عیار اسـت. گیاه استرلیزیا Bird of Paradise بومی آفریقای جنوبی اسـت، یعنی از قلب مناطق گرمسیری بـه خانه‌هاي‌ آپارتمانی سفر کرده اسـت.

 

این گیاهان آپارتمانی لوکس همانند سایر گیاهان گرمسیری، عاشق نور خورشید و خاک مرطوب اسـت. فقط برای این کـه رشد متعادلی داشته باشد، گلدان را در مقابل نور بچرخانید، تا تمامی نقاط گیاه خوب آفتاب بگیرند.

 

24. گیاه آنتوریوم صورتی Pink Anthurium

گیاه آنتوریوم صورتی Pink Anthurium

گیاه آنتوریوم صورتی Pink Anthurium بـه نام گیاه فلامینگو و Pigtail نیز خوانده می شود. این گیاه با گل‌هاي‌ قلبی شکل و برگ‌هاي‌ براق بسیار پرطرفدار اسـت. گیاه آنتوریوم برای سقف آویز یا قرار گرفتن بر روی استند در کناره‌هاي‌ سالن‌هاي‌ بزرگ مناسب اسـت.

 

گیاه فلامینگو در فضای مرطوب، بخوبی رشد می کند و اگر باغبان خوبی باشید برایتان بـه گل هم مینشیند. فقط دقت داشته باشید کـه این گیاهان آپارتمانی لوکس بـه دلیل داشتن برگ‌هاي‌ سمی باید دور از معرض حیوانات و کودکان قرار گیرند.

 

25. گیاه اسپاتی فیلوم Peace» lily»

گیاه اسپاتی فیلوم Peace» lily»

اگر از ان افرادی هستید کـه عاشق گیاهانی نظیر آنتوریوم هستید، گیاه اسپاتی فیلوم Peace Lily نیز با گل‌هاي‌ شیپوری برایتان جذاب خوهد بود. این گیاه بـه سهولت خودرا محیط داخل خانه تطبیق می دهد. نور غیر مستقیم و آب کافی طراوتش را تضمین میکند. گیاه اسپاتی فیلوم همانند گیاه فلامینگو باید دور از معرض کودکان و حیوانات خانگی باشد.

 

26. نخل لیندا «Ponytail»

نخل لیندا «Ponytail»

گیاه لیندا Ponytail نمونه‌اي کوچک از مجموعه‌ي بی‌نظیر نخل‌هاي‌ زینتی اسـت. نخل‌هاي‌ با ساقه‌هاي‌ مقاوم و برگ‌هاي‌ پرپشت و ظاهری پر صلابت، انتخابی ایده‌آل برای گیاهان لاکچری بـه حساب می آیند. کارشناسان اعتقاد دارند کـه گیاه لیندا جزو گروه گیاهان ساکولنت اسـت اما بخاطربرگ‌هاي‌ سوزنی شکلش اشتباها در گروه نخل‌هاي‌ زینتی قرار می گیرد.

 

خوشبختانه این گیاهان آپارتمانی لوکس نگه‌داری سهولت دارمد، آبدهی هر هفته یکبار و نیاز بـه نور غیر مستقیم از شرایط نگه داری این گیاه اسـت. البته فراموش نکنید کـه باید دور از معرض حیوانات خانگی و کودکان قرار بگیرد.

 

27. نخل شامادورا «Chamadorea»

نخل شامادورا «Chamadorea»

نخل شامادورا Chamadorea گزینه‌اي پر طرفدار و جذابی دیگر، از گروه نخل‌هاي‌ زینتی اسـت. نخل شامادورا با پانسیل قد کشیدن دو متر، می تواند یک دکور ایده‌آل و کم نظیر برای منزل شـما بسازد. همان طور کـه از نامش مشخص اسـت یک گیاه گرمسیری اسـت آب فراوان و هوای مرطوب باب دل این گیاه اسـت.

 

28. گیاه ارکیده شن ژن نونگکه Shenzhen» Nongke Orchid»

گیاه ارکیده شن ژن نونگکه Shenzhen» Nongke Orchid»

برای افرادی کـه عاشق گیاهان گل‌دار هستند، گل ارکیده انتخاب مناسبی اسـت. یکی از لاکچری‌ترین نوع ارکیده‌ها در جهان، گل ارکیده شنژن نوگکه اسـت.

 

گل ارکیده شن ژن در دانشگاه شن ژن چین بـه عمل آمده و بسیار گرانقیمت اسـت. البته با درنظر گرفتن تلاش‌هاي‌ انجام شده برای پرورش گل ارکیده شن ژن نوگکه، قیمت سرسام آور ان قابل توجیه اسـت. در کل، حدود هشت سال طول کشیده اسـت تا دانشمندان توانستند این گل زیبا و خوش‌رایحه را پرورش داده و بـه بار بنشانند.

 

شکوفه زدن ارکیده شن‌ژن بین 4 تا 5 سال طول می کشد، اما این نمونه از گیاهان آپارتمانی لوکس با عطر و ظاهری جذاب، ارزش انتظار کشیدن را دارد. گیاه ارکیده شن ژن علاوه بر ظاهر و عطر عالی، مصرف خوراکی نیز دارد.

 

29. گیاه فیلودندرون مینی‌ما «Philodendron Minima»

گیاه فیلودندرون مینی‌ما «Philodendron Minima»

گیاه فیلودندرون ابلق مینی‌ما Variegated Philodendron Minima در بزرگ‌ترین وب سایت تجاری نیوزلند Trade Me با قمیت 8.150 دلار فروخته شد و رکورد گران‌ترین گیاه فروخته شده دراین سایت را شکست! اما این قیمت‌گذاری سرسام آور فقط برای ابلق بودن این گیاه اسـت، چون در غیر اینصورت گیاه فیلودندرون مینی‌ما را میتوان با قیمت حدود 20 و نهایتا 50 دلار خریداری کرد. این گیاه با این قیمت سرسام‌آور یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس شناخته می شود.

 

برگ‌هاي‌ گیاه فیلودندورن مینیما Minima، بـه رنگ سبز روشن و بسیار براق اسـت. البته باوجود خال‌ خال‌ها و رگه‌هاي‌ رنگی، طرح‌هاي‌ مختلفی بـه خود می گیرد. اما ظاهر یکی از ان مدل‌هاي‌ گرانقیمت فیلودندرون ابلق کـه با ارزش ‌8.150دلار بـه فروش می رسد، متفاوت بودن رنگ برگ در هر نیمه اسـت. یعنی یک نیمه‌ي برگ زرد و نیمه‌ي دیگر بـه رنگ سبز روشن اسـت.

 

30. گیاه فیلودندرون – پرنسس صورتی

گیاه فیلودندرون – پرنسس صورتی

گیاه فیلودندرون پرنسس صورتی Half Moon Philodendron Pink Princess یکی از گرانقیمت‌ترین گل‌هاي‌ صورتی این فهرست‌ اسـت کـه پس از قرار گرفتن در وبلاگ Vlog درسال 2019؛ یکی از گل‌هاي‌ محبوب و لاکچری معرفی شد، بطوریکه مجله Horticulture Week ان‌را بـه عنوان یک گیاه ضروری برای هر خانه، نامگذاری کرد. 

 

31. گل زعفران Saffron» Crocus»

گل زعفران Saffron» Crocus»

گیاه زعفران Saffron Crocus یکی از قدمت‌دارترین نوع گیاهان گل‌دار لاکچری و گرانقیمت در جهان اسـت. این گیاه نه صرفا بخاطر زیبایی کـه دارد بلکه ادویه قیمتی زعفران در جهان پرطرفدار اسـت؛ بـه همین دلیل خیلی از افراد در صدد پرورش گیاه زعفران در خانه هستند. زعفران با قیمت 1500 دلار در هر مثقال، گران‌ترین ادویه جهان اسـت. برای داشتن گل‌هاي‌ زعفران بنفش زیبا، باید پول زیادی داشته باشید و این گیاه عملا یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس اسـت.

 


مطالب مشابه: 20 گیاه آپارتمانی بزرگ چیست ؟


 

در پایان

محیط زندگی خودرا با نگه‌داری از گیاهان آپارتمانی لوکس بـه بهشتی بی همتا تبدیل کنید. اگر بـه دنبال گیاهان آپارتمانی گرانقیمت هستید، بهتر اسـت با انواع گیاهان لاکچری آپارتمانی و گیاهان گرانقیمت آشنا شوید، با ما همراه باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو