مهم‌ترین آزمون‌های زبان آلمانی + ثبت نام در آن‌ها

منبع: پلازا

3

1402/10/19

19:48


مهم‌ترین آزمون‌های زبان آلمانی + ثبت نام در آن‌ها

ثبت نام در بهترین آزمون‌های زبان آلمانی در ایران متاسفانه با برخی محدودیت‌ها و چالش‌ها همراه است. علت این امر دقیقا تحریم‌های اعمال شده علیه ایران بوده و مسدود بودن سیستم‌های پرداخت بین‌المللی در داخل کشور است. اما با وجود این چالش‌ها چگونه می‌توان در آزمون‌های زبان آلمانی ثبت نام و شرکت کرد؟ در ادامه این مجله از پلازا قرار است چند مورد از معتبرترین آزمون‌ها و همچنین راهکارها ثبت نام در آن‌ها را معرفی کنیم. اگر شما هم قصد مهاجرت به کشور آلمان و تحصیل به زبان آلمانی را دارید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

فهرست مطالب

نحوه ثبت نام در آزمون‌های زبان آلمانی در ایران yoastmark class=

نحوه ثبت نام در آزمون‌های زبان آلمانی در ایران

فرایند ثبت نام در آزمون‌های زبان آلمانی در ایران همان طور که پیش‌تر گفته شد با برخی محدودیت‌ها همراه است. اما خوشبختانه با حضور موثر برخی از شرکت‌های واسط همچون سایت‌های پرداخت ارزی می‌توان بدون محدودیت خاصی در این آزمون‌ها ثبت نام کرد.

در حقیقت پروسه پرداخت هزینه این آزمون‌ها از طریق سیستم‌های پرداخت بین‌المللی تحریم شده همچون پرفکت مانی، پی پال و… برای ایرانیان مقدور نیست؛ به همین دلیل بایستی از طریق سایت‌های پرداخت ارزی عملیات پرداخت شهریه را انجام داد.

هدف شما از ثبت نام در آزمون‌های زبان آلمانی چیست؟

سالانه طیف گسترده‌ای از ایرانی‌های محصل، دانشجو و حتی تاجر با هدف محق کردن خواسته‌ها و گسترش ارتباطات خود با کشور آلمان در آزمون‌های مخصوص زبان آموزی این کشور شرکت می‌کنند. در صورتی که قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت کاری به کشور آلمان را دارید، باید بدانید که سطح و نمره قبولی شما در آزمون زبان آلمانی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود! به همین دلیل بهتر است در معتبرترین و بهترین آزمون‌های زبان آلمانی شرکت کنید.

بهترین و مهم‌ترین آزمون‌های زبان آلمانی

در این بخش قصد داریم در مورد ثبت نام در بهترین آزمون‌های زبان آلمانی صحبت کنیم. در ابتدا بهتر است شما با چند مورد از مهم‌ترین این آزمون‌ها آشنا شوید.

1- آزمون زبان آلمانی DSH

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های آزمون‌های زبان آلمانی متنوع بودن آن‌ها است. آزمون DSH یکی از بهترین دوره‌ها برای ورود به دانشگاه‌های معتبر آلمان است. با شرکت در این آزمون سطح مهارت شما در درک زبان آلمانی و مکالمه به این زبان به صورت دقیق مشخص می‌شود. آزمون DSH از 4 بخش زیر تشکیل شده است:

  • درک و گفتاری
  • بیان گفتاری
  • دستور زبان
  • نوشتاری

همچنین سیستم سطح بندی در این آزمون بدین صورت است: C2، B2 و C1. از جمله ویژگی‌های برتر آزمون DSH دائمی بودن اعتبار آن است. البته برای شرکت در این آزمون باید بین 40 الی 170 یورو شهریه اولیه را بپردازید؛ این شهریه بر اساس نوع و اعتبار دانشگاه برای متقاضی تعیین می‌شود.

بخش نوشتاری مهم‌ترین بخش از آزمون DSH بوده و حدود بیش از 4/3 از کل سوالات را به خود اختصاص می‌دهد. حدود 30 درصد از حجم سوالات باقی مانده به بخش شفاهی مربوط می‌شود.

2- آزمون گوته (GOETHE)

دومین آزمون معتبر و مطرح زبان آلمانی، آزمون گوته نام دارد. سطوح نمره‌بندی در این آزمون از A1 تا C1 است که هر یک آزمون‌های مربوط به خود را دارند. برای نمونه برای شرکت در آزمون گوته سطح A1 باید 105 یورو به عنوان هزینه ثبت نام بپردازید. در ادامه هزینه مربوط به ثبت نام در هر آزمون گوته را توضیح می‌دهیم:

  • سطح A2: 125 یورو
  • سطح B1: 210 یورو
  • سطح B2: 240 یورو
  • سطح C1: 270 یورو
  • سطح C2: 295 یورو

مراحل ثبت نام در آزمون گوته در ایران

برای ثبت نام در بهترین آزمون‌های زبان آلمانی همچون آزمون گوته در ایران ابتدا باید به سایت اصلی GOETHE مراجعه کنید. سپس باید اطلاعات مربوطه در هر یک از فرم‌های ظاهر شده را تکمیل کرده و در مرحله آخر هزینه شرکت در آزمون را پرداخت کنید. برای پرداخت هزینه آزمون گوته در ایران باید از سایت‌های پرداخت ارزی کمک بگیرید. این سایت‌ها معادل ریالی هزینه یورو شرکت در آزمون را به شما نمایش داده و شما پس از پرداخت آن می‌توانید ثبت نام در آزمون را تکمیل کنید. مدت زمان این آزمون بین 1.5 الی 3.5 ساعت است.

ثبت نام در بهترین آزمون‌های زبان آلمانی

معرفی آزمون بین المللی زبان آلمانی گوته و نحوه ثبت نام در آن

3- آزمون TESTDAF مناسب اخذ ویزای کاری آلمان

چنانچه قصد مهاجرت کاری به کشور آلمان را دارید، بهتر است در آزمون TESTDAF شرکت کنید. البته برای ورود به دانشگاه‌های معتبر آلمانی نیز می‌توان از مدرک معتبر این آزمون استفاده کرد. این آزمون تاریخ اعتبار مشخصی نداشته و مادام‌العمر است! آزمون TESTDAF از 4 بخش درک نوشتاری و شنیداری، شفاهی و بیان نوشتاری تشکیل شده است.

این آزمون در دو سطح بندی B2 و C1 برگزار شده و هر کدام هزینه‌های مربوط به خود را دارند. مدت زمان آزمون نیز 3 ساعت و 10 دقیقه است. البته به تازگی هزینه ثبت نام در آن به رقم ثابت 195 یورو نیز رسیده است و به صورت رسمی نیز در ایران برگزار می‌شود! در این تست نتایج عملکرد متقاضیان بر اساس سه سطح‌بندی TDN5، TDN4 و TDN3 اعلام می‌شود. اگر شما موفق به  اخذ نمره TDN4 در این آزمون شوید، به راحتی می‌توانید در هر دانشگاه آلمانی ثبت نام کنید.

4- آزمون TESTAS

ثبت نام در بهترین آزمون‌های زبان آلمانی مخصوصا آزمون TESTAS برای افرادی مناسب است که قصد اخذ بورسیه در دانشگاه‌های آلمانی را دارند. این آزمون زیر نظر موسسه گوته در ایران برگزار شده و یکی از معتبرترین و بهترین آزمون‌های زبان آلمانی است. متقاضیان این آزمون عمدتا داوطلبان مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های آلمان هستند. به این نکته هم باید اشاره کنیم که این آزمون به دو زبان انگلیسی و آلمانی برگزار شده و شما باید به هنگام ثبت نام یکی از این دو زبان را انتخاب کنید. برای موفقیت در زبان آلمانی این آزمون باید سعی کنید نمره B1 را کسب کنید. مدت زمان این آزمون 110 دقیقه بوده و شامل 4 بخش زیر است:

  • حل مسائل کمی
  • تکمیل کردن انواع الگوها
  • استنتاج روابط
  • تکمیل کردن سری اعدادها

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام در بهترین آزمون‌های زبان آلمانی

همان طور که مستحضر هستید، برای تکمیل پروسه ثبت نام در آزمون‌های زبان آلمانی در داخل ایران باید بخش پرداخت هزینه را به صورت غیر مستقیم انجام داد. به بیانی روشن‌تر، تا اطلاع ثانوی به دلیل اعمال تحریم‌ها ایرانیان نمی‌توانند از طریق سیستم‌های پرداخت بین المللی همچون ویزا یا مستر کارت، پی پال، پرفکت مانی و… استفاده کنند.

البته برای بهره‌برداری از خدمات این سرویس‌ها می‌توان از طریق سایت‌های پرداخت ارزی پروسه ثبت نام را انجام داد. اما در کل انجام این کار کمی هزینه‌بر و زمان‌بر است. از طرفی شما می‌توانید به صورت مستقیم از طریق سایت‌های پرداخت ارزی معادل ریالی هزینه ثبت نام در بهترین آزمون‌های زبان آلمانی را پرداخت کنید.

سوالات متداول نحوه ثبت نام در بهترین آزمون‌های زبان آلمانی در ایران

حالا که با شرایط ثبت نام در آزمون‌های آلمانی در ایران آشنا شدید، بهتر است به پاسخ برخی سوالات رایج زیر نیز توجه کنید.

هزینه شرکت در آزمون‌های زبان آلمانی چقدر است؟

هزینه ثبت نام در هر یک از این آزمون‌ها بر اساس مدت زمان اعتبار، سطح بندی و میزان اعتبار متفاوت است.

بهترین روش پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون‌های زبان آلمانی کدام است؟

در ایران بهترین و سریع‌ترین روش پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون‌های زبان آلمانی بهره‌برداری از خدمات سایت‌های پرداخت ارزی است.

سخن پایانی

ثبت نام در بهترین آزمون‌های زبان آلمانی در کشورهای تحریمی همچون ایران همواره مشکلات و چالش‌های خاص خود را دارد. اما خوشبختانه با وجود برخی ارگان‌های واسط همچون سایت‌های پرداخت ارزی تمامی این مشکلات به یکباره برطرف شده و سالیانه میلیون‌ها متقاضی می‌توانند بدون هیچ مشکلی در انواع آزمون‌های زبان آلمانی شرکت کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو