طرز تهیه خورش قیمه اسفناج تجربه پخت یک غذای عالی ایرانی

منبع: آرگا

2

1402/6/23

08:09


برای داشتن یک خورش با طعم متنوع می توانید در این بخش با طرز تهیه خورش قیمه اسفناج آشنا شوید. این خورش با اسفناج، مرغ و لپه تهیه می شود.

یکی از انواع خورشت های خانگی خوشمزه ای که شما می توانید در این بخش رسپی آن را مطالعه کنیدف خورش اسفناج با مرغ است. در این بخش با طرز تهیه خورش قیمه اسفناج آشنا می شوید.

تهیه یک خورش با طعم و مزه ای بی نظیر کار ساده ای بوده که شما با آن آشنا می شوید. در لینک نیز طرز تهیه خورش نخود آله و خورش گلابی قرار داده شده که مطالعه می کنید.

تهیه خورش قیمه اسفناج

مواد اولیه:

  • سینه مرغ: ۴۵۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد
  • اسفناج: ۵۰۰ گرم
  • سیر: ۲ حبه
  • لپه: ۱ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر شنبلیه  کاری: به میزان لازم
  • آبغوره: ۱/۲ فنجان
  • فلفل قرمز، نمک، زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه خورش قیمه اسفناج:

برای داشتن این خورش با طعم و مزه ای بی نظیر باید ابتدا درون قابلمه ای مقداری لپه ریخته و به خوبی بشورید. بعد از اینکه لپه ها به خوبی تمیز شد، باید قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید. قابلمه را روی حرارت گذاشته و زمان دهید تا لپه ها به آرامی پخته شده و نرم شود.

مواد خورش قیمه اسفناج

بعد از نیم پز شدن لپه ها باید اسفناج ها را شسته و بعد از آن باید آب اضافی اسفناج ها را بکشید. اسفناج را ساطوری کرده و درون تابه ای با مقداری روغن و پیاز تفت دهید. توجه کنید که نباید اسفناج ها را به اندازه زیاد تفت دهید در این صورت اسفناج ها آب می شود.

در تابه ای دیگر باید مزغ را نیز کمی سرخ کنید. بعد از سرخ شدن مرغ ها باید مقداری اسفناج ها را درون تابه ریخته و به آن ادویه های ذیکر شده را اضافه کنید. رب را نیز در این قسمت اضافه کرده و خوب تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود. می توانید از مقداری نمک هم استفاده کنید.در این مرحله مقداری نیز سیر رنده شده را باید اضافه کنید.

شما می توانید از مقداری رب انار نیز برای این غذا استفاده کنید. افزودن رب انار موجب شده تا طعم این غذا عالی شود. حالا که مواد به خوبی تفت خورده، می توانید در این بخش مواد را درون قابلمه ای ریخته و مقداری آب جوش نیز روی آن بریزید.

طرز تهیه خورش قیمه اسفناج

در این مرحله از طرز تهیه قیمه اسفناج لپه ها را نیز افزوده و زمان دهید تا روی حرارت به خوبی پخته شود. شما می توانید برای پخت زودتر این غذا رب را در مرتبه آخر اضافه نمایید. در صورتی که رب را در آخرین مرحله اضافه می کنید، باید رب را درون تابه ای با روغن تفت دهید و بعد در قابلمه ریخته و زمان دهید تا به مدت ۴۰ دقیقه جا افتاده شود.

در آخرین مرحله در صورتی که رب انار استفاده نکرده اید، می توانید از مقداری آبغوره برای مزه دارشدن این خورشت استفاده نمایید. طعم این غذا عالی بوده و می توانید در کنار انواع پل نیز سرو کنید. شما می توانید به طور دلخواه از مقداری سبزی معطر و خشک شده نیز استفاده کنید. مقداری شنبلیه خشک شده را درون قابلمه ریخته و زمان دهید تا خورش شما مزه دار و جا افتاده شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو