کارمزد پی پال ، پرفکت مانی و وب مانی چقدر است؟

کارمزد پی پال ، پرفکت مانی و وب مانی چقدر است؟


منبع: پلازا

3

1402/9/13

12:23


کارمزد پی پال ، پرفکت مانی و وب مانی چقدر است؟

مقایسه کارمزد پرفکت مانی و وب مانی و پی پال می‌تواند برای افرادی که قصد انجام تراکنش‌های بین‌المللی را دارند، بسیار مفید باشد؛ چراکه یکی از مباحث بسیار مهم مربوط به درگاه‌های پرداخت بین‌المللی بحث کارمزد است. هر سه سرویس پرفکت مانی، وب مانی و پی پال جزو بهترین و معتبرترین پلتفرم‌های پرداخت ارزی هستند. هر یک از این سرویس‌ها خدمات و امکانات منحصربه‌فردی دارند. اما نکته مهمی که وجود دارد، کارمزد هر یک از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

علت این امر گستردگی خدمات و امکاناتی است که هر کدام در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. در این مجله از پلازا، می‌خواهیم شما را با میزان هر یک از کارمزدهای تبادلات ارزی و تراکنش‌های مالی در پرفکت مانی، وب مانی و پی پال آشنا کنیم.

فهرست مطالب

مقایسه کارمزد پرفکت مانی و وب مانی و پی پال

در این مقاله، میزان کارمزد هر یک از شبکه های پرفکت مانی، وب مانی و پی پال را بررسی خواهیم کرد.

وب مانی (WebMoney) چیست؟

شرکت وب مانی ازسال 1998 میلادی، فعالیت خود را در عرصه پرداخت‌های ارزی بین‌المللی آغاز کرده است. وب مانی در اصل یک شرکت روسی تبار بوده و یکی از رقبای سرسخت پی پال به شمار می‌رود. این پلتفرم علاوه بر داشتن امکان پرداخت تسهیلات، قابلیت دریافت حواله ارزی را دارد. اما متاسفانه کاربران ایرانی امکان استفاده از خدمات این پلتفرم پرداخت ارزی در ایران را ندارند. البته که برخی از شرکت‌های واسط ایرانی به منظور برطرف کردن این محدودیت‌ها، از برخی میان‌برها نیز استفاده می‌کنند. حساب‌های کاربری موجود در وب مانی انواع مختلفی دارند:

  • حساب الیاس
  • حساب فرمال
  • حساب پرسونال یا شخصی

پرفکت مانی (Perfect Money) چیست؟

پرفکت مانی، دومین کیف پول الکترونیکی بین‌المللی معتبر در دنیا است. این سرویس پرداخت بین‌المللی در سال 2007 راه‌اندازی شده است. از آن سال تا به امروز، وب مانی توانسته با ارائه بهترین خدمات در راستای برطرف کردن نیازهای مخاطبین در سطح جهانی، بیشترین میزان کاربر را به خود جذب کند. شعبه اصلی و مرکزی این کمپانی در شهر زوریخ کشور سوئد واقع شده است.

از امکانات و کاربردهای پرفکت مانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال انواع ارز به صورت الکترونیکی
  • خرید کالا و محصول از سایت‌های خارجی
  • ذخیره امن دارایی در کیف پول اختصاصی
  • دریافت سود ماهانه از دارایی ذخیره شده
  • امکان خرید بیت کوین، دلار و…

یکی از مزیت‌های اصلی پرفکت مانی که منجر به تمایز آن شده است، تحریم نبودن سرویس‌های آن در ایران است!

معرفی سیستم پرداخت پرفکت مانی

پرفکت مانی یکی از بهترین و کامل ترین پلتفرم های پرداخت بین المللی در دنیا است.

پی پال (Pay Pal) چیست؟

قبل از اینکه به مقایسه کارمزد پرفکت مانی و وب ومانی و پی پال بپردازیم، ابتدا لازم است تا هر یک از این پلتفرم‌ها را معرفی کنیم. پی پال از جمله بزرگ‌ترین شرکت‌های پرداخت ارزی در سطح جهانی است که هم‌اکنون به بیش از 200 کشور دنیا خدمات‌رسانی می‌کند. شرکت پی پال در سال 1998 میلادی تاسیس شده و در طی چندین دهه خدمات‌رسانی توانسته به یکی از بهترین پلتفرم‌های پرداخت ارزی مبدل شود. خدمات پی پال عبارت‌اند از:

  • شارژ انواع اکانت
  • پرداخت تراکنش‌های بین‌المللی
  • انتقال و واریز وجه به حساب‌های خارجی
  • خرید انواع نرم‌افزار غیر رایگان
  • و…

مقایسه کارمزد پی پال، وب مانی و پرفکت مانی

نرخ کارمزد هر یک از شبکه‌های پرداخت ارزی وب مانی، پرفکت مانی و پی پال با یکدیگر متفاوت است. این امر دلایل بسیار زیادی دارد که در ادامه تنها مهم‌ترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. اما در رابطه با مق، همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که هر یک از این سرویس‌ها به نسبت خدمات قابل عرضه، از شما کارمزد دریافت می‌کنند. در حالت کلی میزان کارمزد وب مانی از پرفکت مانی و پی پال بسیار کمتر است. البته کارمزد کم نشان از خدمات بی کیفیت وب مانی نیست.

1- نرخ کارمزد وب مانی

در کل، کارمزد هر تراکنشی که در بستر وب مانی انجام می‌شود حدود 0.8 درصد کل مبلغ است. البته که نوع کیف پول منتخب شما و حتی میزان مبلغ قابل انتقال و برداشت ارتباط مستقیمی در مبلغ این کارمزد تاثیر دارند.

اما بدون در نظر گرفتن نوع کیف پول، می‌توان گفت که کارمزد پایه وب مانی برای هر تراکنش حدود 0.8 درصد از کل مبلغ است. برای نمونه اگر شما قصد انتقال 500 دلار وجه به حساب دیگری دارید، باید حدود 4 دلار کارمزد بابت این انتقال وجه پرداخت کنید. یکی از نقاط غیر مشترک وب مانی از نظر کارمزد در مقایسه با دو پلتفرم پرفکت مانی و پی پال، این است که کارمزد تعیین شده باید توسط شخص گیرنده پرداخت شود. توجه داشته باشید که میزان این مبلغ پایه بر اساس نوع ارز نیز متغیر است:

نوع ارز کارمزد وب مانی (دلار)
WMG2
WMZ50
WME50
WMB100
WMK9000
WMH30
WMR1500
WMX5

 

کارمزد مربوط به برداشت مبلغ از حساب در وب مانی حدود 0.6 درصد است.

2- نرخ کارمزد پرفکت مانی

همان طور که مستحضر هستید، نرخ کارمزد هر یک از شبکه‌های پرداخت ارزی، به نسبت تورم و سایر مسائل اقتصادی در حال تغییر است. بر اساس جدیدترین مصوبه، نرخ کارمزد پرفکت مانی به 0.5 درصد افزایش یافته است. البته این درصد کمیسیون به تراکنش‌های مالی حساب‌های تایید شده مربوط می‌شود. حساب‌هایی که در پرفکت مانی وریفای یا تایید نشده‌اند باید کارمزد 1.9 درصدی به ازای هر تراکنش بپردازند.

  • کارمزد برداشت حساب در پرفکت مانی: حق کمیسیون برداشت از حساب در پرفکت مانی با وب مانی متفاوت است. در این پلتفرم، باید به ازای هر برداشت مبلغ 2.85 درصد به علاوه تراکنش مالی را باید پرداخت کنید.
  • انتقال از پرفکت مانی به کیف پول ارز دیجیتال: این نوع انتقال در پرفکت مانی حدو 0.5 درصد کارمزد دارد.
  • انتقال از کیف پول ارز دیجیتال به پرفکت مانی: این نوع انتقال کارمزدی ندارد.

3- نرخ کارمزد پی پال

در این بخش از مقایسه کارمزد پرفکت مانی و وب مانی و پی پال، قصد داریم سهمیه کمیسیون مربوط به پی پال را بررسی کنیم. بر خلاف بسیاری از سیستم‌های پرداخت ارزی، پی پال از کاربران خود برای افتتاح حساب هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

میزان کارمزد تراکنش‌های مالی در پی پال، دقیقا به کشور مبدا و مقصد بستگی دارد. برای نمونه اگر از کشور آمریکا تراکنش‌های خود را انجام دهید در این صورت برای هر تراکنش باید کارمزدی برابر با 2.9 درصد از کل مبلغ را بپردازید. اما در صورتی که در کشور به غیر از آمریکا حضور داشته باشید، کارمزد پرداختی به 4.45 درصد افزایش می‌یابد.

  • کارمزد انتقال وجه در پی پال: انتقال وجه در این شبکه پرداخت دارای 2.9 درصد کارمزد به علاوه مبلغ 30 سنت است (در کشور آمریکا). در سایر کشورها این کارمزد تا 3.9 درصد هم افزایش می‌یابد.
  • کارمزد دریافت وجه در پی پال: زمانی شما باید کارمزد دریافت وجه را پرداخت کنید که حساب شما در پی پال از نوع پرسونال یا شخصی باشد. البته در این صورت می‌توانید پرداخت کارمزد توسط گیرنده یا فرستنده را تعیین کنید.

مقایسه کارمزد پرفکت مانی و وب مانی و پی پال

بررسی نرخ کارمزد پی پال در تراکنش های مختلف

نحوه افتتاح حساب در وب مانی و پرفکت مانی و پی پال در ایران

همان طور که در لابه‌لای مطالب مربوط به مقایسه کارمزد پرفکت مانی و وب مانی و پی پال گفتیم، متاسفاته افتتاح حساب در این سه پلتفرم پرداخت در ایران به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست. اما از طریق وب‌سایت‌های پرداخت ارزی معتبر ایرانی می‌توان در ازای پرداخت کمترین کارمزد انواع حساب مختلف در هر یک از این شبکه‌های پرداخت را ایجاد کرد. برای استفاده از خدمات شرکت‌های واسط ایرانی باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ثبت نام در سایت
  • ساخت پنل کاربری
  • مراجعه به منو و انتخاب درخواست افتتاح حساب در پی پال، وب مانی یا پرفکت مانی
  • انتخاب نوع حساب کاربری
  • پرداخت هزینه حساب کاربری به علاوه کارمزد
  • تحویل اکانت بین 1 الی 3 روز کاری

سوالات متداول

باوجوداینکه توضیحات کاملی در رابطه با مقایسه کارمزد پرفکت مانی و وب مانی و پی پال ارائه دادیم، اما ممکن است برای شما هم مانند سایر افراد، برخی سوالات مبهم به وجود بیاید.

پرفکت مانی بهتر است یا وب مانی یا پی پال؟

هیچ یک از شبکه‌های پرداخت بین‌المللی نسبت به یکدیگر برتری ندارند، بلکه شما باید بر اساس نیازهای خود یکی از مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

کدام سیستم پرداخت بین‌المللی کمترین کارمزد را دارد؟

وب مانی با نرخ کارمزد 0.8 درصد، کمترین میزان کارمزد را نسبت به پی پال و پرفکت مانی دارد.

کلام آخر

در مقایسه کارمزد پرفکت مانی و وب مانی و پی پال، گفتیم که ملاک اصلی شما برای انتخاب هر یک از این پلتفرم‌ها نباید بر اساس کارمزد باشد. شما باید دقیقا بر اساس نیازمندی‌ها و حجم تراکنش‌های مالی روزانه خود یکی از مناسب‌ترین این شبکه‌های پرداختی را انتخاب کنید. اما در نهایت، پس از انتخاب شبکه پرداخت مورد نیاز خود، برای افتتاح حساب و استفاده از خدمات آن، لازم است تا از شرکت‌‌های واسط معتبر ایرانی کمک بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو