طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی غذای خوشمزه و محبوب

منبع: آرگا

1

1402/9/25

08:06


اگر از علاقه مندان به آشپزی های خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی آشنا می شوید. این نوع پلو را می توانید با مقداری زعفران دم شده نیز سرو کنید.

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی با یک رسپی ویژه در این بخش قرار داده شده است که مطالعه می کنید. این نوع پلو طعم و مزه ای فوق العاده داشته و شما می توانید مزه ای عالی از آن را تجربه کنید. این پلوی خانگی برای مهمانی ها نیز گزینه مناسبی است.

برای داشتن‌ انواعی از پلوهای خانگی کافی است تا در این بخش همراه ما باشید. در لینک نیز با طرز تهیه پلو بلغور و پلو سه رنگ آشنا می شوید.

مواد شوید پلو با تن ماهی

مواد اولیه:

  • تن ماهی: ۱ قوطی
  • شوید خشک و تازه: ۳ قاشق غذاخوری
  • برنج: ۲ پیمانه
  • روغن و نمک: به میزان‌ لازم

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی:

برای داشتن این نوع پلوی خوشمزه و عالی باید ابتدا تن ماهی را درون قابلمه ای با مقداری آب بریزید. زمان دهید تا تن درون آب جوش بپزد و بعد از ۲۰ دقیقه تن را از درون قابلمه خارج کنید.

برنج را شسته و روی آن مقداری آب بریزید. در ادامه نیز کمی نمک روی برنج ریخته و کنار بگذارید تا برنج‌ خیس بخورد. ۲۰ دقیقه زمان داده تا برنج قد بکشد. پیاز را پوست کنده و درون تابه آن را کمی تفت دهید.

دستور تهیه شوید پلو با تن ماهی

مقداری روغن درون تابه ریخته و بعد از آنکه پیازها را درون تابه  تفت دادید، بعد از اینکه پیاز شما کمی شیشه ای و سبک شد، تن ماهی را درون تابه ریخته و به همراه پیاز تفت دهید. بعد از اینکه تن ماهی کمی تفت خورد باید مقداری شوید تازه را شسته و ساطوری کرده اید، درون تابه ریخته و تفت دهید.

مقداری ادویه فلفل، زردچوبه، نمک و … ریخته و خوب تفت داده تا عطر ادویه ها بلند شود. می توانید مقداری رب گوجه فرنگی نیز به مواد خود اضافه کنید و تفت دهید. قابلمه ای روی حرارت بگذارید و مقداری نمک به آن اضافه نمایید.

زیر حرارت را روشن کرده و زمان دهید تا آب بجوشد، برنج را درون قابلمه ریخته و زمان دهید تا برنج نرم شود. بعد از اینکه برنج کمی نرم شد، باید آن را آبکشی کرده و مقداری آب سرد روی آن بریزید.

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

در مرحله بعدی طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی باید کف قابلمه را مقداری روغن ریخته و نان یا سیب زمینی کف قابلمه بریزید. حالا برنج را روی سیب زمینی ها ریخته و یک لایه از مواد تن ماهی را روی آن بریزید. ایم پلو طعم و مزه ای فوق العاده داشته و شما با یک رسپی عالی از آن آشنا می شوید. این پلوی خوشمزه را می توانید در کنار سالاد نیز سرو کنید.

برنج را روی حرارت بگدارید تا دم بکشد. در ادامه نیز باید برنج را مقداری روغن ریخته و خوب هم بزنید. بعد از اینکه مواد پلو به خوبی هم خورد، آن را درون دیس سرو کرده و روی آن را مقداری زعفران دم شده نیز بریزید.

این پلوی خوشمزه را می توانید برای پذیرایی در مهمانی های خود نیز داشته باشید. این نوع پلو را می توانید در کنار سالادها نیز سرو کنید. طعم این سالاد خانگی بی نظیر است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو