طرز تهیه قیمه لاپلو مجلسی و خوشمزه با دستور اصلی

منبع: آرگا

1

1402/11/28

08:08


برای داشتن یک پلوی ویژه با طعم جدید می توانید در این بخش با طرز تهیه قیمه لاپلو همراه ما باشید. این پلو طعن فوق العاده ای دارد و برای مهمانی ها نیز مناسب است.

اگر یک قیمه مجلسی ویژه می خواهید در این بخش می توانید با طرز تهیه قیمه لاپلو آشنا شوید. این قیمه ویژه و ساده است و برای پذیرایی در مهمانی های خود استفاده می کنید.

تهیه انواعی از پلوهای خوشمزه مجلسی با دستور ساده را می توانید در این بخش مطالعه کنید. طرز تهیه قیمه بوشهری و قیمه یزدی با رسپی های ویژه را در لینک مطالعه می کنید.

طرز تهیه قیمه لاپلو

مواد اولیه:

  • گوشت چرخی: ۳۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد درشت
  • برنج: ۴ پیمانه
  • لپه: ۱ پیمانه
  • پور دارچین: ۱ تکه
  • لیمو عمانی: ۴ عدد
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم
  • زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه و روغن: به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه قیمه لاپلو:

ابتدا پیاز را برش زده و به صورت نگینی خرد کنید‌.‌ درون تابه ای مقداری روغن ریخته و پیاز را درون آن تفت دهید. بعد از اینکه پیاز شیشه ای و سبک شد، باید کمی ادویه اضافه کرده و گوشت چرخی را درون آن بریزید.

دستور تهیه قیمه لاپلو

گوشت چرخی را تفت داده و بعد از اینکه تغییر رنگ داد باید رب گوجه فرنگی را اضافه کرده تا تفت خورده و بوی خامی آن از بین رود. لپه ها را باید از روز قبل خیس کنید تا نرم شود. لپه ها را کمی تفت داده و روی آن مقداری آب بریزید و زمان دهید تا بپزد.

بعد از پخت به مواد رب تهیه شده لپه ها را اضافه کرده و چند تکه چوب دارچین به آن اضافه کنید. می توانید از چند عدد لیمو عمانی هم استفاده نمایید. مقداری آب جوشیده روی مواد ریخته و درب آن را قرار داده به خوبی بپزد.

در این مرحله از طرز تهیه قیمه لاپلو باید زمان دهید تا مواد جا افتاده شود. شما می توانید مواد لپه را با پیاز تفت خورده و ادویه روب حرارت گذاشته و بعد از نرم شدن به آن رب را اضافه کرده تا در این صورت لپه ها سفت نشود. مقداری نمک هم به خورش اضافه کرده در ادامه نیز باید برنج خیس خورده را آبکش کرده و بعد از اینکه برنج کمی نرم شد، آبکشی کنید.

رسپی قیمه لاپلو

می توانید از ته دیگ های مختلف استفاده نمایید. سیب زمینی یا نان را ته دیگ گذاشته و برنج را روی آن بریزید. در مرحله بعدی باید از مواد خورشت تهیه شده نیز روی برنج بریزید. کمی زعفران دم کرده را اضافه کرده و روی مواد ریخته و دم کنی را قرار دهید.

مواد این قیمه نباید آبدار باشد پس زمان دهید تا آب اضافی خورشت کشیده شود. بعد از ۴۵ دقیقه که برنج را روی حرارت قرار دادید، از روی حرارت برداشته و سرو کنید.

می توانید روی این برنج را کمی روغن ریخته تا برنج کمی دانه دار شده و قد بکشد. این نوع پلوی ویژه طعم عالی داشته و برای پذیرایی در مهمانی های خود می توانید این پلوی خوشمزه را داشته باشید.

شما می توانید از ادویه های پلو برای این نوع غذا استفاده کنید. برای روی پلو هم از مقداری زعفران دم کرده استفاده کرده که عطر و بوی خوبی به غذای شما می دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو