طرز تهیه رشته پلو با کباب یک غذای لذیذ با طعم عالی

منبع: آرگا

3

1402/5/30

08:26


طرز تهیه رشته پلو با کباب یک غذای ساده است در این قسمت قرار داده شده که می توانید، مطالعه کنید. این غذا در کنار کباب جوجه ای نیز مزه خوبی دارد.

رشته پلو یک غذای عالی و پر خاصت بوده که البته در میان برخی محبوبیت زیادی هم دارد. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه رشته پلو با کباب آشنا شوید.

برای داشتن انواعی از غذاهای خوشمزه کافی است تا در آرگا همراه ما باشید. شما می توانید در لینک با طرز تهیه پلو بلغور و پلو ترش آشنا شوید.

دستور تهیه رشته پلو کباب

مواد اولیه:

  • سینه مرغ: ۵۰۰ گرم
  • برنج: ۴ پیمانه
  • رشته پلویی: ۲ پیمانه
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • زرشک و زعفران و کشمش: به میزان دلخواه
  • ماست: ۱ پیمانه

طرز تهیه رشته پلو با کباب:

برای آماده کردن این رشته پلوی خانگی خوشمزه و عالی باید ابتدا برنج را از قبل درون مقداری نمک و آب خیس کنید. این کار موجب شده تا برنج شما در حین پخت بهتر شود.

مواد رشته پلوی کبابی

درون یک قابلمه مقداری آب به همراه نمک ریخته و روی حرارت بگذارید. حالا در این قسمت باید برنج را درون آب ریخته و زمان دهید تا بجوشد. در مرحله بعدی نیز می توانید، مقداری رشته را درون تابه ای تفت داده تا رنگ ان عوض شده و بوی خامی رشته ها گرفته شود. رشته ها را نیز در چند دقیقه آخر به برنج اضافه کرده و زمان دهید تا نرم شود.

حالا بعد از نرم شدن برنج و رشته می توانید آن را آبکش کنید. مقداری هم آب سرد روی آن بریزید تا در صورتی که نرم شده است برنج شما زنده تر شده و دیگر شفته نشود.

کف قابلمه را ته دیگ دلخواه بگذارید و برنج را درون قابلمه بریزید. اگر می خواهید، ته دیگ زعفرانی داشته باشید، یک زرده تخم مرغ را به همراه مقداری ماست و زعفران و گلاب ترکیب کرده و بعد در کف قابلمه به همراه مقداری روغن بریزید.

طرز تهیه رشته پلو با کباب

مابقی برنج را باید در این قسمت اضافه کرده و روی حرارت بگذارید تا برنج دم بکشد. روی برنج را نیز می توانید، مقداری روغن و زعفران ریخته تا بوی بهتری بگیرد. حالا در حین اینکه برنج در حال دم کشیدن روی حرارت است، باید سراغ تهیه جوجه ها بروید.

سینه مرغ را می توانید از قبل با مقداری زعفران و ادویه و آبلمیو مزه دار کنید. می توانید سینه مرغ را روی حرارت تفت دهید یا اینکه کبابی تهیه کنید. این کاملا سلیقه ای بوده و در هر صورت غذای خوبی خواهید داشت.

در این مرحله از طرز تهیه رشته پلو با کباب می توانید برنج دم کشیده را بردارید. مقداری کشمش را درون ظرفی تفت داده و اندکی زرشک هم به آن اضافه کنید. در صورت دلخواه می توانید از خلال بادام و پسته نیز استفاده کنید.حالا برنج را درون دیس ریخته و مقداری زرشک و زعفران و کشمش روی آن بریزید.

کنار دیس نیز می توانید، مرغ های کبابی یا سرخ شده را قرار دهید. روی برنج را می توانید، مقداری کره محلی نیز بریزید که کاملا سلیقه ای و دلخواهی می باشد. این غذا برای وعده های مختلفی مناسب بوده شما می توانید آن را برای ناهار و شام تهیه کنید. در کنار این غذا می توانید از سبزی و ترشی و ماست نیز استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو