معرفی لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس Zenbook Duo UX8406 مدل ۲۰۲۴

معرفی لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس Zenbook Duo UX8406 مدل ۲۰۲۴


منبع: پلازا

1

1402/11/6

19:38


معرفی لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس Zenbook Duo UX8406 مدل ۲۰۲۴

لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس با نام Zenbook Duo UX8406 یکی از لپ تاپ‌های حرفه ای تازه ارائه شده به بازار توسط ایسوس می‌باشد که نظر‌های زیادی را به خود جلب کرده است. در این مقاله از پلازا این لپ تاپ را بررسی می‌کنیم.

لپ‌تاپ را می‌توان عضوی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره دانست که این روز ها در اوج استفاده قرار دارد. کارهای مختلفی وجود دارد که یک لپ تاپ می‌تواند برای ما انجام دهد و می‌توان گفت حتی این دستگاه‌ها در خیلی از موارد جای PC‌ها را گرفته ونه تنها کار آنها را برای ما انجام می‌دهند، بلکه می‌توانند عملکردی بهتر هم داشته باشند. اما نقطه ضعف‌هایی هم در این میان وجود دارد. به طور مثال می‌توان به اندازه نمایشگر‌ها در لپ تاپ اشاره کرد که برای خیلی از کارها مناسب نیستند. البته باید گفت برند‌هایی مانند ایسوس چند وقتی است که به فکر این افتاده اند که این مشکل را حل کنند و به نظر می‌رسد موفق بوده اند. لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس یا همان Zenbook Duo UX8406 نتیجه آخرین تلاش‌های ایسوس در این حوزه است.

برای بررسی لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس اولین قدم معرفی مشخصات آن است و باید ببینیم دستگاهی که پیش روی خود درایم چه کانفیگ سخت افزاری را به ما ارائه می‌کند. در ادامه مشخصات لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس را با هم بررسی می‌کنیم.

فهرست مطالب

مشخصات لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس

لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس Zenbook Duo UX8406 جدیدترین لپ تاپی است که ایسوس از این سری ارائه کرده است و یکی زا دستگاه‌های ارائه شده در سال 2024 است، پس می‌توان انتظار داشت که از سخت افزاری قدرتمند برخوردار باشد. در صورتی که گاهی به جدول زیر بیندازید، متوجه خواهید شد که واقعا هم همینطور است:

مشخصه هالپ تاپ Zenbook Duo UX8406
نمایشگردو نمایشگر ۱۴ اینچی اولد با رزولوشن 3K/FHD و نرخ تازه سازی ۶۰/۱۲۰ هرتز
پردازندهاینتل Core Ultra 9 185H | Core Ultra 7 155H | Core Ultra 5 125H
پردازنده گرافیکیاینتل آرک
سیستم عاملویندوز ۱۱
حافظه/رم16/32 گیگابایت رم و تا 2 ترابایت حافظه NVMe PCIe 4.0 SSD
باتری75 وات ساعت
قیمتاعلام نشده!

مشخصاتی که در جدول بالا برای این لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس ارائه شده است مربوط به نسخه پرفورمنس و پیشرفته این لپ تاپ بوده و نسخه‌های سبکتری از ان نیز وجود دارد که در زمان بررسی هر کدام از این مشخصات در مورد آنها هم صحبت خواهیم کرد.

معرفی لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس زنبوک دوئو UX8406

ایسوس یکی از برند‌هایی است که در ارائه لپ تاپ‌ها همیشه جزو بهترین‌ها بوده و دست به کارهای عجیب و غریب زیادی زده است. در بین دیوایس‌هایی که این ارائه دهنده روانه بازار کرده است می‌توان سری‌های گیمینگ گران قیمتی مانند لپ تاپ‌های TUF و ROG را دید، همینطور لپ تاپ‌های اقتصادی و سبک نیز در آن پیدا می‌شود و از نظر ارائه ورک استیشن‌ها و لپ تاپ‌های مهندسی نیز بهترین بوده است.

مدتی است که ایسوس تمرکز خود را معطوف به بخشی کرده است که سایر ارائه دهندگان لپ تاپ به آن توجهی نمی‌کنند. ارائه لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و افرادی که نیاز به نمایشگر‌های بزرگتر روی لپ تاپ‌های کوچک و قابل جابجایی دارند، یکی از اهدافی است که ایسوس آن را مورد توجه قرار داده و با ارائه دستگاه‌هایی مانند لپ تاپ زنبوک UX8402 اولین لپ تاپ دو نمایشگره خود را معرفی کرد که در آن یک نمایشگر باریک بین صفحه کلید و نمایشگر اصلی قرار می‌گرفت. اگر سری به مقاله جدیدترینلپ تاپ ایسوس در سال 2023 بزنید، می‌توانید این دستگاه و سایر هم رده‌های آن را ببینید.

معرفی لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس

به نظر، بازدهی خوبی که ایسوس از این لپ تاپ گرفت، این شرکت را مجاب کرده است که به سراغ تولید یک لپ تاپ با دو نمایشگر بزرگ برود و Zenbook Duo UX8406 را به بازار عرضه کند. در ادامه به صورت کامل با این لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس آشنا خواهیم شد.

طراحی لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس

وقتی لپ تاپ‌های عجیب و غریب با امکاناتی جدید عرضه می‌شوند، یکی از گزینه‌هایی که باید به آنها پرداخته شود طراحی و ساخت آنهاست. مطمئنا در مورد یک لپ تاپ با دو نمایشگر و ظاهری که در تصاویر دیده اید، اینکه طراحی آن به چه صورتی می‌باشد یکی از سوالات اساسی خواهد بود. اولین ذهنیتی که ممکن است در کاربران ایجاد شود این است که این لپ تاپ در واقع یک تبلت 2 در 1 است که با یک صفحه کلید مانند اکسسوری جدا ارائه می‌شود که باید گفت اینطور نیست.

در این لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس ما دو صفحه نمایش داریم که به هم متصل شده اند و بخش صفحه کلید و تاچ پد روی صفحه نمایش پایینی قرار می‌گیرد و لپ تاپ بسته می‌شود. در زمان کار با آن نیز شما می‌توانید صفحه کلید را در همان جا نگه داشته و از یکی از نمایشگر‌ها استفاده نمایید. اما با برداشتن صفحه کلید نمایشگر دیگر نیز فعال خواهد شد.

ممکن است فکر کنید با یک لپتاپ ضخیم و بزرگ که ظرافت چندانی ندارد طرف هستید، اما باید گفت که این لپ تاپ با ابعاد 31.35 در 21.79 در 1.46 سانتی متر، یک لپ تاپ ظریف و باریک به حساب می‌آید که تنها 1.65 کیلوگرم وزن دارد. صفحه نمایش‌های ظریف اولد این دستگاه در رسیدن آن به این مشخصات تاثیر بسزایی داشته اند.

طراحی لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس

سخت افزار Zenbook Duo UX8406

لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس از نظر سخت افزاری در شرایط خوبی قرار دارد و باید گفت یک لپ تاپ پیشرفته و حرفه ای است. مهمترین قسمت سخت افزاری این دستگاه پردازنده قدرتمند آن است که از اینتل نسل 14 میتیور لیک برای این دستگاه استفاده شده است. نسخه‌های مختلفی از لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس ارائه شده است که می‌توانند این پردازنده‌ها را در اختیار کاربران بگذارند:

  • پردازنده Core Ultra 9 185H برای نسخه پرفورمنس
  • پردازنده Core Ultra 7 155H برای نسخه متوسط
  • پردازنده Core Ultra 5 125H برای نسخه پایه

در صورتی که سری به مقاله پردازنده‌های نسل 14 اینتل برای لپ تاپ بزنید، می‌توانید با مشخصات این پردازنده‌ها آشنا شوید. در نسخه پایه، پردازنده‌ای با 22 هسته پردازشی و در نسخه پرفورمنس با 24 هسته قرار گرفته است که هر کدام از آنها با معماری جدید خود می‌توانند عملکردی عالی داشته باشند.

پردازنده گرافیکی و GPU در این دستگاه به صورت مجزا وجود ندارد و وظیفه این کار به عهده پردازنده گرافیکی اینتل آرک خود سی پی یو است. بدیهی است هر چه پردازنده بهتر و قدرتمند تر باشد، این دستگاه از نظر گرافیکی نیز می‌تواند تجربه کاری بالاتری را در اختیار شما قرار دهد. البته با توجه به پردازنده‌هایی که در این دستگاه‌ها استفاده شده است، می‌توان گفت هیچ مشکلی از نظر گرافیک وجود ندارد و حتی نسخه پرفورمنس می‌تواند به راحتی به عنوان یک دستگاه گیمینگ مورد استفاده قرار گیرد.

سخت افزار Zenbook Duo UX8406

همینطور این دستگاه‌ها مجهز به یک واحد پردازش عصبی برای پردازش‌های هوش مصنوعی هستند که همین پردازنده به وسیله Intel AI Boost NPU پشتیبانی شده و می‌تواند محاسبات هوش مصنوعی را به طور کامل انجام دهد. از نظر حافظه و رم نیز باید گفت که دو نسخه 16 گیگابایتی برای نسخه پایه و 32 گیگابایتی برای نسخه پرفورمنس و متوسط روی این دستگاه ارائه شده است. این رم‌ها از نوع LPDDR5X بوده و به صورت آنبرد روی دستگاه قرار گرفته اند. متاسفانه امکان ارتقای رم روی این دستگاه وجود ندارد که این موضوع می‌تواند یکی از نکات منفی برای این دستگاه تلقی شود.

فضای ذخیره سازی ای که روی این دستگاه‌ها ارائه می‌شود نیز برای هر کدام از نسخه‌ها متفاوت خواهد بود در این دستگاه سه نوع حافظه 512 گیگابایتی، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی ارائه می‌شود که از نوع NVMe بوده و می‌توان بنا به نیاز آن را افزایش داد.

صفحه نمایش لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس

در لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس Zenbook Duo UX8406 از دو صفحه نمایشگر اولد استفاده شده است که قبلا در مورد آنها صحبت کردیم. در واقع باید گفت این صفحه نمایش نیز مانند پردازنده در دو نسخه ارائه شده است:

  • اولد 14 اینچی FHD با رزولوشن 1920 در 1080 با نرخ تازه سازی 60 هرتز
  • اولد 14 اینچی 3K با رزولوشن 2880 در 1800 با نرخ تازه سازی 120 هرتز

نسخه فول اچ دی در نسخه پایه لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس به کار رفته و نسخه 3K برای لپ تاپ‌های پرفورمنس می‌باشد. این صفحه نمایش‌ها با امکاناتی مانند روشنایی 500 نیت، HDR و همینطور DCI-P3 صد درصد می‌توانند کیفیت قابل قبولی را در اختیار کاربران بگذارند.

البته باید گفت که صفحه نمایش‌های استفاده شده در این لپتاپ چندان چنگی به دل نمی‌زند و ارائه یک لپ تاپ با صفحه نمایشی 60 هرتزی و پردازنده نسل 14 اینتل همخوانی چندانی ندارد! البته اوضاع نسخه‌های پرفورمنس تا حدی بهتر است.

صفحه نمایش لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس

ویژگی ها، ارتباطات و امکانات جانبی

لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس از نظر ارائه ویژگی‌ها به کاربران عملکرد خیلی خوبی را از خود نشان داده است و می‌توان به نوعی آن را یک لپ تاپ پرمیوم قرار گرفت. در کنار ویژگی اصلی دو مانیتوره بودن آن امکانات دیگری نیز در این دستگاه ارائه شده اند که از بهترین آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • دوربین فول اچ دی با قابلیت تشخیص چهره
  • کیفیت صدای استریو
  • اسپیکر‌های پرمیوم از برند هارمن کاردون
  • کیبورد نرم 1.4 میلیمتری
  • تاچ پد پرسیژن
  • ارائه برنامه MyASUS به همراه تمامی ویژگی‌ها مانند رفع ایراد، آپدیت لایو، تنظیمات فن و…

همینطور باید گفت از نظر امکانات نرم افزاری نیز سیستم عامل ویندوز 11 پرو و هوم برای نسخه‌های مختلف لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس ارائه می‌شود که روی آن امکان استفاده رایگان از آفیس 365 برای یک سال هم عرضه شده است. این پک شامل هوش مصنوعی مایکروسافت کوپایلت هم می‌شود که هزینه آن ماهیانه 20 دلار است.

ویژگی ها، ارتباطات و امکانات جانبی

از آنجا که با یک دستگاه 14 اینچی طرفیم، می‌توان گفت تعداد پورت‌ها در آن محدود خواهد بود. این پورت‌ها از این قرارند:

  • یک پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A
  • دو پورت تاندربولت 4 با پشتیبانی از خروجی تصویر
  • یک پورت HDMI 2.1 TMDS
  • خروجی صدای جک 3.5 میلی متری

از نظر ارتباطات و شبکه‌ها نیز لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس از وای فای ورژن 6E و بلوتوث ورژن 5.3 پشتیبانی می‌کند که در همه لپ تاپ‌ها پیدا می‌شوند. باتری این دستگاه نیز یک باتری لیتیوم یونی 4 سلولی با توان 75 وات ساعت است که با شارژر تایپ سی 65 واتی شارژ می‌شود.

مزایا و معایب لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس

در مورد اینکه مزیت‌ها و معایبی که می‌توان در لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس UX8406 پیدا می‌شود، کم و بیش در بخش‌های قبلی صحبت کردیم. در این قسمت از مقاله می‌خواهیم با هم به صورت فهرست وار و دقیق به این موضوع بپردازیم که چه نکات مثبت و چه نکات منفی در استفاده از این لپ تاپ وجود دارد که کاربران قبل از خرید آن باید از آن مطلع باشند.

مزایای لپ تاپ UX8406:

  • ارائه دو مانیتور به کاربران و فضای دید وسیع
  • استفاده از پردازنده‌های قدرتمند نسل 14 اینتل
  • طراحی خاص و زیبا
  • وزن سبک و حمل و نقل راحت
  • تاچ پد و صفحه کلید با کیفیت
  • پشتیبانی نرم افزاری حرفه ای و خوب

معایب لپ تاپ UX8406:

  • باتری نمی‌تواند کاملا پاسخگوی نیاز دو صفحه نمایش باشد؛
  • تعداد پورت‌ها محدود است؛
  • کیفیت صفحه نمایش چندان بالا نیست؛

مزایا و معایب لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس

 

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی لپ تاپ دو مانیتوره ایسوس پرداختیم و دیدیم این دستگاه جذاب می‌تواند چه ویژگی‌هایی را در اختیار کاربران قرار دهد. در اینجا ما با یک لپ تاپ 14 اینچی طرفیم که می‌تواند از زیر کیبورد خود یک صفحه نمایش دیگر را بیرون آورده و ظرفیت نمایش خود را دو برابر کند. در این دستگاه از پردازنده‌های نسل 14 اینتل و صفحه نمایش‌های اولد استفاده شده است که در کنار 16 و 32 گیگابایت رم، آن را به لپ تاپی قدرتمند تبدیل می‌کند. در صورتی که در مورد لپ تاپ دو مانیتوره Zenbook Duo UX8406 نظر و یا سوالی داشتید، خوشحال می‌شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو