کدام گیاه آپارتمانی برای کدام اتاق مناسب است؟

منبع: دلتا پیام

3

1402/4/21

14:37


اگر به گذاشتن گل و گیاه در خانه علاقه دارید باید بدانید کدام گیاه آپارتمانی برای کدام اتاق مناسب است.

کدام گیاه آپارتمانی برای کدام اتاق مناسب است؟

اگر به گذاشتن گل و گیاه در خانه علاقه دارید باید بدانید کدام گیاه آپارتمانی برای کدام اتاق مناسب است. در این مطلب از دلتامگ به این موضوع می‌پردازیم که کدام گیاه آپارتمانی برای کدام اتاق مناسب است.

کدام گیاه آپارتمانی برای کدام اتاق

اگر می خواهید از گیاهان در خانه آپارتمانی تان استفاده کنید اما نمیدانید آن ها را کجا بگذارید با ما همراه باشید تا بهترین فضاها در منزل را به شما معرفی کنیم.

فیکوس و کاکتوس برای اتاق نشیمن و پذیرایی

اگر می‌خواهید این اتاق جلوه ای لوکس و شیک داشته باشد، یک گلدان استرلیتزیا یا فیکوس در گوشه اتاق بگذارید. اگر می‌خواهید که اتاقتان حس و حالی بامزه و رنگارنگ داشته باشد بگونیا، فیلودندرون و کاکتوس به کمک شما می‌آیند. البته خیلی مهم است که میزان نور و روشنایی اتاقتان را بدانید و با توجه به آن انتخاب کنید.

کدام گیاه آپارتمانی برای کدام اتاق

یک آشپزخانه سرسبز با قاشقی

آشپزخانه جایی است که روزانه آب زیادی در آن مصرف می‌شود و با اینکه به رطوبت حمام یا دستشویی نیست، باز هم رطوبت بیشتری از بقیه جاهای خانه دارد. علاوه بر این، در خیلی از آشپزخانه‌های ما ممکن است فضای خالی زیادی روی زمین وجود نداشته باشد. پس این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنید و از گلدان‌های آویزان در آشپزخانه استفاده کنید تا گیاهان هم رطوبت را جذب کنند هم فضای محدود را زیبایی ببخشند.

برگ انجیری در اتاق غذاخوری

بهتر است در اتاق غذاخوری، گیاهانی که برای پذیرایی انتخاب کرده‌اید را تکرار نکنید. چون به هر حال هر دو این‌ها، اتاق‌هایی هستند که با خانواده خود در آن‌ها جمع می‌شوید و صحبت می‌کنید و می‌توانید فضا را با چند گلدان متنوع کنید. برای این کار کافی است گیاهان و گلدان‌های مختلف را ترکیب کنید. اگر فیکوس در اتاق پذیرایی گذاشته‌اید در اتاق غذاخوری بگونیا بکارید. اگر در سالن گلدان قاشقی دارید، در غذاخوری یک گلدان بزرگ برگ انجیری بگذارید. با انتخاب گیاهان چشمگیر و زیبا، کاری کنید که فضای سبز این اتاق حسابی به چشم بیاید.

حمام هم می‌تواند مناسب کدام گیاه آپارتمانی باشد

حمام، نقطه ای در خانه شماست که دما و محیطش با بقیه جاهای خانه متفاوت است. می‌توانید گیاهان استوایی (که نیاز به رطوبت زیاد دارند) را در حمام بگذارید. چون فضای این قسمت دقیقا مورد علاقه این گیاهان است: نور کم، رطوبت بالا و دمای زیاد.

اتاق خوابی پر از آرامش

در هیچ قسمتی از خانه به اندازه اتاق خواب نیاز به آرامش و خلوت ندارید پس باید گیاهان این اتاق را هم با همین هدف انتخاب کنید. گیاهان حال شما را بهتر می‌کنند، استرس و اضطراب را کاهش می‌دهند و هوای آلوده را تصفیه می‌کنند.پس به ویژه اگر در شهرهای بزرگ و آلوده زندگی می‌ کنید بهتر است برای اتاق خوابتان حتما گلدان بگیرید، آن هم به تعداد زیاد.

حمام هم می‌تواند مناسب کدام گیاه آپارتمانی باشد حمام، نقطه ای در خانه شماست که دما و محیطش با بقیه جاهای خانه متفاوت است. می‌توانید گیاهان استوایی (که نیاز به رطوبت زیاد دارند) را در حمام بگذارید. چون فضای این قسمت دقیقا مورد علاقه این گیاهان است: نور کم، رطوبت بالا و دمای زیاد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو