فواید جالب این نوع سیر خاص که نمی‌دانید

2

1402/10/19

19:35


یکی از دلایل محبوبیت سیر سیاه این است که مانند سیر خام تازه، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی ضروری است که می‌تواند به بهبود سلامت شما و جلوگیری از مشکلات جدی مرتبط با سلامتی کمک کند.

فواید جالب این نوع سیر خاص که نمی‌دانید

به گزارش بهداشت نیوز آیا تا به حال در مورد سیر سیاه چیزی شنیده‌اید؟ سیر سیاه سیر خام تازه است که با استفاده از حرارت کم و رطوبت حدود ۷۰ درصد با گذشت زمان تغییر می کند. در طی این فرآیند، میخک ها به رنگ مشکی در می آیند. بافت و طعم سیر نیز تغییر می کند. این سیر نرم تر، جویدنی تر و شیرین تر از سیر خام معمولی است.

در حالی که به نظر می رسد سیر سیاه یک پدیده اخیر است، قرن هاست که وجود داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. منشا آن مشخص نیست، اما قبل از اینکه در ایالات متحده به جریان اصلی تبدیل شود، در آسیا شروع شد.

فواید سلامتی

در حالی که سیر سیاه دارای ترکیب فعال آلیسین کمتری نسبت به همتای خام تازه خود است، اما دارای غلظت بیشتری از بسیاری از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید است. این غلظت‌های بالاتر ممکن است حداقل تا حدی مسئول بسیاری از مزایای سلامتی سیر سیاه باشد:

کنترل قند خون

مانند سیر خام تازه، سیر سیاه می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند. کاهش قند خون بالا به پیشگیری از مشکلات جدی سلامتی مانند علائم دیابت، اختلال عملکرد کلیه و موارد دیگر کمک می کند. سطوح بالای آنتی اکسیدان موجود در سیر سیاه نیز ممکن است به جلوگیری از عوارض مرتبط با دیابت کمک کند.

محافظت از قلب

سیر خام تازه به دلیل توانایی آن در کمک به بهبود سلامت قلب شناخته شده است. سیر سیاه ممکن است همان اثرات محافظتی را داشته باشد. سیر سیاه همچنین می تواند به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند که به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

مبارزه با برخی از سرطان‌ها

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی سیر سیاه می تواند به مبارزه با سرطان کمک کند. یک مطالعه نشان داد که می تواند به کاهش رشد سلول های سرطانی روده بزرگ کمک کند. ترکیبات موجود در سیر سیاه کهنه شده همچنین می تواند رادیکال های آزاد در بدن را مسدود کند. این خاصیت آسیب سلولی را کاهش می دهد و می تواند به محدود کردن رشد و گسترش بالقوه سلول های سرطانی در بدن کمک کند.

سلامت مغز

سیر سیاه با آنتی اکسیدان های خود می تواند به کاهش التهاب در بدن و پیشگیری از بیماری های شناختی مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون کمک کند. همچنین ممکن است به بهبود حافظه و سایر بخش‌های عملکرد شناختی کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی

با کاهش التهاب، آنتی اکسیدان های موجود در سیر سیاه می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کنند. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از استرس اکسیداتیو که منجر به آسیب سلولی می شود جلوگیری می کنند. سیستم ایمنی سالم به این معنی است که بدن شما قادر است به طور موثرتری با عفونت ها و باکتری ها مبارزه کند.

سلامت کبد

سیر سیاه ممکن است به بهبود سلامت کبد شما کمک کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که این غذا می تواند به کاهش نشانگرهای آسیب کبدی به دنبال آسیب کبدی، کاهش رسوبات چربی در کبد و متعادل کردن مجدد اندازه سلول های کبد کمک کند.

سیر سیاه همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از موارد زیر است: ویتامین سی، ویتامین های گروه ب (B۱، B۲، B۳، B۶)، فولات، کلسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و آهن

در مقایسه با سیر معمولی، سیر سیاه دارای مقدار کمتری آلیسین است، ترکیبی که به سیر معمولی برخی از فواید سلامتی آن را می دهد. با این حال، سرشار از اسیدهای آمینه، فیتونوترینت ها و آنتی اکسیدان ها است. با این حال، فرآیند تخمیر، غلظت را تغییر می دهد.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو