طرز تهیه پلو بحرینی خوشمزه و محبوب با روش اصلی

منبع: آرگا

1

1402/10/26

08:07


در تهیه پلو بحرینی می توان از گوشت و یا مرغ به دلخواه استفاده کرد که گوشت و مرغ را برای داشتن طعمی بسیار عالی همراه ادویه باید تفت داد. برنج این پلو را می توان هم به صورت دمی و هم کته تهیه کرد.

پلو بحرینی یکی از لذیذ و خوشمزه ترین غذاها و یا پلوهایی می باشد که به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. برای تهیه نیاز به مواد های اولیه ای مانند گوشت یا مرغ، برنج، گردو و بادام خلال شده و … استفاده می شود.  برای تهیه این پلو می توان از گوشت و یا مرغ به دلخواه استفاده کرد که طرز تهیه پلو بحرینی مجلسی با استفاده از گوشت و روشی مجلسی در این مطلب قرار گرفته شده است.

همانطور که گفته ایم پلو در طعم ها و شکل های متفاوتی تهیه شود که از جمله این پلو های متفاوت می توان به شیرین پلو تبریزی، باسترمه پلو و باقالی پلو با گردن اشاره کرد. اگر می خواهید این سه پلو بسیار لذیذ و متفاوت را با بهترین و خوشمزه ترین روش تهیه کنید کافی است تا بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید. برای تزئین پلو بحرینی کمی توان از برنج و زعفران و زرشک استفاده کرد.

پلو بحرینی لذیذ

مواد لازم

  • پیاز ۴ عدد
  • برنج ۳ پیمانه
  • ماهیچه گوسفندی یا ران مرغ ۴ عدد
  • گردو و بادام خلالی شده ۱/۲ پیمانه
  • پودر لیمو عمانی ۱/۴ قاشق چای خوری
  • کشمش پلویی ۳/۴ پیمانه
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم
  • دارچین به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم

پلو بحرینی با روش اصلی

طرز تهیه پلو بحرینی لذیذ و خوشمزه

ابتدا برای تهیه این پلو باید برنج را به خوبی بشویید و با مقداری نمک بگذارید تا خیس بخورد. سپس گوشت و یا مرغ را به همراه ۱ عدد پیاز و ۳ لیوان آب به صورت آب پز بگذارید. پیاز های باقی مانده را به صورت خلالی خرد نمایید و در تابه ای مناسب به همراه ادویه ها تفت دهید.

پیاز های تفت داده شده را نصف کنید. نصفی را برای دم کردن برنج و نیمی دیگر را برای تزئین پلو بحرینی می توان استفاده کرد. حالا باید نیمی از پیاز های تفت داده شده را به همراه آب گوشت در قابلمه ای که می خواهید برنج را تهیه کنید بریزید و حرارت را زیاد کنید.

برنج را دوباره بشویید و به قابلمه حاوی آب گوشت و پیاز بی افزایید. در ادامه حرارت را کم کنید تا برنج به خوبی دم بکشد و پخته شو. بر روی برنج به دلخواه مقدار ادویه بر روی برنج بریزید و درب قابلمه را بگذارید. تابه ای مناسبی را بر روی حرارت مناسب قرار دهید.

طرز تهیه پلو بحرینی لذیذ

در تابه پودر لیمو عمانی، کشمش، خلال بادام و گردو و پیاز داغی که برای تزئین کنار گذاشته اید در تابه به مدت ۲ الی ۳ دقیقه تفت دهید. پس از گذشت این مدت و زمانی که برنج پخته شد، برنج را با استفاده از مخلوط کشمش تزئین کنید. در قابلمه گوشت زمانی که گوشت آب نداشت مقدار کمی روغن بریزید و تفت دهید. در نهایت برنج را به همراه گوشت یا مرغ سرو کنید. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو