معرفی برترین گیاهان آپارتمانی که می توانید در نور کم ازآن ها نگهداری کنید!

معرفی برترین گیاهان آپارتمانی که می توانید در نور کم ازآن ها نگهداری کنید!


1

1403/1/1

08:02


معرفی برترین گیاهان آپارتمانی که می توانید در نور کم ازآن ها نگهداری کنید!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

نگهداری از گل و گیاه یکی از علاقمندی های ما ایرانی هاست و خیلیامون دوست داریم که این زیبارویان سبز رو توی گوشه به گوشه ی خونمون داشته باشیم چون با استفاده از اون ها خونه یه رنگ و بوی دریگه ای خواهد داشت و شما میتونید بدون این که هزینه ی زیاد سنگینی کنید با استفاده از اون ها خونه رو تزیین کنید مثلا شما میتونید برای راه پله ها به سراغ گیاهان آپارتمانی مناسب راه پله برید و یه فضایی ایجاد کنید که هر بیننده ای رو مجذوب خودش میکنه.

پس یه نکته ای که در انتخاب گل و گیاه مهم هست اینه که توجه کنید که برای چه قسمتی از خونه نیازشون داری تا زیبایی اون ها رو در جایگاه درستشون بیشتر به چشم بیارید.

نکته ی بعدی که وجود داره این هست که شرایط نگهداری این سبزرویان رو با شرایطی که خودتون دارید بسنجید مثلا در صورتی که زیاد توی نگهداری از اون ها تجربه و مهارت ندارید و نمیدونید که از کجا باید شروع کنید بهتره که به سراغ گیاهان آپارتمانی مناسب افراد مبتدی برید و اقدام به نگهداری و پرورش اون ها کنید تا بهترین نتیجه براتون حاصل بشه چون در صورتی که برید سراغ یه گیاه سختگیر و بدقلق احتمالا از پس پرورش اون برنیایید و گیاه تو دستتون خراب بشه که هم ناراحت بشید و هم از نگهداری گیاهان زده بشید پس با انتخاب درست بهترین نتیجه رو برای خودتون به وجود بیارید.

حالا توی این مقاله میخواهیم در خصوص گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری صحبت کنیم و چندتا از اونا رو بهتون معرفی کنیم که برای خونه هایی که شرایط نوری بدی دارن بسیار مناسب هستن، پس در ادامه با ما همراه باشید.

آگلونما از گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری

گیاهان آپارتمانی

برسیم به اولین زیبارو از لیست گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری یعنی آگلونما که یه گیاه خاص و منحصر به فرده. آگلونما یه گیاه چینی و همیشه سبز هست که با نگاه کردن بهش حس طراوت بهتون دست خواهد داد و میتونید با استفاده ازش یه دکور زیبا خلق کنید که لایق تعریف و تمجید باشه. یکی از ویژگی هایی که این گیاه رو بسیار خاص کرده سازگاری بالایی اون توی نور کم هست که این ویژگی اون رو حتی برای افراد مبتدی هم تبدیل به یه گزینه ی مناسب میکنه چرا که نیاز به این که نگران تنظیم نور براش باشن نیست و در صورتی که خونه نورگیر بدی دارن میتونن با اطمینان به سراغ آگلونما برن و ازش نگهداری کنن. فقط یه موضوعی که در خصوص این گیاه سایه دوست باید بدونید این هست که شما باید سالی یک تا دو بار خاکش رو عوض کنید.

فیکوس بنجامین از گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری

گیاهان آپارتمانی

برسیم به دومین گیاه لیست امروز مون یعنی فیکوس بنجامین این درختچه ی رویایی که با وجود برگ های انبوه و ابلق خودش میتونه فضای خونه رو رویایی کنه و جلوه ی خاصی بهش ببخشه. در خصوص نگهداری از اون باید دقت کنید که آبیاریش منظم باشه تا طراوت ابدی اون تضمین بشه. همچنین دقت کنید که این گیاه سایه دوست رو زیاد از حد جابجا نکنید چون نسبت به تغییر شرایط نوری، کم و زیاد شدن دما و رطوبت بسیار حساسه و براش از نکات مهم بشمار میان.

پتوس از گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری

گیاهان آپارتمانی

خب نوبتی هم که باشه نوبت به یکی از سازگارترین گیاهان میرسه یعنی پتوس که برای هر فردی که گل و گیاه پرورش میده یکی از گزینه های روی میز خواهد بود و خیلی ها این زیبارو رو توی خونه هاشون دارن و محبوبیت بالایی هعم داره که این موضوع به علت شرایط نگهداری سهل و راحت اون هست. در اصل پتوس میتونه توی بدترین و سخت ترین شرایط هم با انرژی تمام و سرزندگی بالا به رشد و حیاتش ادامه بده و به زیبایی هر چه تمام تر بدرخشه. این گیاه زیبارو ساقه های رونده داره که شما میتونید اون رو حتی توی گلدون های آویز هم بکارید و شاهد آبشار برگ هاش باشید.

دیفن باخیا از گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری

گیاهان آپارتمانی

دیفن باخیا رو میشه یکی دیگه از گیاهان حسابی سایه دوست بشمار آوورد که درصورتی که نور مستقیم خورشید بهش بتابه امکان داره که ازبین بره و برگ هاش بسوزه به همین دلیل نور غیر مستقیم برای اون میتونه خیلی ایده آل باشه. یعنی در صورتی که حتی دیفن باخیا سمت پنجره ای باشه که آفتاب گیر هست باید با پرده های ضخیم از تابش نور بهش جلوگیری کرد خصوصا توی فصل های گرم مثل بهار و تابستون که در حال تولید برگ های جدید هست.

سانسوریا، گیاه مقاوم آپارتمانی

​گیاهان آپارتمانی​

سانسوریا از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز و دائمی است که داشتن برگ‌های نیزه‌ای شکل از شاخصه‌های اصلی آن به شمار می‌رود. برگ‌ها دارای خطوط و نقوش موازی بوده و با بزرگ شدن گیاه، ارتفاعشان بیشتر می‌شود. این گل یک گیاه آپارتمانی مقاوم نسبت به کم‌آبی بوده که امروزه می‌توان انواع مدل‌های مختلف آن را مانند سانسوریا بافته شده، رنگ زده و لوله‌ای را مشاهده کرد. این گیاه به‌وسیله برگ خود به‌راحتی تکثیر می‌شود. سانسوریا یک گیاه آپارتمانی پرفروش محسوب می‌شود./عصرترکیه

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو