هرآنچه باید از نمایشگاه بین المللی 2024 CES بدانید

هرآنچه باید از نمایشگاه بین المللی 2024 CES بدانید


منبع: پلازا

2

1402/11/5

17:19


هرآنچه باید از نمایشگاه بین المللی 2024 CES بدانید

نمایشگاه 2024 CES امسال از تاریخ 9 ژانویه رسما کار خود را شروع و تا 12 ژانویه ادامه پید کرد. در این مقاله از پلازا قصد داریم با هم بزرگترین دستاورد هایی که از برند های مختلف در این نمایشگاه دیدیم را بررسی کنیم.

اگر از علاقه مندان به دنیای تکنولوژی باشید، قطعا می دانید که رویداد ها و نمایشگاه ها تا چه اندازه می توانند مهم باشند. برند های بزرگ وقتی چیز جدیدی را اختراع می کنند، دوست ندارند آن را در سکوت خبری و بدون هیچ سر و صدایی به کاربران عرضه کنند. معمولا آنها تکنولوژی های جدید خود را برای نمایشگاه ها و رویداد های بزرگ نگه می دارند تا برتری خود نسبت به رقبا را جلوی چشم علاقه مندان و تمام دنیا به رخ بکشند. یکی از بزرگترین رویداد هایی که در این خصوص وجود دارد نمایشگاه CES تگزاس است که بزرگترین ها همیشه در آن حضوری فعال دارند. در نمایشگاه 2024 CES هم همین داستان برقرار است و از معرفی لپ تاپ های با پردازنده نسل 14 اینتل گرفته تا وای فای نسل 7 در آن اتفاق خواهد افتاد.

در این مقاله قرار است با هم نمایشگاه 2024 CES را بررسی کنیم و ببینیم که چه محصولات جدیدی در آن معرفی شدند. قبل از اینکه به سراغ بررسی شرکت کنندگان و آنچه در نمایشگاه 2024 CES ارائه شده است بپردازیم، بهتر است کمی در مورد اینکه اصلا این نمایشگاه چیست و از کی شروع به کار کرده هم کمی صحبت کنیم.

فهرست مطالب

نمایشگاه CES؛ بزرگترین نمایشگاه تکنولوژی

نمایشگاه CES نام خود را به عنوان یک سرواژه از عبارت Consumer Electronics Show به معنای نمایشگاه الکترونیک مصرفی گرفته است. این نمایشگاه یکی از قدیمی ترین محل ها برای شرکت های الکترونیکی است که کالاهایی که می خواهد به کاربران ارائه کنند را در آن در معرض دیدی عموم قرار می دهند. باید در نظر داشت که در این نمایشگاه تنها کالاهایی که تولید آنها هایی شده است نمایش داده می شود و تحقیقات و جاه طلبی های شرکت ها که قرار است در آینده عرضه شود و هنوز تکمیل نشده است، در آن جایی ندارد. این نمایشگاه برای اولین بار در سال 1967 با حضور 14 کمپانی برتر تولید قطعات الکترونیکی که امروزه از خیلی از آنها خبری نیست و به تاریخ پیوسته اند، تشکیل شد. بعد از اولین سال این نمایشگاه اهمیتی ویژه پیدا کرد و خیلی از شرکت ها خود را برای آن آماده می کردند.

اولین دوره نمایشگاه CES؛ بزرگترین نمایشگاه تکنولوژی

این نمایشگاه که تاکنون در شهر های نیویورک، شیکاگو و لاس وگاس برگزار شده است، تا حدی با اهمیت شد که در دهه 70 میلادی دو بار در سال برگزار می شد. خیلی از محصولات الکترونیکی انقلابی مانند دیسک های نوری و دستگاهی که بتواند آنها را بخواند، ساعت های دیجیتال، کنسول های بازی مانند آتاری، رایانه های شخصی(PC ها)، کنسول بازی نینتندو، کنسول بازی کمودور، دیسک های بلوری و نمایشگر های 3 بعدی برای اولین بار در این نمایشگاه به دنیا عرضه شده اند.

در سال 1977 یک مقر دائمی برای این نمایشگاه در لاس وگاس برپا شد و از آن سال تا کنون این نمایشگاه در این شهر، که بزرگترین مرکز سرگرمی در تمام دنیاست، برگزار می شود. البته در سال های مختلف، این نمایشگاه به صورت همزمان در ایالت های دیگر آمریکا نیز برگزار شده است و خیلی از افراد از آن استقبال کرده اند. رفته رفته تعداد بازدید کنندگان این نمایشگاه به حدی زیادی شد که برگزار کنندگان تصمیم گرفتند بازدید از آن را محدود کرده، و در واقع عموم مردم نمی توانند وارد آن شوند. البته در صورت ثبت نام در سایت و تهیه بلیت، علاقه مندان و فعالان حوزه تکنولوژی می توانند در آن شرکت کنند.

نمایشگاه CES در دهه 70 میلادی

در مورد نمایشگاه 2024 CES باید گفت که بیش از 130 هزار نفر برای بازدید از آن ثبت نام کرده و بیش از 1200 استارت آپ در حوزه تکنولوژی نیز امسال در این نمایشگاه حضور داشتند. همینطور این نمایشگاه 4 هزار ارائه کننده داشت که هر کدام محصولات و خدمات خود را در حوزه های مختلف در این نمایشگاه ارائه دادند.

در قسمت بعدی راجع به اینکه در نمایشگاه 2024 CES چه خبر است و چه محصولات ویژه و خاصی امسال عرضه می شوند، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

در نمایشگاه 2024 CES انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

امسال نمایشگاه 2024 CES یکی از شلوغ ترین و عجیب ترین سال های خود را پشت سر گذاشت. در مورد تعداد شرکت کننده ها و غرفه داران باید گفت که بیش از 4 هزار شرکت محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند. در صورتی که سری به صفحه غرفه داران در نمایشگاه 2024 CES بنزید می توانید فهرست کاملی از این شرکت ها را مشاهده کنید. در میان این برند ها از شرکت های تولید کننده چیپ ها و تراشه های کامپیوتری مانند اینتل و کوالکام، تولید کنندگان لوازم الکترونیکی مانند ال جی و سامسونگ و همینطور خودروسازان پیشگامی مانند مرسدس بنز و هیوندای به چشم می خورد.

آنچه در این بخش از مقاله قرار است با هم مرور کنیم این است که ببینیم در حوزه های مختلف، چه محصولات و تکنولوژی های برتری ارائه شده است، و یکه تازان این نمایشگاه کدام شرکت ها بوده اند.

در نمایشگاه 2024 CES انتظار چه چیزی را داشته باشیم!؟

حوزه هایی که می توان در نمایشگاه 2024 CES بررسی کرد از این قرارند:

هوش مصنوعی و AI

یکی از محوری ترین موضوعاتی که در نمایشگاه 2024 CES ارائه شد، هوش مصنوعی است که اصلی ترین استیج را نیز در اختیار داشت. بیش از 500 شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی وارد این نمایشگاه شده و محصولات خود را به کاربران عرضه کرده اند. همینطور مدیران عامل اینتل، کوالکام و زیمنس سخنرانان اصلی این نمایشگاه بودند و کاری که بیل گیتس به مدت 12 سال انجام می داد را امسال این افراد بر عهده گرفتند. اصلی ترین بخش سخنرانی این افراد، بهینه سازی تراشه ها برای هوش مصنوعی بود و قرار است مشکل اصلی هوش مصنوعی یعنی فراهم کردن نیروی پردازشی را رفع کنند.

در این خصوص باید گفت که یک تغییر اساسی نیز ایجاد شده است و هوش مصنوعی از چت بات هایی مانند چت جی پی تی به سمت ارائه تجهیزات سخت افزاری و تراشه ها روی پی سی، دستیار های هوش مصنوعی به صورت گجت های مجزا و سایر دستگاه های دیگر رفته است و بیشتر کاربردی شده است! از سایر فعالان این حوزه که در این نمایشگاه حضور داشته و سرویسی که ارائه می کنند می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • شرکت نرم افزاری Altair: استفاده از هوش مصنوعی برای مدلسازی قطعات صنعتی؛
  • کمپانی ساخت تراشه Hailo: ارائه تراشه هوش مصنوعی برای ربات ها، شهرهای هوشمند، وسایل نقلیه و…
  • شرکت هوش مصنوعی Kinara: ارائه بهینه سازی نرم افزاری در ربات های هوشمند و گجت های واقعیت مجازی؛
  • شرکت هوش مصنوعی 102-103: ارائه زیر ساخت های هوش مصنوعی برای سازمان ها و شرکت ها؛
  • شرکت BlueSkeye Ai: سیستم هوش مصنوعی تشخیص سلامت فرد از روی صدا و چهره؛

لپ تاپ و کامپیوتر

یکی دیگر از حوزه هایی که به نظر میرسد حرف های تازه ای برای گفتن دارد و بسیار شلوغ بوده است، حوزه لپ تاپ و کامپیوتر است. در سال گذشته پیشرفت های چشمگیری در تراشه های کامپیوتری، فضای ذخیره سازی، پردازنده های گرافیکی و موارد مختلف دیگری اتفاق افتاد که می توان گفت این حوزه را در این نمایشگاه درخشان کرده است. از مهمترین موضوعاتی که در این نمایشگاه دیده می شود حضور لپ تاپ های قدرتمندی است که با تراشه های اینتل نسل 14 روانه بازار شده اند؛ از جمله ریزر بلیدهای 16 و 18 اینچی که در سال 2024 وارد بازار خواهند شد.

لپ تاپ و کامپیوتر در نمایشگاه 2024 CES

در نقطه مقابل تراشه های اینتل، تراشه های AMD با ارائه سری ریزن 8000 خود را به نمایش گذاشته است. در کنار این دو محور اصلی و مهم، شرکت های دیگری نیز کارهای خود را ارائه می دهند. به طور مثال دل دو لپ تاپ XPS 14 و XPS 16 را ارائه کرده است که با دکمه Copilot ارائه شده اند. مایکروسافت کوپایلت در واقع هوش مصنوعی ارائه شده برای مایکروسافت است که می تواند یک دستیار حرفه ای و خوب برای کاربران باشد.

امسال در کنار تمام خون و خونریزی هایی که این دو رقیب قدیمی یعنی AMD و اینتل در نمایشگاه 2024 CES راه انداخته اند یک مدعی جدید هم به میدان آمده است! کوالکام تراشه های Snapdragon X Elite را با نام Oryon ارائه داده است و که قرار است از سال 2024 روی لپ تاپ ها پیاده سازی شده و روانه بازار شود. هر چند رزومه چندان موفقی از تراشه های کوالکام روی لپ تاپ وجود ندارد اما نمی توان از توان این تولید کننده قدرتمند برای ساخت تراشه های حرفه ای غافل شد و این احتمال که به انحصار دو برند اینتل و AMD پایان دهد، اصلا دور از ذهن نیست.

نمایشگاه 2024 ces

 از طرف دیگر انویدیا هم دست پر به این نمایشگاه آمده است و کارت گرافیک سری RTX 40 Super را ارائه داده که لول جدیدی از کارت های گرافیک است. بازدهی مدل RTX 4080 Super از RTX 4090 هم فراتر رفته و ظاهرا قرار است جایگزین آن شود. این کارت گرافیک قرار است در مقابل Radeon RX 6000 قرار بگیرد که در این نمایشگاه یکی از پرطرفدارترین گرافیک ها بود.

صفحه نمایش، مانیتور و تلویزیون

یکی دیگر از حوزه هایی که همیشه در نمایشگاه 2024 CES جایگاهی ویژه داشته است و بزرگترین دستاورد های خود را در آن عرضه کرده، مانیتور، تلویزیون و نمایشگر ها هستند. امسال نیز برند هایی مانند ال جی و دل محصولات خوبی را با خود آورده اند.

ال جی محصولات IPS Black خود را برای اولین بار در سال 2022 ارائه داد، اما روند پیشرفت آن کم کند شده بود. این تولید کننده بالاخره امسال محصولاتی از این سری ارائه داد که توانست نظر کاربران به خود جلب کند.ع لاوه بر آن تلویزیون های شفاف و ارائه پنل های OLED T نیز یک تحول انقلابی بود که پتانسیل اینکه نسل آینده تلویزیون های خانگی باشد را دارد. همینطور نمایشگر های دل اولترا شارپ 40 و 34 اینچی از بهترین نمایشگر های اولد و منحنی این نمایشگاه بودند که قابلیت های خوبی را به کاربران می دادند. در طول سال 2023 صحبت هایی در مورد تلویزیون های 8K شده بود که باید گفت در نمایشگاه 2024 CES هم خبری از آنها نبود و هیچ یکی از ارائه دهندگان این حوزه چنین محصولاتی را با خود به این نمایشگاه نیاورده اند.

شبکه و ارتباطات

در مورد اوضاع شبکه و ارتباطات در نمایشگاه 2024 CES هم باید گفت که وای فای ورژن 7 و همینطور Wi-Fi Mesh ها در حال فروش هستند و بازار خوبی هم برای خود دست و پا کرده اند. وای فای 7 که سرعتی 4 برابر سریعتر از دستگاه هایی با وای فای ورژن 6 و 6E دارد، یکی از محوری ترین محصولات نمایشگاه امسال به شمار می رود که حتی لپ تاپ ها و دیوایس های دیگر را هم تحت تاثیر خود قرار داده است. علاوه‌ بر این وای فای مش ها که به تازگی وارد بازار شده اند، می توانند تمامی دستگاه های دارای وای فای در خانه را به آنتن های وای فای تبدیل کرده و یک شبکه وسیع تر را بسازند.

همینطور باید گفت یکی دیگر از حوزه های موفق در ارتباطات که در نمایشگاه 2024 CES خوش درخشیده است، شبکه های موبایل 5G بوده است. بیش از 35 عضو ائتلاف گسترش تکنولوژی نسل 5 (5GAA) در این نمایشگاه حضور دارند و کنفرانس های متعددی نیز در این خصوص برگزار شده است. در واقع باید گفت امسال در حوزه 5G بیشتر از اینکه محصولات مورد بررسی قرار بگیرند، چالش های پیش رو مطرح شده و شرکت ها برای حل آنها راه حل هایی را پیشنهاد می دهند. از اصلی ترین فعالان در این خصوص می توان به کوالکام، انویکس و دیجیلنز اشاره کرد.

شبکه و ارتباطات

موبایل و تلفن همراه

در خصوص تلفن های همراه باید گفت بهترین برند ها کار خود را در طول سال انجام داده اند، اما باز  هم خیلی از آنها محصولات ویژه ای را برای این نمایشگاه نگه داشته اند. برند های زیادی محصولات خود را به نمایش نگذاشته اند. امسال محصولاتی مانند گوشی گیمینگ ROG Phone 8 و محصولات جدید TCL در این نمیاشگاه خودنمایی می کردند و بازار موبایل را تحت تاثیر قرار داده بودند. برند موتورولا که قول داده بود در نمایشگاه CES دستگاه های خوبی را ارائه کند موفق به رساندن این تجهیزات به نمایشگاه امسال نشد. هر چند گجت اتصال به ماهواره آن برای موبایل که از یک سوییچ ماشین بزرگتر نیست و می توان با اتفاده از آن با گوشی معمولی هم تماس ماهواره ای در هر نقطه ای از زمین برقرار کرد، جایزه نوآوری را برد و تعریف و تمجید های زیادی را به خود اختصاص داد.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

یکی دیگر از تکنولوژی های نوین در نمایشگاه 2024 CES، واقعیت مجازی است که دو شرکت متا و اپل در حال یکه تازی بودند. این دو برند عینک های واقعیت مجازی و کنسول های خود را با تخفیف های خوبی به فروش می رسانند و توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. آنچه که شوک بزرگکی به این حو.زه وارد کرد ورود Xreal با عینک جدید خود یعنی Air 2 Ultra بود که با قیمتی به اندازه یک پنجم عینک های اپل همه را متحیر کرد. هر چند این محصول از نظر شکل، اندازه و کاربرد با عینک های اپل و سامسونگ تفاوت زیادی دارد، اما باید گفت که حسابی بازار را تحت تاثیر قرار داد و در مرکز توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در نمایشگاه 2024 CES

از سایر شرکت های پیش رو در این حوزه می توان به IMRnext Pty، LetinAR و Wearable Devices Ltd اشاره کرد.

نمونه هایی از تکنولوژی های معرفی شده در نمایشگاه CES 2024

نمایشگاه CES 2024 در تاریخ 12 ثانویه به پایان رسید و محصولات بینظیر زیادی در آن به کاربران ارائه شدند. در بخش های قبلی در مورد مهمترین محصولات قابل انتظار و همینطور تراشه هایی که ارائه شده بود صحبت کردیم. اما محصولات دیگری هم در میان وجود داشتند که شاید اهمیت آنها را نداشتند، اما کاربردی تر بوده و برای خیلی از کاربران جذابند. در صورتی که بخواهیم فهرستی از بهترین مواردی که در این نمایشگاه ارائه شده است، تهیه کنیم، نتیجه به این صورت خواهد بود:

حلقه های هوشمند یکی از جدید ترین گجت ها هستند که با صحبت هایی که در مورد حلقه هوشمند سامسونگ انجام گرفت حسابی ترند شدند. در نمایشگاه CES 2024 هم یکی دیگر از این حلقه ها با نام Evie Ring ارائه شد که می تواند شرایط فیزیکی بدن را برای بانوان ترک و پیگیری کرده و جنبه های تزئینی خوبی را هم داشته باشد. به عقیده خیلی از مجلات معتبر تکنولوژی این گجت، بهترین گجتی بود که در این نمایشگاه معرفی و ارائه شد.

تلویزیون شفاف جدید ال جی

تلویزیون شفاف جدید ال جی

برند ال جی تلویزیون جدید شفاف خود را با نام سیگنچر OLED T در این نمایشگاه ارائه داد و همه را متحیر کرد. این تلویزیون به کمک پنل های اولد شفاف خود می تواند در حالت خاموش کاملا نامرئی باشد و بدون پس زمینه تصاویری خیره کننده را در اختیار کاربران بگذارد. همینطور این تلویزیون به صورت بیسیم بوده و ارتباط آن با اینترنت و شبکه های تلویزیونی از طریق یک کانکت باکس به صورت کاملا مجزا تامین می شود. این تلویزیون در محفظه شیشه ای آکواریوم مانندی به کاربران ارائه می شود که می تواند در حالت استندبای مانند یک آکواریوم سه بعدی عمل کرده و نمایی به خانه بده که فقط در فیلم های علمی تخیلی قابل مشاهده باشد.

استند نگهدارنده گوشی خودکار Belkin

استند نگهدارنده گوشی خودکار Belkin

 

بلکین برندی است که در تولید استند ها، شارژر های بیسیم و همینطور پایه های نگهدارنده گوشی فعالیت داشته و از بهترین ها می باشد. این برند در این نمایشگاه از استندی خبر داد که به صورت خودکار می تواند هدفی که برای آن تعیین شده است را دنبال کند. در واقع در صورتی که شما گوشی خود را در روی این استند قرار داده و مشغول گرفتن لایو باشید، در صورت جابجا شدن این پایه نیز حرکت کرده و زاویه خود را تغییر می دهد.

عینک واقعیت مجازی Xreal Air 2 Ultra

عینک واقعیت مجازی Xreal Air 2 Ultra

این عینک هوشمند که می توان به صورت سه بعدی برای تماشای فیلم، گرفتن استوری و تصاویر از زاویه دید، پخش موسیقی و خیلی از کارهای دیگر استفاده شود، یک محصول انقلابی در این خصوص به شمار می رود که با قیمت پایین خود خیلی از کاربران را شوکه کرده و به نظر می رسد قرار است رقیبی برای سیاست های اپل در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باشد.

لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 18 اینچی

لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 18 اینچی

یکی دیگر از مدعیانی که دست پر به میدان رقابت در نمایشگاه CES 2024 آمده بود، برند ریزر بود که آن را با تولید محصولات گیمینگ، از صندلی های ارگونومیک گرفته تا لپ تاپ های حرفه ای و کارت گرافیک های مجزا که در کنار لپ تاپ استفاده می‌شود می شناسیم. لپ تاپ جدید 18 اینچی ارائه شده توسط این برند یکی از شگفتی های این نمایشگاه بود که با استفاده از پردازنده های i9 نسل 14 اینتل، گرافیک های سری 40 انویدیا، نمایشگر 4K با رفرش‌ریت 165 هرتز و خیلی امکانات دیگر قدرتمندترین و حرفه ای ترین لپ تاپ گیمینگ به شمار می رفت که این برند ارائه داده بود.

لپ تاپ گیمینگ دل Alienware M16 R2

لپ تاپ گیمینگ دل Alienware M16 R2

مورد دیگری که خود را به خوبی نشان داد لپ تاپ گیمینگ دل بود که خیلی از کاربران منتظر آن بودند. این گزینه هم مانند سایر لپ تاپ های عرضه شده از قدرت پردازشی بالایی برخوردار بود و استفاده از پردازنده های Core Ultra 7 نسل 14 اینتل و همینطور پردازنده های گرافیکی RTX سری 40 آن را به یکی از قدرتمند ترین دستگاه های نمایشگاه CES 2024 تبدیل کرده بود که با استفاده از نورپردازی RGB بیش از حد معمول خود، به یک دستگاه پر زرق و برق و فانتزی تبدیل شده بود که چشم خیلی از بازدید کنندگان را گرفت.

سشوار L’Oréal AirLight Pro

سشوار L’Oréal AirLight Pro

در کنار تمامی محصولات الکترونیکی پیشرفته، لوازم آرایشی بهداشتی نیز در این نمایشگاه خوش درخشیدند و برند فرانسوی L’Oréal یکی از محصولات حرفه ای خود را به نمایش گذاشت. این سشوار خاص با طراحی ای مفهومی و قابلیت های خوبی مانند تنظیم دما، میزان هوادهی و خیلی امکانات دیگر یکی از دستگاه های خوبی بود که با استقبال عموم مواجه شد. مدل قبلی آن که در سال 2016 ارائه شده بود توانسته بود جایگاه خوبی در بازار کسب کند و باید دید این سشوار 500 دلاری هم می تواند انتظارات را اینگونه برآورده کند یا خیر.

متکای هوشمند Motion Pillow

متکای هوشمند Motion Pillow

یکی دیگر از موارد عجیبی که در نمایشگاه CES 2024 خودنمایی کرد و توجه خیلی از بازدید کنندگان را به خود جلب کرد، متکای هوشمند Motion Pillow بود. این متکا می تواند کیفیت خواب شما را در زمانی که از آن استفاده می کنید کنترل کرده و با استفاده از هوش مصنوعی بهترین حالت را برای نگهداری از سر و گردن شما قرار خواهد گرفت. همینطور در صورت خر و پف کردن می تواند با تغییر زاویه مسیر تنفسی را باز نگه دارد تا خوابی آسوده داشته باشید.

شارژر خورشیدی Jackery Explorer 100 Plus

شارژر خورشیدی Jackery Explorer 100 Plus

محصول مورد توجه دیگر از اکسسوری های موبایل است که در واقع یک منبع تغذیه خورشیدی عالی با قابلیت شارژ به صورت برقی و استفاده به عنوان پاور بانک است. در صورتی که به کمپینگ و سفر علاقه دارید این منبع تغذیه خورشیدی 100 دلاری می تواند یک گزینه بسیار عالی برای شما باشد که در هر جایی که خورشید روی آن بتابد نیروی برق مورد نیاز راه اندازی دیوایس های مختلف را برای شما فراهم می کند. این منبع تغذیه می تواند قدرت 90 وات ساعت برق تولید کند و با یک بار شارژ کامل بیش از 10 باتری تلفن همراه را شارژ خواهد کرد.

نتیجه گیری

نمایشگاه CES یک رویداد تاریخی است که همیشه انقلابی ترین تکنولوژی ها از دل آن بیرون آمده است. نمایشگاه 2024 CES امسال مانند سال های گذشته در لاس وگاس برگزار شد و خیلی از شرکت ها به خصوص در حوزه لپ تاپ، کامپیوتر و هوش مصنوعی در آن جار و جنجال راه انداختند و قدرت نمایی کردند. با یک ارزیابی کلی در مورد این نمایشگاه می توان گفت هوش مصنوعی، ساخت تراشه های قدرتمند برای لپ تاپ ها و دستگاه های هوش مصنوعی و همینطور تراشه های پردازش گرافیکی (GPU ها) مهمترین تکنولوژی هایی بوده اند که در این نمایشگاه ارائه شدند. در صورتی که در مورد این خصوص نظری داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو