طرز تهیه خورش گلابی خوشمزه و متفاوت برای سفره های ایرانی

منبع: آرگا

8

1402/4/31

09:56


برای اینکه طعم متنوعی از خورش مرغ را تجربه کیند در این بخش می توانید، طرز تهیه خورش گلابی را مطالعه کنید. این خورش طعم بی نظیری دارد.

تهیه یک خورشت با میوه های پر عطر تابستانی طعم فوق العاده ای داشته که شما می توانید در این بخش با طرز تهیه خورش گلابی آشنا شوید. این نوع خورشت خواص مختلفی هم دارد.

برای تهیه انواعی از خورشت های خانگی خوشمزه می توانید به آرگا مراجعه کنید. در لینک نیز با طرز تهیه خورشت بامیه و خورشت به آلو آشنا می شوید.

نحوه پخت خورش گلابی

مواد اولیه:

  • گلابی: ۸ تکه
  • پیاز: ۲ عدد
  • سینه مرغ یا ران: ۴ تکع
  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب لیموترش: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم
  • روغن و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه خورش گلابی:

برای اینکه طعم خوشمزه و عالی این خورشت را تجربه کنید، می توانید گلابی ها را شسته و به چند تکه برش دهید. تابه ای را روی حرارت قرار داده و کمی روغن درون آن بریزید. گلابی های برش زده شده را درون تابه ای تفت داده و در زمان سرخ شدن نیز می توانید از مقداری فلفل و نمک استفاده کنید.

مواد اولیه خورش گلابی

در حین تفت دادن، زعفران دم شده و کمی آب لیموی ترش را اضافه کنید. گلابی ها را از تابه خارج کرده و بعد مرغ ها را سرخ کنید. مقداری از زعفران باقی مانده را نیز روی مرغ ها ریخته و زمان دهید تا به خوبی سرخ شود. حالا اندکی فلفل سیاه و نمک نیز به مرغ ها اضافه نمایید.

افزودن مقداری زردچوبه نیز می تواند رنگ و بوی مرغ ها را بهتر کرده و بوی زخم آن را بگیرد. بعد از اینکه مرغ ها سرخ شد، از درون تابه برداشته و پیازهای نگینی شده را نیز سرخ کنید. بعد از اینکه پیازها کمی سبک شد، می توانید رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت داده تا رنگ آن تغییر کرده و بوی خامی آن از بین برود.

در این بخش نیز کمی ادویه اضافه کنید. حالا یک لیوان آب جوشیده روی رب ریخته و زمان دهید تا کمی بجوشد و خوش رنگ شود. در این بخش نیز تکه های سرخ شده گلابی و مرغ سرخ شده را اضافه کرده و درب قابلمه را قرار دهید تا خورش بجوشد.

طرز تهیه خورش گلابی

در این مرحله از طرز تهیه خورش گلابی و مرغ باید زمان دهید تا خورش شما جا افتاده شود. در صورتی که خورش شما کم آب بود، می توانید یک لیوان آب جوش دیگر هم اضافه کنید. در صورت دلخواه می توانید از ادویه های دیگری نیز در این غذا استفاده کنید.

این خورش را می توانید در کنار انواع پلو و زرشک سرو کنید. این خورش عطر عالی داشته و شما با همین رسپی می توانید، خورش به را نیز تهیه کنید. استفاده از میوه های تابستانی یک کار ساده بوده که شما می توانید با انواع میوه ها این خورش ها را تهیه کنید.

در صورتی که می خواهید، خورش شما کمی ترش یا ملس تر باشد، باید از مقداری رب انار تفت داده شده هم استفاده کنید که در این صورت رنگ خورش شما نیز تغییر رنگ می دهد. این خورش باید کم آب باشد و در صورت نیاز نیز می توانید از مقداری آب گلابی هم استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو