مهمترین پیش بینی های هوش مصنوعی برای سال ۲۰۲۴ | سال آینده چگونه خواهد بود؟

مهمترین پیش بینی های هوش مصنوعی برای سال ۲۰۲۴ | سال آینده چگونه خواهد بود؟


منبع: پلازا

2

1402/10/23

08:23


مهمترین پیش بینی های هوش مصنوعی برای سال ۲۰۲۴ | سال آینده چگونه خواهد بود؟

پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 یکی از مسائلی است که می‌تواند برای خیلی از کاربران جالب باشد. در این مقاله از پلازا قرار است با هم به بررسی این موضوع بپردازیم و ببینیم که هوش مصنوعی چه پیشگویی‌هایی را کرده است.

مدت زیادی نیست که از ظهور هوش مصنوعی به شکل امروزی آن می‌گذرد و باید گفت کارهایی که می‌کند و امکاناتی که دارد تبدیل به نقل هر مجلسی شده است و این روزها همه در مورد آن صحبت می‌کنند. ابزار‌های هوش مصنوعی در کاربرد‌های مختلف از مهندسی تا هنر در حال کار هستند و هرکدام ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. با تمامی این کاربرد‌ها هنوز این سوال که آیا هوش مصنوعی توانایی خارق العاده ای دارد و می‌تواند بهتر از انسان عمل کند، یک سوال بی جواب است. اما می‌توان گفت هوش مصنوعی حداقل برای هر چه که از آن سوالی شود جوابی خواهد داشت و اگر این جواب را نداند می‌تواند به دنبال آن بگردد و آن را برای ما آماده کند. پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 و به طور کلی پیش بینی‌هایی که انجام می‌دهد یکی از همین سوالات است.

در این مقاله قصد داریم با هم پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 را دنبال کنیم و ببینیم که AI برای سالی که پیش رو داریم چه چیزهایی را پیشگویی کرده و این برنامه کامپیوتری غول آسا برای سالی که در پیش رو داریم، انتظار چه اتفاقاتی را دارد. البته قبل از بررسی پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 بهتر است کمی در مورد اینکه مبنای این پیشگویی‌ها چیست و چطور این کار را انجام می‌دهد صحبت کنیم.

فهرست مطالب

هوش مصنوعی چطور پیش بینی می‌کند؟

یکی از اصلی ترین سوالاتی که باید قبل از خواندن پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 از خودمان بپرسیم این است که هوش مصنوعی چطور می‌تواند پیش بینی کند و اصلا این پیش بینی‌ها را از کجا می‌آورد و اگر هوشی که سعی شده است شبیه هوش انسان رفتار کند و از آن هم ضعیف تر است، چطور می‌تواند پیش بینی‌های این چنینی را انجام دهد!؟

در مورد پاسخ این سوال باید گفت که پیشگویی‌هایی که هوش مصنوعی ارائه می‌کند اصلا پیشگویی نیستند و نمی‌توان آنها را به عنوان خبری از آینده در نظر گرفت. در واقع این موراد نتیجه گیری‌هایی هستند که هوش مصنوعی از اطلاعات فعلی ای که در اختیار آن قرار دارد استنباط می‌کند. کاری که هوش مصنوعی انجام می‌دهد این است که برای مدتی کل اینترنت و اخبار و موارد مختلف را در یک حوزه خاص مورد بررسی قرار می‌دهد. همینطور می‌تواند سایر حوزه‌هایی که می‌توانند روی این مساله تاثیر بگذارند را هم بررسی کند. سپس داده‌های عظیم بدست آمده را تحلیل کرده و با اتفاقاتی که در گذشته در شرایط مشابه افتاده است مقایسه می‌کند و قوی ترین احتمالات را ارائه می‌دهند.

پس باید گفت همه موارد ارائه شده به عنوان پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 در واقع خبرهایی هستند که احتمال وقوع آنها بالاتر است و بنا به شرایط فعلی که در دنیا وجود دارد احتمال به وقوع پیوستن آنها بیشتر است. مورد دیگر این است که کدام هوش مصنوعی این خبر‌ها را جمع آوری می‌کند و کار پیشگویی را انجام می‌دهد؟ در ادامه با هم این مورد را بررسی می‌کنیم.

هوش مصنوعی چطور پیش بینی می‌کند!؟

کدام شرکت در زمینه پیش بینی با هوش مصنوعی کار می‌کند؟

همانطور که می‌دانید هوش مصنوعی توسط شرکت‌های متعددی مانند مایکروسافت (با هوش مصنوعی مایکروسافت کوپایلت)، متا یا همان فیسبوک (با هوش مصنوعی Emo) و اوپن ای آی (با هوش مصنوعی چت جی پی تی) روی هوش مصنوعی کار می‌کنند، اما تمرکز هر کدام از آنها روی موضوعی خاص است و علاقه چندانی به پیشگویی مسائلی که می‌تواند بعدا اشتباه از آب دربیاد و آنها را زیر سوال ببرد ندارند. اما شرکت‌هایی هم هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

یکی از بزرگترین شرکت‌هایی که تمرکز خود را روی آینده نگری با هوش مصنوعی قرار داده است و کار آن ارائه پیش بینی‌ها در مورد مسائل مختلف است شرکت Quantumrun است. کاری که این شرکت می‌کند معرفی ترند‌های آینده است و می‌تواند به افراد و سازمان‌های مختلف کمک کند که بدانند در مسیری که قرار دارند چه چیزی پیش روی آنها خواهد آمد و بهتر است چه مسیری را برای پیشرفت انتخاب کنند.

ابزاری که این شرکت Quantumrun از آن استفاده می‌کند یک تحلیلگر هوش مصنوعی است که کار آن بررسی اخبار مختلف اینترنت و صحت سنجی آنهاست. در واقع این هوش مصنوعی پیش نیاز‌هایی که یک اتفاق برای رخ دادن لازم دارد را بررسی می‌کند و یک معیار درصدی برای رخ دادن آن معرفی می‌کند. هر چه احتمال رخ دادن این اتفاق بالاتر باشد، فعالان آن حوزه باید بیشتر خود را برای آن آماده کنند یا در سرمایه گذاری‌های خود آنها را مد نظر قرار دهند. عموم پیش بینی‌های معتبری که تحت عنوان پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 در اینترنت وجود دارد توسط این مجموعه ارائه شده است.

کدام شرکت در زمینه پیش بینی با هوش مصنوعی کار می‌کند!؟

اکنون با توجه به این دانسته‌ها می‌توانیم با خیال آسوده به سراغ بررسی پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 برویم و ببینیم که این پیش بینی‌ها چه مواردی را شامل می‌شوند.

مهمترین پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 کدام است؟

اگر به دنبال پیدا کردن مواردی مثل جنگ جهانی سوم، حمله موجودات فضایی و شیوع بیماری‌های واگیردار مانند کرونا و یا حمله زامبی‌ها به اینجا آمده اید باید شما را ناامید کنیم! در واقع باید گفت در برنامه ای که هوش مصنوعی برای سال آینده ما چیده است، هر چند خبر چندان خوبی به چشم نمی‌خورد اما خبری از این اتفاقات نیست.

در صورتی که بخواهیم مهمترین پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 را معرفی کنیم، لیست زیر می‌تواند کاندیدای خوبی برای این مورد باشد. این موارد محتمل ترین اتفاقاتی هستند که ممکن است در سال آینده با آنها مواجه شویم:

چت بات هوش مصنوعی متا در ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد

یکی از پیش بینی‌های انجام گرفته توسط هوش مصنوعی این است که برنامه متا برای ارائه یک دستیار هوش مصنوعی کامل و چند منظوره بالاخره در 2024 تکمیل شده و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. البته شرکت متا قبلا چند هوش مصنوعی‌ را برای ادیت ویدئو و تصویر ارائه داده است، اما این چت بات می‌تواند ویژگی‌های مختلفی مانند انتخاب کاراکتری که می‌خواهید صدای آن را بشنوید و ویژگی‌های اخلاقی آن را داشته باشد. برای کاراکتر‌های این ربات از سلبریتی‌های مختلفی مثل کندال جنر، اسنوپ داگ کمک گرفته شده و هر کدام از آنها یک کاراکتر را در این برنامه اجرا میکنند که ویژگی‌های مختلفی دارند.

چت بات هوش مصنوعی متا در 2024 منتشر خواهد شد

چرخه ال نینو تا بهار ادامه خواهد داشت و در پی آن یک قحطی اتفاق خواهد افتاد

به دلیل وسعت داده‌های هواشناسی هوش مصنوعی یک از ابزار‌های خوبی خواهد بود که می‌تواند این داده‌ها را تجزیه و تحلیل کند. این مورد از پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 در همین حوزه می‌باشد. ال نینو یک چرخه مهم آب و هوا در جهان است که هر 2 تا 7 سال یک بار اتفاق افتاده و جریان هوای گرمی از جنوب اقیانوس آرام زمین را در می‌نوردد که تغییرات اقلیمی زیاد و شدیدی مانند سیل، خشکسالی و همینطور قحطی‌های مقطعی ایجاد می‌کند.

پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 در مورد این جریان آب و هوایی این بوده که در فصل بهار نیز ادامه خواهد داشت و در پی آن زندگی 110 میلیون نفر به دلیل قحطی ایجاد شده و عدم رشد محصولات ممکن است به خطر بیفتد و با سوء تغذیه مواجه شوند.

اجرای بزرگترین رزمایش نظامی ناتو از زمان جنگ سرد

اخبار این روز‌ها باخبر جنگ‌های متعدد در روسیه و اوکراین و همینطور اسرائیل و غزه پر شده است و روزی نیست که خبری از جنگ و درگیری نباشد. در این میان خبر‌ها و شایعاتی مبنی بر ورود ناتو به میدان هم وجود دارد و پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 این است که برگزاری مانور بزرگی که از زمان جنگ سرد نظیر آن دیده نشده است، اجتناب ناپذیر است و این مانور قرار است در سراسر کشور‌های بالتیک، لهستان و همینطور آلمان برگزار شود.

اجرای بزرگترین رزمایش نظامی ناتو از زمان جنگ سرد

تعداد افراد بالاتر از ۶۵ سال در اروپا از جوانان بیشتر می‌شود

بررسی رشد جمعیت و سن در کشور‌های مختلف یکی دیگر از موارد کاربرد برای هوش مصنوعی می‌باشد که می‌تواند مورد توجه کاربران و البته دولت‌ها و مقامات مسئول قرار بگیرد. بر اساس روند رشدی که کشور‌های اروپایی دارند، هوش مصنوعی پیش بینی کرده است که در سال 2024 شاهد تغییراتی در بالاتر رفتن میزان میانگین سنی خواهیم داشت که می‌تواند خیلی از دولت‌ها و کشور‌ها را مجبور کند در سیاست‌های خود تغییراتی ایجاد کنند. این تغییرات می‌تواند منجر به سهولت مهاجرت برای نیروی کار و مواردی از این دست شود که برای خیلی از افراد مهم به شمار می‌رود.

هر چند پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 در مورد احتمال وقوع این موضوع تنها 65 درصد بوده است، اما برای تغییرات در قوانین مهاجرت توسط پارلمان اروپا احتمال 75 درصد را معرفی کرده است که ارتباط این دو موضوع می‌تواند تامل برانگیز باشد.

افزایش ۱۶ درصدی درخواست برای گاز مایع طبیعی (LNG)

تغییرات در بازار انرژی همیشه تغییرات گسترده ای در اقتصاد به دنبال داشته است. گاز طبیعی مایع از گازهایی مانند متان، اتان، بوتان و پروپان تشکیل شده است که تا دمای -265 درجه سانتی گراد فشرده شده و به صورت مایع در می‌آیند و می‌توان آنها را با کشتی جابجا کرد. در این خصوص باید گفت که پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 نشان می‌دهد درخواست برای این گاز‌ها بیش از 16 درصد افزایش پیدا کند. این مساله می‌تواند تاثیرات مختلفی را در جهت دهی فعالیت‌های شرکت‌های نفتی از کشور‌های فروشنده گاز مانند ایران و روسیه داشته باشد و معادلات بزرگی را تغییر خواهد داد.

افزایش 16 درصدی درخواست برای گاز مایع طبیعی(LNG)

بیت کوین شتاب سعودی زیادی خواهد داشت

مساله دیگری که شاید خیلی از افراد و فعالان در بازار‌های مالی را خوشحال کند این است که بر اساس پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 قیمت بیت کوین روند سعودی بالایی را تجربه خواهد کرد. اکنون نزدیک به دو سال است که بیت کوین و در پی آن سایر ارز‌های دیجیتال تجربه روند‌های صعودی طولانی مدت را نداشته و خبری از بازدهی ای که سه سال پیش از آنان می‌دیدیم نیست. به گفته هوش مصنوعی به نظر می‌رسد سال 2024 سال پر باری برای طرفداران ارزهای دیجیتال باشد.

فروش تراشه‌های رایانه ای رشد ۱۲ درصدی خواهد داشت

ارائه سرویس‌های مختلفی مانند سرویس‌های ابری و همینطور ارائه برنامه‌های هوش مصنوعی که نیازمند تراشه‌های جدید هستند که برای این کار بهبود داده شده باشند، در دنیای امروز یک تریند به نظر می‌رسد. در بین موارد پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 این موضوع که این بازار یک رشد 12 درصدی را تجربه خواهد کرد و پردازنده‌ها و GPU‌های جدید فروش بالاتری را نسبت به سال گذشته خواهند داشت نیز به چشم می‌خورد.

فروش تراشه‌های رایانه ای رشد 12 درصدی خواهد داشت

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی پیش بینی هوش مصنوعی برای سال 2024 پرداختیم و دیدیم از نظر هوش مصنوعی قرار است چه اتفاقاتی در این سال بیفتد. مهمترین مواردی که می‌توان در بین این پیش بینی‌ها و یا بهتر بگوییم نتایج تحلیل‌های کلان داده‌ها مشاهده کرد، تغییرات اقلیمی آب و هوا، بالا رفتن تقاضا برای گاز‌های طبیعی و انرژی‌های پاک، انتشار برنامه‌های هوش مصنوعی جدید، و همینطور بالا رفتن تقاضا برای تراشه‌های کامپیوتری است. در صورتی که نظر و یا سوالی در مورد این موضوع داشتید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو