برای محل کارتان یکی از این 10 گیاه را انتخاب کنید!

برای محل کارتان یکی از این 10 گیاه را انتخاب کنید!


منبع: خبرنما

2

1402/8/28

14:00


اگر مدت ها است که از اتاق کار خود دلزده شده اید و دوست ندارید، آنجا کار کنید، به جای ترک اتاق کار خود، دستی به سر و روی آن بکشید. بله دکوراسیون داخلی را تغییر دهید، یا حتی چند گلدان زیبا به آن اضافه کنید. ما در این مطلب گیاهان مناسب محل کار را معرفی کرده ایم که هم تصفیه کننده هوا است و هم باعث شادابی شما می‌شوند…

برای محل کارتان یکی از این 10 گیاه را انتخاب کنید!

پرورش گیاه در محل کار یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تصفیه آب و هوای دفتر کارتان است. این 10 گیاه، گیاهان مناسبی برای محل کار هستند که هم روش پرورش آن‌ها ساده است و هم تکثیرشان کاری ندارد.

10 گیاه مناسب برای محل کار

برای از بین بردن استرس و تقویت انرژی و شادی درونی حتما این 10 گیاه و گل مقاوم را برای محل کار خود پرورش دهید.

گیاه مار

گیاه مار از گیاهان مناسب محل کار

گیاه مار به آب زیادی نیاز ندارد و در نور کم به خوبی رشد می‌کند. این گیاه مناسب برای محل کار بر خلق و خو، خواب و انرژی ما تاثیر مثبت دارد. زیرا به راحتی آلاینده‌ها را جذب کرده و باعث سم زدایی هوا می‌شود.

گل مقاوم برای دفتر کار، زنبق صلح

اگر به دنبال یک گیاه پر شاخ و برگ می‌گردید، گل زنبق صلح را انتخاب کنید. این گیاه به نور نیاز ندارد و می‌تواند در محیط کم نور نیز رشد کند. بنابراین سعی کنید گلدان زنبق صلح را زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

گیاه چدن

گیاه عبائی یا همان گیاه چدن از گیاهان آپارتمانی زیبا است که نه تنها به زیبایی خانه‌های شما کمک می‌کند، بلکه محیط دفتر کارتان را هم زیبا می‌کند. علاوه بر این، گیاه چدن بهترین تصفیه کننده هوا شناخته می‌شود.

پوتوس

پوتوس

اگر به دنبال از بین بردن آفت و بیماری‌ها به خصوص آلودگی هوا هستید، پوتوس بخرید و گوشه کنار اتاق، نزدیک به میز کارتان قرار دهید. این گیاه نور زیادی نمی‌خواهد و لزومی ندارد وقت زیادی صرف نگهداری از آن کنید.

اپونتیا

کاکتوس گلابی خاردار یکی از بهترین گیاهان مناسب برای محل کار شناخته می‌شود. با این حال به دلیل خارهای این گیاه، آن را در یک اتاق بزرگ قرار دهید تا دست‌تان به خارهایش برخورد نکند. این گیاه آبیاری کمی نیاز دارد و لازم نیست زود به زود به خاک آن کود اضافه کنید.

فیلودندرون سبز

فیلودندرون‌ها، یک گیاه با روش پرورش ساده است که هم به نور کم و هم به آب کم نیاز دارد.

گیاه مناسب برای محل کار، فیکوس بنجامین

برای تصفیه هوا فیکوس بنجامین بخرید. برگ های براق و سبز آن محیط کار شما را زیباتر کرده و باعث می‌شود در طول روز خسته و کسل نشوید. این گیاه را تنها هفته‌ای یک بار آب بدهید و گلدان آن را در نور زیاد اما غیر مستقیم قرار دهید. هرچند فیکوس بنجامین گیاه مقاومی است، ولی نباید در هوای خیلی سرد قرار داده شود.

گیاه عنکبوتی یا گندمی

گیاه عنکبوتی یا گندمی از گیاهان مناسب محل کار

گیاه عنکبوتی را هر چند روز یک بار آبیاری کنید. این گیاه می‌تواند مدت زیادی مرطوب بماند، پس نباید خاک آن را خیس کنید. همین که خاک مرطوب باشد کافی است. برای گیاه گندمی نور مستقیم خورشید مناسب نیست، پس اگر اتاق رو به سایه دارید، حتما یگ گیاه عنکبوتی بخرید.

سانسوریا شمشیری

برای تصفیه هوای محیط اتاق، یک سانسوریا شمشیری بخرید. این گیاه در طول شب دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می‌کند، پس وقتی صبح روز بعد وارد اتاق خود شوید، هوای درون اتاق کامل تصفیه شده است. سانسوریا شمشیری را تنها یک بار در ماه آبیاری کنید و گلدان را در قسمت سایه اتاق قرار دهید.

شفلرا

دهمین گیاه مناسب برای محیط کار، گیاه زیبای شفلرا است. این گیاه برگ‌های چتری شکل و سبز دارد که باعث می‌شود اتاق کار شما حس و حل بهتری داشته باشد. شفلرا در خاک مرطوب بهتر رشد می‌کند. پس هرگز خاک آن را خیس نکنید، زیرا باعث زرد شدن برگ‌ها می‌شود. نور مناسب برای این گیاه نور کم و غیر مستقیم است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو