مجید میراحمدی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/10/23

19:50


معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایجاد ناامیدی در مردم را یکی از راهبردهای دشمن برای کاهش مشارکت برشمرد و گفت : ما باید در این عرصه روشنگری کنیم تا مردم نسبت به نقشه های شوم دشمن آگاه شوند.

مجید میراحمدی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

اجازه ندهیم مدیریت ادراک جامعه در بحث انتخابات ، در اختیار دشمنان قرار گیرد

به گزارش نم نمک ، مجید میراحمدی روز شنبه - 23 دی 1402 - در همایش روابط عمومی استانداری ها و سازمان های تابعه وزارت کشور به مساله مقابله با توطئه های معاندان در زمینه انتخابات اشاره کرد و افزود : در انتخابات 88 توجه دشمن این بود که بگویند در انتخابات تقلب صورت گرفته است تا از این طریق بتوانند بر نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند که البته شکست خوردند ، در این انتخابات هم تمرکز اصلی دشمن در این است که بحث مشارکت کاهش پیدا کند.

مجید میراحمدی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

مجید میراحمدی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی ایجاد ناامیدی در مردم را یکی از راهبردهای دشمن برای کاهش مشارکت برشمرد و گفت : اصل بعدی ناامیدی سازی در شرکت در انتخابات است یعنی بگویند شرکت در انتخابات توسط شما چه تاثیری در حل مشکلاتتان خواهد داشت و لذا ما باید در این عرصه روشنگری کنیم تا مردم نسبت به نقشه های شوم دشمن آگاه شوند.

رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات وزارت کشور ادامه داد : اصل بعدی دشمن این است که در بین مردم تبلیغ کنند که اصلا مجلس چه تأثیری در حل مشکلات خواهد داشت و چه کاربردی دارد ، بنابراین در این مسئله باید روابط عمومی ها ، جایگاه مجلس را برای مردم روشن کنند.

وی تاکید کرد : ما با روشنگری و تبیین اجازه ندهیم مدیریت ادراک جامعه در بحث انتخابات ، در اختیار دشمنان قرار گیرد ، در این موضوع مهم ، روابط عمومی ها از مسئولیت بزرگی برخوردار خواهند بود زیرا باید سیاه نمایی ها را روشن و حقایق را در بین مردم شفاف و روشنگری کنند.

وی گفت : مسئله جنگ شناختی و ادراکی در عرصه فعالیت روابط عمومی ها ، بسیار پر اهمیت است به گونه ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نسخه جهاد تبیین را برای مقابله با این جنگ مورد تأکید قرار داده اند و شما هم به عنوان افسران این در خط مقدم مقابله با دشمن هستید.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود : بعد از جنگ سرد و نظامی ما با جنگ های امنیتی و نرم هم مواجه بوده ایم. جنگ نرم شامل فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و ... است ، اکنون ما وارد جنگ شناختی شده ایم که به تعبیری آن را جنگ موریانه ای هم می گویند ، در این جنگ دشمن به دنبال مدیریت ادراک و فهم عموم بوده و هدف اصلی آنها از بین بردن اعتماد به حاکمیت است. در این عرصه نبرد ، مسئله نخبگان و چهره هایی که بر افکار عمومی تاثیر گذارند در اولویت دشمنان هستند ، زیرا اگر این چهره ها در این جنگ ادراکی مغلوب دشمن قرار گیرند می توانند بر ذهن و ادراک دنبال کننده های خود نیز موثر باشند.

وی با اشاره به جنگ ادراکی که سال گذشته در کشور ایجاد شد ، اظهار کرد : سال گذشته دشمن نیز در ابتدا به سمت کسانی رفت که بر افکار دیگران تاثیر گذار بودند و هدف آن کاهش سرمایه اجتماعی حاکمیت بود.

وی با بیان این که «باید اطلاع رسانی از منابع رسمی حاکمیت با دقت ، صحت و سرعت عمل بالا صورت گیرد» ، گفت : در بحث حادثه تروریستی کرمان وقتی آمارهای متفاوتی ارائه شد ، رسانه های معاند ، تناقضات در اخبار را بزرگ کردند تا از رسانه های داخلی اعتبارزدایی و اعتمادزدایی کنند ، بنابراین باید به دقت و سرعت عمل در مواجهه با حوادث توجه جدی داشته باشیم.

میراحمدی تاکید کرد : در مورد حوادث و رخدادها چه امنیتی و چه غیرامنیتی ، شما باید روایتگر اول همراه با دقت و بررسی کامل باشید زیرا این روایت اگر بدون دقت باشد سبب می شود دشمن از آن سوء استفاده کرده و میدان را طوری مدیریت کند که مردم اعتمادی بر شما نداشته باشند. مساله دیگر جنگ شناختی ، ناکارآمد جلوه دادن اسلام و این نظام برای حاکمیت است. از این رو ، این جنگ ، شکل تکامل یافته جنگ روانی است.

وی خطاب به روابط عمومی ها گفت : شما در این عرصه در خط مقدم هستید چرا که در انتقال اطلاعات به عموم مردم نقش سازنده و مهمی را بر عهده دارید و باید مجموعه پیشرفت ها را هنرمندانه اطلاع رسانی کنید.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به نقش انسان رسانه ها در جنگ غزه تصریح کرد : در جنگ علیه مردم مظلوم غزه و عملیات موفقیت آمیز طوفان الاقصی ، شاهد هستید که مقاومت فلسطینی در عرصه رسانه چقدر قوی رفتار می کند ، لذا اگر شکست های دشمن در غزه به درستی به اطلاع ملت ها نمی رسید اینطور دشمنان در مقابل آنها احساس ضعف و زبونی نمی کردند.


بیوگرافی مجید میراحمدی

سید مجید میراحمدی متولد ایران سرتیپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است ، که هم اکنون معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور است و به عنوان دبیر شورای امنیت کشور فعالیت می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو