ویدیوی آموزش انتخاب‌های هوشمندانه در فضای مجازی به کودکان

منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/16

19:33


به عنوان پدر و مادر، نمی‌توانیم هر لحظه و در هر محیطی کنار فرزندمان باشیم و از آنها در برابر اتفاقات ناخوشایند محافظت نماییم. اما با آموزش خود مراقبتی به کودکان و یکسری قوانین به آنها می توانید کودکان خود را در مسیر درست و امن هدایت کنید. برای آشنایی با آموزش‌ انتخاب های هوشمندانه در فضای مجازی به کودک با ساعد نیوز همراه باشید.

یکی از چالش‌های مهمی که این روزها والدین را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نحوه تربیت کودکان و نوجوانان در عصر دیجیتال و نوین است. تربیت فرزند در عصر دیجیتال به شکلی هوشمندانه انجام می‌شود. به همین دلیل والدین باید با آگاهی کافی در این خصوص گام بردارند. معمولاً آگاهی از این نکات کمک می‌کند تا بتوانید فرزندتان را برای مواجهه در فضای مجازی و پلتفرم‌های مختلف آماده کنید و از طریق تربیت هوشمندانه، ذهنی آگاه و امن پرورش دهید. اهمیت این جزییات به قیمت زندگی و آینده فرزندانتان است.
دنیای تکنولوژی مملو از افراد مختلفی است که بدون هویت واقعی در حال فعالیت هستند. ریسک آسیب‌های گوناگونی در این فضا وجود دارد. گاهی مزاحمت می‌تواند برای فرزند شما دغدغه‌هایی ایجاد کند. در بعضی شرایط تکنولوژی زمینه‌ساز آگاهی از جزئیاتی است که برای سن‌وسال فرزند شما مناسب نیستند! اما بهترین کار دراین‌خصوص، تربیت فرزند برای زندگی در چنین شرایطی است. شما نمی‌توانید یک‌دنیای دیجیتال گسترده را کنترل کنید، اما می‌توانید فرزندان خود را برای جهان نوین آماده کنید! تربیت شما دقیقاً مشابه واکسنی است که با آگاهی تزریق می‌کنید تا در زمان مواجهه با هر رویداد غیرمنتظره‌ای، فرزندتان هوشمندانه تصمیم بگیرد و نحوه مواجهه به این دنیای پیچیده را درک کند.

ویدیوی زیر به کودکان کمک می کند تا انتخاب های هوشمندانه را در فضای مجازی بیاموزند.

آگاهی از نکاتی برای تربیت فرزند در عصر دیجیتال، به شما کمک می‌کند تا بتوانید آگاهانه در تربیت و رشد فرزندتان اقدام کنید. در این زمان، باید برای دسترسی فرزندان به اینترنت، نحوه استفاده از فضای مجازی، آگاهی از حریم خصوصی و مراقبت‌های لازم، برنامه‌ریزی نمایید. متناسب با سن‌وسال کودک و نوجوان، باید قوانین مشخصی برای استفاده از اینترنت و گجت‌های هوشمند وضع کنید و متناسب با همین قوانین، آن‌ها را اجرا نمایید. اجراکردن قوانین بخش مهم آن است.

استفاده از اپلیکیشن‌های محافظت والدینی (پرنتال کنترل) بهترین راه است. چرا که می‌توانید هوشمندانه و بدون دردسر، شرایط را مدیریت نمایید. زمان استفاده از گوشی و تبلت را محدود کنید، نحوه دسترسی به اینترنت در اپلیکیشن‌های مختلف را شخصی‌سازی نمایید، به محتوای در حال نمایش دسترسی داشته و محیطی امن و شخصی‌سازی‌شده در گوشی مخصوص فرزندتان بسازید. این اقدامات موجب می‌شود تا بدون دردسر در عصر دیجیتال همراه با فرزندتان پیشروی کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو