طرز تهیه پامادور خورشت به سبک آشپزهای سنتی گیلانی

منبع: آرگا

2

1402/12/4

08:10


برای داشتن یک خورشت گیلانی خوشمزه و خوش عطر می توانید در این بخش با طرز تهیه پامادور خورشت همراه ما باشید. این خورشت ترکیبی سالم و مقوی دارد.

برای اینکه طعم یک خورشت گیلانی ویژه را تجربه کنید در این بخش می توانید با طرز تهیه پامادور خورشت همراه ما باشید. این خورشت طعم و مزه فوق العاده ای دارد که در ادامه با رسپی آن آشنا می شوید.

تهیه انواعی از خورشت های خانگی با رسپی های ساده را می توانید در آرگا تجربه کنید. شما می توانید در لینک با طرز تهیه خورشت مرغ و خورشت ماست آشنا شوید.

طرز پخت پامادور خورشت

مواد اولیه:

  • گوجه فرنگی: ۵ عدد
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • سیر: ۳ حبه
  • فلفل سیاه، نمک، زردچوبه: به میزان لازم
  • کره: به میزان لازم

طرز تهیه پامادور خورشت:

ابتدا باید گوجه ها را برای این خورشت بلانچ کنید. بهترین کار برای بلانچ کردن گوجه ها این است که درون ابتدا با چاقو یک برش روی پوست ایجاد کنید. گوجه ها را باید درون قابلمه ای انداخته که آب آن جوشیده است. در این بخش می توانید چند دقیقه ای زمان تا گوجه ها درون آب جوشیده باقی بماند. در ادامه باید گوجه ها را بلافاصله درون آب سرد انداخته و چند دقیقه ای زمان دهید تا درون آب سرد باقی بماند و بعد پوست آن را با دست به راحتی جدا کنید.

روش پخت پامادور خورشت

گوجه های بلانچ شده را درون تابه ای با مقداری روغن تفت دهید. ابتدا گوجه را برش زده و به صورت ساطوری برش بزنید. کمی باید به گوجه ا فلفل و نمک اضافه کنید. می توانید از ادویه های دلخواه نیز استفاده نمایید.

حالا در این مرحله سیر رنده را اضافه کرده و خوب تفت داده تا بوی عطر سیر بلند شود. در صورت دلخواه می توانید از مقداری زردچوبه نیز در این مواد استفاده کنید. حالا تخم مرغ ها را به صورت سالم درون گوجه ها بشکنید.

کمی زمان داده تا تخم مرغ ها درون مواد کمی پخته شود. برای خوش رنگ تر شدن این خورشت نیز می توانید از مقداری رب اضافه کنید که باید قبل از تخم مرغ ها درون گوجه ها خوب تفت داده شود تا بوی خامی آن از بین برود.

طرز تهیه پامادور خورشت

در این مرحله از طرز تهیه پامادور خورشت بعد از پخته شدن تخم مرغ ها می توانید آن را از روی حرارت برداشته و نوش جان کنید. این خورشت را می توانید در کنار پلو میل کرده و طعم فوق العاده آن را تجربه کنید. بهتر است برای این خورش از گوجه های تازه و کمی ترش استفاده کنید.

از فوت کوزه گری های این خورشت نیز می توان به آن کمی روغن محلی اضافه کرد که عطر و بوی بهتری به آن می دهد. استفاده از تخم مرغ های محلی نیز موجب شده این خورشت مقوی تر شود. افزودن کمی روغن زیتون نیز برای افرادی که رژیم دارند و غذای سالم می خواهند نیز مناسب است.

این خورشت شمالی برای یک عصرانه عالی و شام نیز ایده مناسبی خواهد بود. برای اینکه تخم مرغ های شما حالت لختگی نداشته باشند، بهتر است تا با یک قاشق مواد لخته روی تخم مرغ را برداشته و اطراف پخش کنید تا به خوبی مواد تخم مرغ پخته شده و از حالت خامی خارج شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو