جاهای دیدنی شهرهای جنوبی که در فصل زمستان باید برویم

منبع: تاپ ناز

1

1402/10/21

00:41


سفر کردن همواره هیجان‌انگیز و سرشار از تجربه‌های جدید است. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به سفر علاقه دارید، شاید در ذهنتان سؤال ایجاد شود که آیا در …

سفر کردن همواره هیجان‌انگیز و سرشار از تجربه‌های جدید است. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به سفر علاقه دارید، شاید در ذهنتان سؤال ایجاد شود که آیا در فصل زمستان هم می‌توان سفری لذت‌بخش را تجربه کرد؟ پاسخ این سؤال مثبت است؛ البته توصیه می‌کنیم به دلیل سرما و شرایط جوی، مقصدتان را از جنوب کشور انتخاب کنید؛ به این صورت قادر خواهید بود بدون نیاز به تحمل سرمای سخت و طاقت‌فرسا، به گشت‌وگذار در مقصد بپردازید.

در میان شهرهای جنوبی ایران که مقاصدی عالی برای سفرهای زمستانی هستند می‌توان به بندرعباس، چابهار یا قشم و کیش اشاره کرد. این شهرهای جنوبی در فصل‌های پاییز و زمستان محبوبیت ویژه‌ای بین مسافران پیدا می‌کنند.

زاهدان؛ شهری دیدنی ولی ناشناخته

شهرهای کشورمان هریک زیبایی خاص خود را دارند؛ زاهدان نیز از این قضیه مستثنا نیست. مسافرانی که این شهر زیبا را برای سفرشان انتخاب می‌کنند، مطمئناً لحظات منحصربه‌فردی را تجربه خواهند کرد. این شهر جاذبه‌های دیدنی و تاریخی بی‌شماری دارد که بازدید از آن‌ها به همه گردشگران توصیه می‌شود، پس بعد از گشت‌وگذار آماده پرواز زاهدان تهران باشید و زیبایی‌های سفرتان را به دوستان و آشنایان تعریف کنید.

از جمله جاهای دیدنی در این شهر عبارت‌اند از:

قلعه لادیز

یکی از جاذبه‌های میر جاوه در منطقه نیمه‌کوهستانی است و بر روی تپه با جنس آهک و ماسه‌سنگ واقع‌شده است. چندین تپه پراکنده در اطراف این قلعه وجود دارند و سنگ‌های درشت در بنا و دیوارهای خشتی جزو ویژگی‌های آن به شمار می‌روند. در ضلع شمالی این قلعه نیز رودخانه لادیز جاری است که بیشتر ایام سال آب داشته و در بخشی از این تپه جریان دارد.

تالاب هامون

یکی از مهم‌ترین ذخیره‌های زیستی در زاهدان تالاب هامون است که جزو مشهورترین جاذبه گردشگری به شمار می‌رود. در این مجموعه تالاب می‌توانید دریاچه، برکه و باتلاق‌هایی را ببینید که بسیار تماشایی هستند. یکی از بهترین فصل‌ها برای بازدید از این تالاب فصل زمستان است تا آب‌وهوای معتدلی را تجربه کنید.

کاروان‌سرای نصرت آباد

قدمت این کاروان‌سرا به دوره صفوی برمی‌گردد و جزو جاهای دیدنی مشهور در شهر زاهدان است. در این بنا از خشت و گل استفاده‌شده و دارای تزیینات ساده اما دیدنی است، به‌طوری‌که از مهم‌ترین ویژگی‌های این بنا می‌توان به قرینه‌سازی و چهارایوانی بودن آن اشاره کرد. این کاروان‌سرا دارای ۶۰ حجره بوده و از سال ۱۳۸۲ به‌عنوان آثار ملی ثبت‌شده است.

کرمان؛ شهر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی

شهر زیبای کرمان جزو کلان‌شهرهای کشورمان است که با آب‌وهوای گرمسیری خود در فصل زمستان از مسافران زیادی میزبانی می‌کند. این شهر زیبا شامل چندین جاذبه دیدنی و گردشگری است که برای بازدید از آن‌ها بهتر است به خوبی برنامه‌ریزی کنید و بلیط رفت و برگشت تهران به کرمان و بلیط کرمان تهران را با فاصله‌ی چند روز از هم بگیرید تا وقت کافی برای بازدید از همه‌ی آن‌ها داشته باشید.

برخی از جاهای دیدنی مشهور در این شهر عبارت‌اند از:

ارگ بم

ارگ بم یکی از مشهورترین جاذبه‌های شهر کرمان و حتی ایران است که در نزدیکی شهر بم قرار دارد. این بنا در فهرست میراث جهانی یونسکو و آثار ملی ایران ثبت‌شده است. ارگ بم در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و امکان ارتباط ایران با آسیا مرکزی را آسان می‌کرده است. ارگ بم با قدمت بیش از ۲۵۰۰ سال نقش پررنگی در تاریخ و فرهنگ کشورمان دارد. در معماری این بنا از ترکیب مهندسی آب و معماری استفاده‌شده تا سیستم تهویه به طور طبیعی باشد؛ به همین دلیل با وجود گرمای زیاد این منطقه، دمای هوای ارگ کمتر است.

باغ شازده ماهان

باغ باصفای شاهزاده ماهان یکی از بهترین مکان‌های تفریحی در شهر کرمان است. این باغ سرسبز و بی‌نظیر در میان شهر کویری واقع‌شده و جزو ۹ باغ ایرانی به شمار می‌رود. این باغ یادگار دوره قاجار است و جزو باغ‌های شیب‌دار محسوب می‌شود. باغ شازده به‌قدری زیباست که از تماشای آن سیر نخواهید شد.

کلوت‌های کویر لوت

یکی از شگفتی‌های طبیعت در دل کویر لوت قرار دارد که میزبان مسافران داخلی و خارجی زیادی می‌شود. کلوت شامل دو بخش کل و لوت است که معنی آبادی بیابان لوت را می‌دهد. کلوت‌ها همانند شهری با ساختمان‌های کوچک و بزرگ است؛ اما هیچ سکنه‌ای ندارد. اینجا کاملاً هنر دست طبیعت است و هیچ انسانی دخالت نداشته است.

جاهای دیدنی چابهار؛ شهری همیشه بهاری ایران

چابهار جنوبی‌ترین شهر کشورمان است که در میان کویر و دریا قرار دارد و جزو مناطق زیبا به شمار می‌رود. سفر به این شهر بسیار رؤیایی خواهد بود. چابهار آب‌وهوای معتدل و دل‌پذیری دارد و جاهای دیدنی در این شهر به‌قدری زیبا هستند که از تماشایشان سیر نخواهید شد، برخی از مشهورترین جاذبه‌های دیدنی این شهر عبارت‌اند از:

کوه‌های مریخی

این کوه‌ها به‌صورت رشته‌کوه بوده و شبیه به کوه‌های مریخ هستند. این کوه‌های تماشایی از نوع رسوبی بوده و جایی بسیار عالی برای عکاسی هستند. بازدید از این کوه‌ها در زمان گرما اذیت‌کننده است، بنابراین بهتر است در فصل زمستان با خرید بلیط هواپیما چابهار به این خطه سفر کنید تا در هوایی بهاری و مطبوع از این کوه‌ها بازدید کنید.

غارهای بان مسیتی

مجموعه غارهای روستای تیس در نزدیک چابهار شامل یک غار طبیعی و دو غار مصنوعی است. مردم محلی به این منطقه بان مسیتی می‌گویند. این غار محلی برای پرستش و ذبح قربانیان است. سه غار در این منطقه وجود دارند؛ غار اول طبیعی و نیم‌دایره است. غار دوم دست‌ساز بوده و فاصله کمی تا غار اول دارد. درنهایت، غار سوم نیز این روزها مسدود شده است.

جاهای دیدنی قشم در زمستان

جزیره قشم یکی از بزرگ‌ترین جزایر جنوبی ایران است که با جاذبه‌های بی‌نظیر و شگفت‌انگیز خود در میان مسافران به محبوبیت خاصی رسیده است. در هنگام سفر به این جزیره زیبا هم می‌توانید خرید کنید و هم از جاهای دیدنی بازدید کنید. برخی از جاذبه‌های مشهور در این جزیره عبارت‌اند از:

تنگه چاهکوه

یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری در این جزیره تنگه چاهکوه است. اینجا یکی از عجایب هفت‌گانه در ژئوپارک جزیره قشم است. با اینکه از این تنگه تا خود جزیره حدوداً ۷۰ کیلومتر فاصله دارد؛ اما هیجان بازدید از آن به طی کردن مسیر می‌ارزد.

غار خربس

یکی دیگر از پدیده‌های جذاب و دیدنی غار زیبای خربس است که در پانزده کیلومتری قشم واقع‌شده و جزو پرطرف‌دارترین جاهای دیدنی این منطقه به شمار می‌رود. اینجا با معماری خاص خود نشان‌دهنده تاریخ پرگهر کشورمان است. در این غار چندین دهلیز و تالار و اتاق وجود دارند که در مرور زمان کاربردهای گوناگون داشته است.

پارک کروکدیل

در جزیره قشم علاوه بر جاهای دیدنی و تاریخی و مراکز خرید می‌توانید به اولین پارک کروکدیل خاورمیانه و بزرگ‌ترین پارک کروکدیل در ایران سر بزنید. علاوه بر کروکدیل‌ها، چندین گونه جانوری دیگر نیز در این پارک زندگی می‌کنند؛ بازدید از این پارک و قدم زدن در میان حیوانات عجیب‌وغریب و عکس گرفتن با آن‌ها خاطره‌ای شگفت‌انگیز برایتان خلق می‌کند.

کلام آخر

سفر کردن به زمان و شرایط هرکسی بستگی دارد. در میان فصل‌ها نیز فصل زمستان با جذابیت‌های خاص خود زمان مناسبی برای سفر به شهرهای جنوبی و گرم کویری محسوب می‌شود و مسافران زیادی از شهرهای گوناگون عازم این منطقه می‌شوند. بی‌شک، با سفر در این فصل از آب‌وهوای معتدل و آفتابی لذت خواهید برد. در این مطلب تعدادی از دیدنی‌ترین مقاصد سفر در فصل زمستان را برایتان آوردیم؛ امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید سفری فراموش‌نشدنی داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو