وب مانی بهتر است یا پرفکت مانی؟

وب مانی بهتر است یا پرفکت مانی؟


منبع: پلازا

3

1402/10/20

23:57


وب مانی بهتر است یا پرفکت مانی؟

آیا تا به حال از کیف پول الکترونیکی استفاده کرده‌اید؟ وب مانی و پرفکت مانی دو کیف پول اینترنتی پر کاربرد و همواره فعال هستند. اگر در فضای مجازی و عرصه بین المللی حضور دارید و نیازمند پرداخت آنلاین، انتقال وجه و یا به انجام رساندن خریدهای اینترنتی هستید، لازم است با این دو گزینه حتما آشنا شوید. زیرا با وجود تحریمات گسترده کشور، هنوز هم می‌توان از این دو مورد استفاده نمود. در این مقاله با پاسخ سوال وب مانی بهتر است یا پرفکت مانی می‌پردازیم.

اما آیا می‌دانید که وب مانی بهتر است یا پرفکت مانی؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال و انتخاب یک گزینه از میان این دو، مطلب زیر را از دست ندهید. با شناسایی و معرفی 5 تفاوت وب مانی و پرفکت مانی بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و تشخیص بهترین گزینه، مطالب زیر را از دست ندهید.

فهرست مطالب

وب مانی بهتر است یا پرفکت مانی؟

در پرداخت‌های بین‌المللی، معمولا از ویزا کارت و مستر کارت صحبت می‌شود. اما به دلایل مختلفی، کاربران ایرانی از ورود به این مسیرها منع شده‌اند. با این وجود جای هیچ نگرانی وجود ندارد، زیرا دو برنامه الکترونیکی وب مانی و پرفکت مانی قابلیت جایگزین شدن به جای این موارد را دارند. همچنین به خوبی می‌توانند اقدامات متنوع مستر کارت یا ویزا کارت را به انجام برسانند. یک سوال مهم پیش می‌آید که از میان این دو، بهترین گزینه کدام یک است؟

شما از کدامیک برای انجام فرایندهای مختلف بین‌المللی مانند پرداخت پول، انتقال و غیره کمک می‌گیرید؟ تفاوت‌های این دو بسیار زیاد است و در ادامه 5 تفاوت وب مانی و پرفکت مانی مورد بحث قرار می‌گیرد. با این حال، باز هم نمی‌توان گفت که کدام برنامه و کیف پول اینترنتی بهتر است. کاربر با شرایط هر کیف پول احساس راحتی بیشتری داشته باشد، برای او بهترین گزینه به حساب می‌آید. با هر کدام که بتواند بهتر کار کند، بهترین خواهد بود، فرقی نمی‌کند که پرفکت مانی باشد یا وب مانی.

وب مانی و پرفکت مانی

معرفی وب مانی و پرفکت مانی

یکی از قدیمی‌ترین سامانه‌های پرداخت الکترونیکی، وب مانی نام دارد که سابقه رضایت بخشی داشته و توانسته به عنوان یکی از محبوب‌ترین سامانه‌های حال حاضر فعالیت نماید. پرفکت مانی از حیث عملکرد و سطح کاربری مشابه با وب مانی است، منتها کمی جدیدتر از آن می‌باشد و از سال 2007 تا به اکنون در حال فعالیت است. انجام تراکنش‌های مالی توسط این قسم از برنامه‌ها بسیار سریع‌تر صورت می‌گیرد. کاربر قادر است تا در کمترین زمان ممکن، بدون نیاز به هیچ گونه کارت بانکی و حساب خارجی، تراکنش‌های مالی خود را به انجام برساند.

خوشبختانه هم اکنون سامانه مالی پرفکت مانی از زبان فارسی حمایت به عمل می‌آورد و مشکلات کاربران ایرانی تا حدودی رفع گردیده است. به طور کلی، این دو شرکت معتبر، سامانه‌های خود را برای ایران وارد دوره تحریم ننموده‌اند. هر دو با داشتن کاربران زیاد و فعال، محبوبیت بسیار زیادی را از آن خود کرده‌اند. تراکنش‌های صورت گرفته در بستر این سامانه‌های الکترونیکی کاملا ایمن بوده و به صورت فرایندی غیر قابل برگشت انجام می‌شود.

وب مانی معتبرتر است یا پرفکت مانی؟

در روند بررسی این سوال که وب مانی بهتر است یا پرفکت مانی، نمی‌توان یک نتیجه‌گیری کلی و عمومی را ارائه داد. هر دوی این سامانه‌های پرداخت الکترونیکی توسط شرکت‌های معتبری ارائه شده‌اند اما سابقه وب مانی کمی بیشتر است. به طور کلی هر کدام از این سامانه‌ها که توانسته باشد در فروشگاه‌ها و سایت‌های بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد، یعنی محبوب‌تر است.

از این رو سامانه‌ای که محبوب‌تر باشد، به تبع آن موفقیت بیشتری خواهد داشت و موفق‌تر نیز عمل نموده است. از نظر محبوبیت می‌توان این دو سایت را در یک رقابت تنگاتنگ تصور نمود که پا به پای هم پیش می‌روند و خدمات خود را به کاربران ارائه می‌دهند. با وجود نزدیکی بسیار زیاد در زمینه محبوبیت و اعتبار، سامانه پرداخت الکترونیکی با عنوان وب مانی از پرفکت مانی محبوبیت بیشتری کسب کرده است.

تبدیل پرفکت مانی به وب مانی

این سامانه که هم به صورت آنلاین فعالیت می‌کند و هم نرم‌افزار اختصاصی دارد، توانسته در سال‌های زیادی که در حال ارائه خدمات است، مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب نماید. با این‌که وب مانی به عنوان یک سامانه مالی و دیجیتالی محبوبیت بیشتری دارد، اما هنوز هم نمی‌توان گفت که از میان این دو برنامه مالی کدام یک جهت استفاده بهتر است.

تفاوت نرخ کارمزد وب مانی و پرفکت مانی

در تراکنش‌های مالی، بابت هر تراکنش و انتقال وجه، نرخی توسط سامانه مورد نظر از کاربر دریافت می‌شود. این نرخ به عنوان نرخ کارمزد در تمامی سامانه‌های مالی مورد بحث است و از وجه اولیه فرستنده کسر خواهد گردید. اولین تفاوت میان وب مانی و پرفکت مانی به نرخ کارمزد آن‌ها تعلق می‌گیرد. در صورتی که احراز هویت را انجام داده باشید نرخ کارمزد در وب مانی 0.8 درصد و در پرفکت مانی 0.5 درصد از هر تراکنش خواهد بود.

اما چنانچه احراز هویت نکرده باشید، نرخ کارمزد در وب مانی همچنان 0.8 درصد و در پرفکت مانی 2 درصد از مبلغ هر تراکنش انجام گرفته است. بنابراین فرقی نمی‌کند که در زمینه احراز هویت کاری کرده باشید یا نه، وب مانی نرخ ثابتی را جهت دریافت کارمزد داراست. با یک مقایسه ساده می‌توان فهمید که در صورت احراز هویت، پرفکت مانی گزینه بهتری نسبت به وب مانی است. در غیر این صورت به وب مانی مراجعه کنید.

مقایسه سرعت انتقال وب مانی و پرفکت مانی

یکی از تفاوت‌های شاخص میان سامانه‌های وب مانی و پرفکت مانی، در میزان سرعت انتقال ارز و انجام تراکنش‌های مالی است. این مورد یکی از گزینه‌هایی است که معمولا در مسیر انتخاب سامانه مالی مورد نظر جهت به انجام رساندن تراکنش‌های متفاوت مالی دخیل است. در این مشخصه، مدت زمان انتقال ارز از مبدا به مقصد مورد بازبینی قرار خواهد گرفت. این حقیقت را نمی‌توان انکار نمود که این دو سیستم مالی از حیث سرعت انتقال ارز در شرایط یکسانی به سر می‌برند و اختلاف محسوسی میان آن‌ها احساس نمی‌گردد.

به طور کلی، هر دوی این موارد در انجام تراکنش‌های مالی به صورت آنی وارد عمل می‌شوند و چنان‌چه فرایند طولانی شود بین ۲ تا ۳ روز کاری به طول خواهد انجامید. این شرایط در هر دو سامانه یکسان خواهد بود و زمان برابری به آن‌ها تعلق می‌گیرد. میزان اعتبار، محبوبیت و مقبولیت این دو سامانه در قیاس با سامانه‌های معتبر و شاخص جهانی هم‌چون پی‌پال  بسیار کمتر است، اما در حال حاضر استفاده راحت‌تری را به خود اختصاص داده‌اند.

وب مانی

نحوه شارژ وب مانی و پرفکت مانی

در قیاس میان سیستم‌های مالی دیجیتالی و سامانه‌های پرداخت الکترونیکی و رسیدن به این نتیجه مهم که وب مانی بهتر است یا پرفکت مانی، به یک تفاوت اساسی دیگر می‌رسیم. یکی از اختلافات مورد اهمیت میان این دو سامانه، نحوه شارژ حساب در آن‌ها جهت برداشت و انتقال وجه قلمداد می‌شود. هر چند که میان این دو سیستم از حیث نحوه شارژ تفاوت چندان زیادی با هم احساس نمی‌گردد. در پرفکت مانی علاوه بر کارت‌های بانکی و صرافی‌های آنلاین، ووچر پرفکت نیز جهت شارژ حساب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در وب مانی، کارت‌های اعتباری و صرافی‌های آنلاین نیز قابل استفاده است، اما به جای ووچر پرفکت، نوع دیگری از  این سیستم، تحت عنوان پیمر وارد عمل می‌شود. از میان موارد معرفی شده جهت شارژ کردن حساب سامانه‌های دیجیتالی مورد بحث، صرافی‌های آنلاین به عنوان رایج‌ترین شیوه، در  صدر سایر روش‌ها قرار گرفته است.

کیف پول‌ های وب مانی و پرفکت مانی

هر کدام از سامانه‌های مالی آنلاین و دیجیتالی معرفی شده از کیف پول‌های متنوعی پشتیبانی به عمل می‌آورند. در میان وب مانی و پرفکت مانی، وب مانی از تنوع کیف پول بیشتری بهره می‌برد و این یک امتیاز برای سیستم مالی نامبرده به حساب می‌آید. به طور کلی، پرفکت مانی از سه کیف پول‌ طلا، یورو و دلار حمایت می‌نماید. اما در سیستم مالی وب مانی، علاوه بر این کیف پول‌ها موارد بیشتری نیز به چشم می‌خورد.

انتخاب یک کیف پول و استفاده از آن جهت انجام تراکنش مالی به نوع نیاز کاربر بستگی دارد.  برای آن دسته از کاربرانی که تراکنش‌های مالی وسیعی دارند و در نقاط مختلف دنیا اقدام به خرید و فروش می‌کنند، وب مانی ارجح‌تر است. زیرا بدین طریق قادرند تا خرید و فروش ساده‌تری را تجربه نمایند. بنابراین از نظر کیف پول می‌توان با اطمینان گفت که وب مانی بهتر از پرفکت مانی عمل می‌کند.

مقایسه امنیت وب مانی و پرفکت مانی

داشتن امنیت و برقراری یک فضای ایمن جهت انجام تراکنش‌های مالی، همواره در انواع سیستم‌های مالی به خصوص مراکز آنلاین مورد بحث است. در مسیر پاسخ دهی به سوال وب مانی بهتر است یا پرفکت مانی؟ بایستی این دو سامانه از لحاظ سطح امنیت نیز مورد بررسی قرار بگیرند. هر دو سامانه آنلاین بوده که توانسته‌اند ‌فضای امنی را برای کاربران خود فراهم نمایند.

پرفکت مانی

البته در پرفکت مانی جهت ایجاد امنیت لازم است که اصول ایمنی را مد نظر قرار دهید. در وب مانی امنیت خوبی لحاظ شده و به یکی از مطمئن‌ترین سامانه‌های مالی مبدل گردیده است. در کنار امنیت، رابط کاربری و نحوه استفاده از سامانه نیز در قیاس با هم قرار می‌گیرد. به طور کلی، رابط کاربری پرفکت مانی بسیار ساده است و راحت‌تر می‌توانید در آن  فعالیت‌های مربوطه را به انجام برسانید.

انواع حساب های وب مانی و پرفکت مانی

برای درک این سوال که وب مانی بهتر است یا پرفکت مانی، لازم است که از نقطه نظر انواع ارزهای مورد حمایت نیز مورد بررسی قرار بگیرند. وقتی یک سیستم مالی، ارزی را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد، یعنی شما می‌توانید از طریق آن ارز اقدام به خرید و فروش کنید.

حالا از نظر شما آیا بهتر است که کیف پول‌ الکترونیکی ارزهای بیشتری را مورد حمایت قرار دهد یا فرقی نمی‌کند؟ با بررسی انواع حساب در کیف پول‌های اینترنتی وب مانی و پرفکت مانی مشخص شده است که وب مانی  درجه ارزش بالاتری دارد.

دلیل این اهمیت فوق العاده هم واضح است، زیرا وب مانی با مورد حمایت قرار دادن 12 نوع ارز مختلف، دامنه گسترده‌تری نسبت به پرفکت مانی دارد. در حالی که پرفکت مانی تنها قادر است 4 ارز مختلف را در سیستم مالی خود بگنجاند. این تفاوت برای کسانی که در عرصه تجارت حضوری فعال و گسترده دارند، بسیار مهم جلوه می‌کند. زیرا یک سیستم مالی دارای حساب‌های متنوع‌تر، شرایط را برای تجارت جهانی آن‌ها تسهیل خواهد نمود. البته باز هم نتیجه‌گیری بر سر برتری این دو سامانه به هدف کاربر از حضور در این سیستم‌ها ارتباط دارد.

مزایا و معایب وب مانی

وب مانی یک سیستم الکترونیکی و سامانه آنلاین است که مانند سایر سامانه‌های مشابه، ضمن برخورداری از مزایای متعدد، معایب و ایراداتی را نیز شامل خواهد شد. در مسیر بررسی این کیف پول الکترونیکی و 5 تفاوت وب مانی و پرفکت مانی، تنوع در ارزهای مورد حمایت، تنوع در انواع حساب‌های پیش رو و داشتن امنیت بالا از جمله مزیت‌های مهم این سامانه تلقی می‌شود.

کیف پول وب مانی

البته توجه کنید که اتوماسیونی شدن روند خرید و فروش، یکی از برترین مزایای این سیستم است که امنیت مالی را تا حد زیادی بالا برده و در کنار آن، مدت زمان انجام تراکنش را تا حد زیادی نیز کاسته است. شما می‌توانید در وب‌ مانی انواع ارزهای جهانی، به خصوص ارزهای دیجیتالی مورد بحث مانند بیت کوین را بخرید و این یک نکته حائز اهمیت خواهد بود.

مهم‌ترین مشکل کیف پول وب مانی، داشتن نرخ کارمزد بالاست که شرایط را برای کاربر نابسامان نموده و ممکن است او را متضرر نماید. در حال حاضر یکی از معدود سیستم‌هایی است که برای ایرانیان جهت انجام تراکنش‌های بین‌المللی به کار می‌رود و این موضوع توانسته بسیاری از ایرادات آن را به حاشیه براند.

مزایا و معایب پرفکت مانی

در بررسی جوانب مختلف سیستم دیجیتالی و مالی پرفکت مانی، مزایای بی‌شماری کاربران را به سمت خود جلب نموده است. حضور در این سیستم و افتتاح حساب کاری بسیار ساده خواهد بود و هیچ‌گونه محدودیتی جهت انجام تراکنش‌های مالی وجود نخواهد داشت. در قیاس با سایر موارد مشابه، نرخ کارمزد عاقلانه‌ای دارد و در راستای پرداخت، برداشت و انتقال وجه، فضای ایمنی را برقرار نموده است.

آیا می‌دانستید که پرفکت مانی مالیاتی را متوجه کاربر نمی‌کند؟ ضمن این‌که اگر بخواهید بدون احراز هویت در آن حضور داشته باشید، باز هم امکان پذیر است. مهم‌ترین مزیت‌ این سامانه، امکان دریافت سود از طریق ایجاد شبکه‌های مجازی است که کاربر می‌تواند به راحتی در این سمت و سو حرکت نماید. ضمن این‌که سرعت انجام فرایندهای مالی را در حد قابل قبولی نگه داشته است.

در بررسی معایب پرفکت مانی، علاوه بر عدم امکان خروج حساب از طریق ویزا کارت یا مستر کارت، عدم اصلاح مبادلات نیز مورد بحث است. به عبارت دیگر، اگر در راستای انجام تراکنش‌های مالی دچار اشتباهی شدید، امکان اصلاح آن و برگشت فرایند وجود ندارد. به همین خاطر است که همواره تاکید می‌شود، در هنگام کار با این سیستم دقت کنید. سعی کنید رمز کاربری خود را فراموش نکنید، زیرا در غیر این صورت جهت برگرداندن رمز خود متحمل هزینه بسیار زیادی می‌شوید.

خرید با وب مانی

تبدیل وب مانی به پرفکت مانی و بالعکس

گاهی فرد در یک کیف پول الکترونیکی حضور دارد و حساب او شارژ است. اما به دلیل بروز مشکل در سیستم مورد نظر، حرکت به سوی پرداخت نرخ کارمزد کمتر و غیره تصمیم می‌گیرد که از کیف پول دیگری استفاده کند. بنابراین لازم است که حساب او در کیف پول قبلی به حساب جدید انتقال پیدا کند. از این رو به وفور شاهد تبدیل وب مانی به پرفکت مانی و بالعکس هستیم. در مسیر تبدیل این کیف پول‌ها به هم از روش مشابهی بهره می‌گیرند.

جهت تبدیل نمودن وب مانی به پرفکت مانی، ابتدا در حساب کاربری خود خدمات وب مانی را انتخاب کنید. بعد از تکمیل جزئیات فروش وب مانی، گزینه انتقال به کیف پول در پی 98 انتخاب شود. درخواست خود را ثبت کنید و به بخش خدمات پرفکت مانی بروید. با انتخاب خرید پرفکت مانی قادرید تا این فرایند را کامل نماید و حساب خود را تغییر دهید.

در فرایند تبدیل پرفکت مانی به وب مانی نیز لازم است تا از طریق وبسایت پی 98 وارد عمل شوید. ابتدا در پنل کاربری خود فروش پرفکت مانی را انجام دهید که با این کار حساب شما در سیستم پرفکت مانی به واحد ارزی درخواستی مبدل می‌شود و در پی 98 ذخیره خواهد شد. حالا کیف پول شما در پی 98 شارژ است و می‌توانید وب مانی یا هر نوع ارز دیگری را که می‌خواهید بخرید.

تهیه وب مانی

سوالات متداول

 وب مانی بهتر است یا پرفکت مانی؟

به طور دقیق نمی‌توان گفت که کیف پول الکترونیکی وب مانی بهتر است یا پرفکت مانی و نمی‌توان یکی را بر دیگری برتری داد، زیرا هر دو تا حدود بسیار زیادی مشابه هم هستند و عمکرد مشابهی را دنبال می‌کنند. کاربران بر حسب نیاز و سلیقه خود یک مورد را انتخاب می‌نمایند.

نرخ کارمزد در وب مانی کمتر است یا در پرفکت مانی؟

نرخ کارمزد در صورتی که احراز هویت انجام شود، در پرفکت مانی کمتر از وب مانی است. بنابراین در این‌جا باید شرایط  ورود به حساب کاربری در نظر گرفته شود. اما در صورتی که احراز هویت صورت نگیرد، نرخ کارمزد در وب مانی کمتر از پرفکت مانی است.

چگونه از کیف پول الکترونیکی وب مانی یا پرفکت مانی استفاده کنیم؟

جهت استفاده از کیف پول الکترونیکی وب مانی یا پرفکت مانی لازم نیست که مسیر پیچیده‌ای طی شود. تنها کاری که باید صورت بگیرد این است که ابتدا در این سیستم‌ها ثبت نام به عمل آید و پس از ایجاد حساب کاربری، حساب خود را شارژ کنید. در نهایت بدون مشکلی تراکنش‌های مالی را انجام دهید.

آیا در وب مانی نیز می‌توان مانند پرفکت مانی بدون احراز هویت اقدام به شارژ نمود؟

بله، در وب مانی نیز می‌توان همانند پرفکت مانی تایید هویت را به انجام نرساند، البته تا وقتی که در این سیستم، روزانه مبلغ تراکنش شما از ۱۰۰ دلار کمتر باشد. ولی چنان‌چه مبلغ تراکنش‌های مالی روزانه شما از این محدوده فراتر رود، ملزم به تایید هویت خواهید بود.

جمع‌بندی

اگر در ابتدای این مطلب قادر نبودید که به درستی به سوال وب مانی بهتر است یا پرفکت مانی پاسخ دهید، اما در حال حاضر جواب کاملی برای این سوال دارید. زیرا با هر سیستم به خوبی آشنا شده اید. حالا دیگر از مزایا و معایب این سیستم‌های مالی الکترونیکی اطلاع دارید  و می‌دانید که متناسب با شرایط شما کدام یک بهتر عمل می‌کند. حتی در صورت نارضایتی از عملکرد یک سامانه مالی، امکان تبدیل حساب به دیگری نیز وجود دارد.

به طور کلی، امنیت، سرعت و دامنه کاری متنوع در هر دو سیستم مشاهده می‌شود و به خوبی توانسته‌اند در شرایط تحریم نقش پررنگی برای کاربران ایرانی ایفا ‌نمایند. بر اساس 5 تفاوت وب مانی و پرفکت مانی در این‌جا می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید کدام یک در راستای تراکنش‌های مالی شما گزینه مناسب‌تری است.  شما از میان کیف پول‌های اینترنتی  وب مانی و پرفکت مانی کدام را متناسب با نیاز خود می‌دانید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو