طرز تهیه دمی تن ماهی غذای سریع و خوشمزه

منبع: آرگا

1

1402/8/22

08:33


اگر می خواهید دمی ساده و بسیار خوشمزه ای را در مدت زمان کمی تهیه کنید، پیشنهاد ما دمی با تن ماهی است زیرا این دمی در مدت زمان کمی تهیه می شود و نیاز به مواد اولیه چندانی ندارد.

همانطور که می دانید با استفاده از برنج می توان به راحتی انواع پلو های خوشمزه و لذیذ را در خانه تهیه کرد. یک پلو خوشمزه که در مدت زمان کمی تهیه می شود دمی تن ماهی است. برای تهیه این دمی نیاز به زمان زیادی ندارید و برای وقت هایی که زمان زیادی برای تهیه ندارید و می خواهید دمی متفاوت تهیه کنید بسیار مناسب است. طرز تهیه دمی تن ماهی در این مطلب قرار دارد.

پلو انواع مختلفی مانند باقالی پلو با گردن و زرشک پلو با میگو دارد. این دو پلو، پلوهایی مقوی و خوشمزه هستند که می توان آن ها را با روشی آسان در خانه تهیه کرد. برای تهیه این دو پلو لذیذ و محبوب می توان بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کرد. دمی با تن ماهی یکی از دمی های ساده و در عین حال خوشمزه است. برای تهیه می توان تن ماهی را در کنار برنج گذاشت و یا حتی با برنج مخلوط کرد.

دمی با تن ماهی لذیذ

مواد لازم

  • پیاز۱ عدد
  • تن ماهی ۱ عدد
  • برنج ۲ پیمانه
  • سیر ۱ حبه
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد به دلخواه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • آویشن و پودر سیر به مقدار لازم

دمی تن ماهی خوشمزه

طرز تهیه دمی تن ماهی، غذایی ساده و خوشمزه

ابتدا برای تهیه دمی تن ماهی باید برنج را به خوبی بشویید و اگر می خواهید به صورت کته بگذارید ۱/۴ قاشق چای خوری نمک اما اگر می خواهید خیس بخورد باید ۱/۲ قاشق چای خوری نمک بریزید و کنار بگذارید. حالا تابه ای مناسب را با مقدار کمی روغن بر روی حرارت بگذارید.

پیاز را خلالی خرد کنید و به تابه بی افزایید. مقداری هم بزنید تا پیاز شیشه ای و سبک شود. سپس سیر را هم ریز کنید و به تابه اضافه کنید. پس از طلایی رنگ شدن پیاز، تن ماهی را باز کنید و به پیاز اضافه کنید. پس از چند دقیقه تفت دادن گوجه و فلفل دلمه ای نگینی شده را هم اضافه نمایید.

در آخر مقداری ادویه به تابه بی افزایید. البته نباید نمک اضافه کنید زیرا تن ماهی خودش دارای نمک است. برای دم کردن برنج ابتدا باید قابلمه ای را بر روی حرارت بگذارید تا آب جوش بی آید، سپس برنج را بی افزایید و زمان آبکش کردن تن ماهی را داخل برنج بریزید و هم بزنید.

طرز تهیه دمی تن ماهی خوشمزه

در صورتی که از روش کته درست کردن استفاده می کنید ابتدا باید قابلمه برنج را بر روی گاز بگذارید و زمانی که آب برنج خشک شد تن ماهی را در برنج بریزید و هم بزنید. در آخر هم درب قابلمه را بگذارید. برای مشاهده و تهیه انواع پلو بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو