طرز تهیه فسنجان اردک خوش طعم و لذیذ در خانه

منبع: آرگا

1

1402/10/29

09:37


اگر از علاقه مندان به آشپزی های خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه فسنجان اردک آشنا شوید. این فسنجان طعم و مزه فوق العاده ای دارد.

فسنجان یک غدای سنتی اصیل و خوشمزه است. شما می توانید انواعی از غذاهای خانگی را با یک رسپی ویژه در ارگا داشته باشید. در این بخش نیز می توانید با طرز تهیه فسنجان اردک آشنا شوید.

برای داشتن یک اردک خانگی خوشمزه کافی است تا در این بخش یک رسپی ویژه را مطالعه کنید. طرز تهیه فسنجان عراقی و فسنجان شمالی نیز با یک رسپی در لینک قرار داده شده است.

فسنجان اردک

مواد اولیه:

  • اردک: ۱ عدد
  • گردو: ۵۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد
  • رب انار: ۴ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذاخوری
  • کره: ۵۰ گرم
  • شکر: ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

طرز تهیه فسنجان اردک:

این فسنجان فوق العاده خوشمزه است. برای داشتن این غذای عالی باید ابتدا اردک را بشورید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن کشیده شود. مغز گردو را درون میکسر ریخته و یا با استفاده از غذاساز به خوبی ترکیب کنید.

مواد لازم فسنجان اردک

بعد از اینکه گردو حالت خمیری پیدا کرد، پیاز را رنده کرده و به همراه مقداری روغن نیز درون تابه ای ریخته و به خوبی تفت دهید. بعد از اینکه پیاز کمی سبک شد، اندکی زردچوبه اضافه کرده و مجدد تفت دهید.

بعد از اینکه عطر زردچوبه بلند شد، گردوی میکس شده را به تابه خود اضافه کنید. مواد را به آرامی تفت داده بعد از چند دقیقه مقداری آب سرد روی آن بریزید تا روغن گردو خارج شود. بعد از اینکه غذا شروع به روغن افتاده کرد، مقداری زعفران دم کرده و فلفل سیاه و نمک هم اضافه کنید.

در تابه ای باید مقداری کرده باز کرده ریخته و اردک را به خوبی سرخ نمایید. بعد از اینکه تمام قسمت های اردک به خوبی سرخ شد، از تابه خارج کرده و کنار بگذارید. اردک را درون قابلمه انداخته و زمان دهید تا به مدت چند ساعت به خوبی بپزد و نرم شود.

طرز تهیه فسنجان اردک

شکر و رب انار را در مرحله بعدی به خورشت خود اضافه کرده و زمان دهید تا جا افتاده شود. در این مرحله از طرز تهیه فسنجان اردک زمان دهید تا خورشت شما جا افتاده تر شود. بعد از مغزپخت شدن اردک می توانید خورش خود را سرو کنید.

این خورش خوشمزه را می توانید با پلو نیز سرو نمایید. این خورشت طعم عالی داشته و می توانید به جای اردک هم از مرغ استفاده کنید. در صورتی که از اردک درون این غذا استفاده می کنید، باید زمان دهید تا به خوبی مغز پخت و نرم شود. این خورش خانگی عالی طعم و مزه ای فوق العاده دارد.

یکی از نکات مهم در تهیه و سرو این نوع غذای خانگی عالی استفاده از آب سرد می باشد که موجب روغن انداختن غذا خواهد شد. برای پخت بهتر این غذا بهتر است تا زیر حرارت را کم نمایید. برای داشتن این فسنجان با طبخ عالی می توانید ابتدا اردک و گردو را روی حرارت بگذارید و در ۴۰ دقیقه آخر پخت رب انار را اضافه کنید. این نوع غذا نیاز به زمان زیاد برای پخت دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو