دکوراسیون تابستانی و ایده هایی برای چیدمان منزل در فصل تابستان

دکوراسیون تابستانی و ایده هایی برای چیدمان منزل در فصل تابستان


منبع: تاپ ناز

3

1402/3/13

13:49


کم کم به فصل تابستان نزدیک میشویم و لازم است که به فکر دکوراسیونی به سبک تابستانی باشیم، تا بتوانیم در این هوای گرم و نفس گیر، حداقل در خانه یا محل کار کمی احساس آرامش کنیم. البته که قرار نیست در مورد هزینه و مخارج نگران باشید؛ با کمترین هزینه می توانید بهترین دکوراسیون تابستانی را با توجه به حس و حال خود داشته باشید. با تغییر دکوراسیون فضا، علاوه بر کم کردن خستگی، به راحتی می توانید روحیه خود را تغییر بدهید. با تغییر دادن دکوراسیون منزل، دفتر کار و حتی محل ورزش در فصل تابستان، به استقبال این فصل گرم رفته و فضایی تابستانی ایجاد کنید.

دکوراسیون تابستانی و ایده هایی برای چیدمان منزل در فصل تابستان

ایجاد دکوراسیون تابستانی برای منزل

اگر به فکر تغییر دادن دکوراسیون منزل خود هستید، بهتر است مواردی که در این تغییر به شما کمک میکنند، را حتما در گوشه ذهن خود مرور کنید.

رنگ های پر جنب و جوش

شما می توانید اکسسوری های متفاوت، صندلی، میز و پرده هایی به رنگ زرد و نارنجی در دکوراسیون که بیانگر هیجان و شادی هستند را به سادگی در چینش وسایل منزل خود اضافه کرده و با همین کار ساده، فضای داخلی منزل را به سمت فصل تابستان سوق دهید.

مطلب مشابه: چیدمان خانه دوبلکس | دکوراسیون خانه دوبلکس با طراحی شیک و زیبا

دکوراسیون تابستانی و ایده هایی برای چیدمان منزل در فصل تابستان

گیاهان آپارتمانی

ساکولنت ها و کاکتوس ها امروزه به بهترین گیاهان آپارتمانی بدل شده اند. با انتخاب این نوع گیاهان در دکوراسیون منزل خود، می توانید حس و حال فضا را به فصل تابستان نزدیک کنید. اگر با این‌گونه از گیاهان مشکل دارید، پیشنهاد بر این است که از گیاهانی با شاخه های رونده در دکوراسیون خود استفاده کنید، با این کار شما توانسته اید در واقع یک اثر هنری جالب در قسمت دیوار های منزل خود ایجاد کنید.

تغییر روکش کوسن ها

رنگ ها همیشه باعث تغییر روحیه می شوند. برای فصل تابستان، استفاده از رنگ هایی که طراوت و شادابی را به افراد منتقل می کنند، بسیار مناسب هستند. لازم نیست که کاغذ دیواری یا پرده های منزل خود را تغییر دهید و هزینه اضافی برای خود ایجاد کنید؛ بلکه با تغییرات کوچکی مثل انتخاب پارچه هایی با رنگ جسور و شاد برای روکش کوسن ها و مبلمان، یا استفاده از پارچه هایی با طرح گل های تابستانی از کاربردی ترین این تغییرات کوچک در دکوراسیون تابستانی می باشد.

دکوراسیون تابستانی و ایده هایی برای چیدمان منزل در فصل تابستان

فضای منزل را سبک کنید

در فصل تابستان هوا به خودی خود، گرم و شلوغ است. برای کم کردن این گرمی و ازدحام در خانه می توانید وسایل با حجم بزرگ تر را کم تر کرده و به جای آنها از سایز های کوچکتر استفاده کنید. مثلا می توانید فرش های بزرگ در قسمت های منزل را جمع کرده و به جای آنها قالیچه های کوچک را به کار ببرید ؛ با این کار بیشتر فضای منزل بدون پوشش شده و حس و حال مطبوع تری را به شما منتقل میکند.

استفاده از تابلوهای نقاشی با طرح گل

این نکته را هرگز فراموش نکنید که گل ها حس واقعی زندگی را به شما هدیه می کنند. وقتی به سراغ تغییر دادن دکوراسیون منزل خود برای فصل تابستان می‌روید، حتما تعدادی اندک از تابلو نقاشی هایی که دارای گل های کوچک و بزرگ هستند را به دکوراسیون جدید منزل خود اضافه کنید. با این کار می توانید فضای خنثی را به فضایی محرک تغییر بدهید.

مطلب مشابه: “دکوراسیون سنتی” با استفاده از المان های سنتی در منزل

دکوراسیون تابستانی و ایده هایی برای چیدمان منزل در فصل تابستان

تعویض پرده ها

در دکوراسیون داخلی منزل، یکی از مهمترین عناصر پرده ها هستند. با توجه به فصل، شما می توانید رنگ و جنس پرده ها را تغییر داده و تغییر دکوراسیون را متناسب با فصل جلو ببرید. برای فصل تابستان بهتر است پارچه های ضخیم و کم نور پرده های قبلی را دور انداخته و از پرده هایی با جنس ظریف و حریر استفاده کنید؛ با این تغییر ساده اجازه داده اید نور وارد محیط منزل شود. بهترین نوع پرده برای دکوراسیون تابستانی، استفاده از پرده هایی است که در طرح آنها گیپور ساده و یا درشت و پراکنده، کار شده است.

کف خانه را نمایان کنید

امروزه کفپوش منازل، اغلب از سنگ و سرامیک می باشد؛ سنگ‌ و سرامیک احساس خنکی به فضا داده و بهتر است که از قالیچه و فرش های بزرگ منزل خود چشم پوشی کنید و از سایز های کوچکتر که فضا را کمتر اشغال می کنند، استفاده کنید. برای بهتر جلوه دادن دکوراسیون تابستانی که در ذهن خود دارید، بهتر است که از قالیچه های کوچک با رنگ های روشن و شاد یا فرش های حصیری در دکوراسیون تابستانی بهره ببرید.

دکوراسیون تابستانی و ایده هایی برای چیدمان منزل در فصل تابستان

دکوراسیون تابستانی در آشپزخانه

امروزه بسیاری از افراد طراحی دکوراسیون آشپزخانه منزل خود را با توجه به فصول، تغییر داده و مطابق با فصلی که در آن هستند؛ دکوراسیون خود را انتخاب میکنند. بعضی ها این تغییر را با برداشتن لیوان های قهوه شروع میکنند و به جای آنها از لیوان های شربت خوری استفاده میکنند، بعضی از افراد هم هستند که رنگ کابینت ها را به رنگ های تند و تیز تابستانی، تغییر می‌دهند. اگر می‌خواهید دکوراسیون آشپزخانه را با فصل تابستان هماهنگ کنید؛ رنگ های آبی پر رنگ و زرد، جزو بهترین رنگ ها برای این قسمت از منزل خواهند بود.

مطلب مشابه: سبک دکوراسیون روستیک و خصوصیات این نوع سبک چیدمان

دکوراسیون تابستانی و ایده هایی برای چیدمان منزل در فصل تابستان

دکوراسیون تابستانی در اتاق خواب

برای انتخاب دکوراسیون اتاق خواب، بهتر است که از رنگ های خنک کننده استفاده کنید. با آوردن یک گلدان، تابلو های با طرح هایی از طبیعت و یا پارچه های رو تختی بهتر است یاد آور طبیعت باشد؛ با این کار دکوراسیون تابستانی را به زیبایی در اتاق خواب خود به نمایش میگذارید. برای اینکه تغییر متفاوتی را در دکوراسیون تابستانی اتاق خواب ایجاد کنید، میتوانید ساحل دریا را به اتاق خواب بیاورید. با استفاده از اکسسوری های دریایی مثل صدف و یا روتختی های راه راه، به زیبایی حال و هوای دریا را در دکوراسیون اتاق خوابتان اضافه کنید.

دکوراسیون تابستانی و ایده هایی برای چیدمان منزل در فصل تابستان

از چه رنگ هایی برای دکوراسیون تابستانی استفاده کنیم

ایده گرفتن از طبیعت و رنگ هایی که بیانگر طبیعت هستند، بهترین تغییرات در دکوراسیون را ایجاد میکنند. برای این سبک از دکوراسیون، میتوانید از رنگ های متنوع، خنک کننده و طبیعی بهره بگیرید. در ادامه با تعدادی از رنگ های مناسب برای این سبک از دکوراسیون آشنا خواهیم شد.

رنگ زرد در دکوراسیون تابستانی

برای تغییر دادن روحیه خود و عوض کردن حال و هوای منزل در تابستان، رنگ زرد و تنالیته های تیره تر آن، یکی از بهترین رنگ ها برای استفاده کردن در دکوراسیون تابستانی منزل می باشد. برای انتخاب رنگ یا روکش مبلمان، می توانید از رنگ زرد یا رنگ های قهوه‌ای، خاکستری و آبی ملوانی که ست این رنگ هستند، بهره ببرید. در قسمت های کم نور منزل که فضا را تاریک نشان می‌دهند، بهتر است از زرد روشن استفاده کنید. اگر در دیوار های منزل رنگ زرد بکار برده اید، می‌توانید در دکوراسیون تابستانی از رنگ هایی مثل سبز، آبی و سفید که هارمونی جالبی با رنگ زرد ایجاد می‌کنند را در کوسن ها و مبلمان استفاده کنید.

مطلب مشابه: دکوراسیون پارامتریک با طراحی مدرن + تصاویری از این نوع سبک

دکوراسیون تابستانی و ایده هایی برای چیدمان منزل در فصل تابستان

رنگ آبی فیروزه ای در دکوراسیون تابستانی

رنگ آبی فیروزه ای با طراوت و شادابی که همراه خود دارد، یکی از بهترین رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون تابستانه می باشد. این رنگ فوق العاده را می توانید در پتو، فرش، کوسن و گلدان های کوچک بکار ببرید. برای انتخاب رنگ دیوار ها، رنگ آبی یکی از بهترین پیشنهاد ها است؛ البته که این رنگ را می توان با رنگ مرجانی، که دو طبع سرد و گرم دارند ست کرد. رنگ آبی فیروزه ای را میتوان کنار رنگ های دیگری مثل قهوه ای، خاکستری و سفید که هارمونی زیبایی به ارمغان می آورند، کنار هم قرار داد.

دکوراسیون تابستانی و ایده هایی برای چیدمان منزل در فصل تابستان

رنگ مرجانی در دکوراسیون تابستانی

به گفته یکی از طراحان بزرگ آمریکایی، با به کار بردن رنگ مرجانی در دکوراسیون منزل، حس و حال متفاوتی را تجربه خواهید کرد؛ این رنگ به شما حس برتری و بزرگی میدهد به طوری که احساس می کنید جهان در دستان شما قرار دارد. رنگ مرجانی، شادابی خاصی دارد و گرمای تابستان را به خوبی خنثی میکند. این رنگ قوی بوده و تکاپو و جنبش در شما ایجاد میکند، بنابراین بهتر است که  رنگ مرجانی را در فضا های کوچک مثل کتابخانه، اتاق بازی و ناهار خوری استفاده کنید، نه در اتاق خواب که محلی برای آرامش و خواب است. در دکوراسیون تابستانی اگر از رنگ مرجانی استفاده می‌ کنید، حتما‌ مبلمان سفید و گیاهان سبز و طبیعی را در کنار هم قرار دهید.

مطلب مشابه: اطلاعات درباره سبک دکوراسیون شابی شیک و ویژگی های آن

دکوراسیون تابستانی و ایده هایی برای چیدمان منزل در فصل تابستان

سبک مینیمال در دکوراسیون تابستانی

سبک مینیمال از برترین سبک های دکوراسیون داخلی است. این سبک طراحی در ابتدا به عنوان یک دکوراسیون با فضای تک رنگ، ساختار ساده و فضای خلوت شناخته می‌شد؛ بعد از مدتی طراحان تغییراتی در این سبک ایجاد کردند که بر زیبایی و ظرافت این سبک افزوده شد. طراحان این سبک با اضافه کردن اکسسوری های ساده، گل های سرسبز، طبیعت و بازی با نور، معنای قبلی که تداعی کننده این سبک از دکوراسیون بود، را به معنای دکوراسیونی به غیر از فضای باز بدل کرده و با استفاده از آن در دکوراسیون تابستانی، شاهد یک اثر هنری جذاب خواهید بود.

دکوراسیون تابستانی و ایده هایی برای چیدمان منزل در فصل تابستان

چوب در دکوراسیون تابستانی

به کار بردن چوب درختان طبیعی در دکوراسیون منزل و یا اکسسوری هایی به رنگ چوب، باعث زیبا تر شدن طراحی می شود. استفاده از چوب درختان، حصیر های چوبی و حتی مبلمان هایی با طرح و رنگ چوب می تواند دکوراسیون تابستانی منزل شما را معرکه کند. می توانید با بکار بردن چوب های روشن در طراحی دکوراسیون، به استقبال فصل تابستان بروید.

استفاده از رنگ روشن در دکوراسیون تابستانی

فصل تابستان را می توانید با اضافه کردن رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی و معماری بیرون شروع کنید. رنگ های روشن در فصل تابستان بیانگر شادی، طراوت و زیبایی بیشتر در طراحی دکوراسیون تابستانی هستند. استفاده از رنگ های پاستیلی در دکوراسیون تابستانی، به همراه رنگ های تیره سبب می شود که طراحی تابستانه منزل شما بیشتر به چشم بیاید. با این که پالت رنگی روشن، ظاهر و پوششی زیبا در طراحی دکوراسیون تابستانی ایجاد خواهد کرد، توصیه می شود که از رنگ های روشن متنوعی در این دکوراسیون استفاده نکنید.

مطلب مشابه: همه چیز درباره سبک دکوراسیون مونوکروماتیک + تصاویری از این نوع چیدمان

دکوراسیون تابستانی و ایده هایی برای چیدمان منزل در فصل تابستان

کلام آخر

فصل تابستان شروع اوقات فراغت، جنب و جوش، دیدار، گشت و گذار و تفریح با هوایی مطبوع و دل انگیز، آسمانی صاف و زیبا، طبیعت سرسبز با رنگ های دل نشین است. این فصل زیبا را می توان با تغییر دکوراسیون به سبک تابستان و به کار بردن وسایل و اکسسوری های مختلف به رنگ های روشن متنوع در منزل یا حیاط و باغچه خود زیباتر کنید. مهمترین و ساده ترین کار برای ایجاد یک دکوراسیون تابستانی در منزل این است که، یک خانه تکانی اساسی انجام دهید و رنگ های روشن را جایگزین رنگ های تیره کنید.

مطلب مشابه: دکوراسیون تلفیقی + 30 مدل شیک و زیبا از انواع طراحی تلفیقی زیبا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو