طرز تهیه ماهی کبابی خوشمزه در باربیکیو و در فر

طرز تهیه ماهی کبابی خوشمزه در باربیکیو و در فر


منبع: آرگا

2

1402/11/10

08:25


ماهی کبابی یکی از غذاهای اصلی و محبوب ایرانی ها به ویژه هنگام تفریح و دورهمی است که واقعا هم طعم نابی دارد، سخن گفتن از خواص و مفید بودن آن نیز ساعت ها زمان می برد. در این مطلب طرز تهیه ماهی کبابی را به دو روش آموزش می دهیم.

ماهی کبابی از جمله کباب های خوش طعم و غذاهای بین المللی محبوب می باشد که به روش های متفاوت با طعم های مختلف تهیه می گردد. اغلب ماهی را به خاطر بوی بد و زهم آن کنار می گذارند و با کمتر استفاده می کنند، به نظرتان کم لطفی نیست! ماهی که مواد اصلی بسیاری از غذاهای خوشمزه و دوست داشتنی است را برای چنین موضوع ساده ای کنار بگذاریم. در ادامه آموزش طرز تهیه ماهی کباب را آموزش می دهیم تا هم تنوعی برای برنامه غذایی شما باشد و هم اینکه مشکل بوی بد و زهم آن برطرف شود.

شیوه های گوناگونی جهت پخت ماهی کبابی موجود است که هر کدام از آنها توانایی رقم زدن یک طعم دلخواه و ناب را دارند. و آرگا در این مطلب یک رسپی آسان و در عین حال کاربردی را برای ماهی کبابی به شما آموزش می دهد.

آشنایی با رسپی ماهی کبابی خوشمزه

مواد لازم

  • مقدار لازم ماهی قزل آلا (تمیز شده و بدون تیغ)
  • یک چهارم پیمانه روغن زیتون
  • دو عدد پیاز
  • ۲ عدد لیموترش
  • ۴ قاشق غذاخوری زعفران دم شده
  • مقدار لازم ادویه مخصوص ماهی
  • مقدار لازم زردچوبه
  • مقدار لازم فلفل قرمز و نمک

طرز تهیه ماهی کبابی با طعمی دلخواه بر روی منقل

فیله های ماهی را شسته و درون ظرفی بزرگ و جادار قرار دهید، بعد لیموی تازه را بر روی آن ریخته و روغن زیتون را نیز به ماهی بیفزایید. سپس زردچوبه را بر روی ماهی ریخته و زعفران، فلفل و نمک را هم اضافه کنید و با کمک قلموی آشپزی مواد را بر روی ماهی پخش کنید. در نهایت پیاز را حلقه ای بر روی ماهی بگذارید.

بر روی ظرف سلفون بکشید و برای ۱ – ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا گوشت های ماهی طعم دار گردند.

در این مرحله نوبت به آماده کردن منقل می رسد، پس از اینکه آتش منقل به پا شد؛ توری را با کمی کره و یا روغن چرب نموده و گوشت های ماهی را درون توری بگذارید و آتش اول از طرف پوست ماهی بر روی منقل قرار دهید و سپس بچرخانید تا هر دو طرف آن به خوبی پخته و به بیانی برشته گردد. در زمان قرار گرفتن از طرف پوست زمان طولانی تری را صبر کنید.

طرز تهیه ماهی کبابی با فر و منقل در خانه

درون تور غیر از گوشت ماهی در صورت تمایل پیاز و گوجه فرنگی نیز قرار دهید.

طرز تهیه ماهی کبابی با فر و منقل

مواد لازم

  • مقدار لازم ماهی قزل آلا (تمیز شده و بدون تیغ)
  • مقداری کره (ذوب شده)
  • ۲ عدد لیموترش
  • مقدار لازم ادویه مخصوص ماهی
  • مقدار لازم فلفل قرمز و نمک
  • ۲ عدد سیر له شده

دستور پخت ماهی کبابی با فر

ابتدا در مرحله اول ماهی انتخابی را خوب تمیز نموده و آن را شستشو بدهید و بعد از خشک شدن ماهی حالا کره، لیموترش، فلفل قرمز، نمک، سیر له شده، ادویه مخصوص ماهی و در صورت تمایل زعفران و زردچوبه را درون ظرفی با یکدیگر ترکیب نمایید.

سپس ماهی را که بسته به نظر و دلخواه شما می تواند یک عدد ماهی سالم باشد و یا ماهی فیله شده درون این ظرف قرار دهید و در یخچال بگذارید تا به مواد آغشته گردیده و طعم دار شود. باید زمانی را برای این منظور به آن زمان دهید تا سس خوب به خورد ماهی برود.

حالا فر را بر روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید تا گرم گردد. مواد را از یخچال خارج ساخته و سینی فر را با کمی روغن زیتون و یا کره چرب نموده و ماهی را در آن قرار دهید. مدت زمانی نیم ساعته – ۴۰ دقیقه ای برای پخت ماهی نیاز است.

آموزش دستور پخت ماهی کبابی

مراحل پخت و تهیه ماهی کبابی در منزل

گوشت ماهی پخته شده با هر یک از روش ها کبابی کردن (با فر، و یا با منقل و یا اجاق گاز) و یا سرخ کردن در تابه، ماهی شکم پر و … دارای طعم لذیذ و البته کلی خواص و مزایا برای بدن است که حتما باید در برنامه غذایی گنجانده شود. در صورت تمایل برای آشنایی با انواع غذای دریایی به لینک مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو