طرز تهیه بریان ماهی لذیذ و خوشمزه با بهترین روش

منبع: آرگا

3

1402/5/26

09:01


بریان ماهی یک نوع غذای دریایی سرشار از ویتامین است که برای بدن بسیار مفید است. ماهی را با استفاده از دستور پخت های مختلف طعم دار و پخت می کنند. در این مطلب تهیه ماهی به روش بریان قرار دارد.

ماهی بریان یکی از غذاهای بسیار لذیذ و سرشار از مقوی است. ماهی را با استفاده از روش های مختلف طعم دارد و پخت می کنند. یک روش بسیار عالی برای پخت ماهی به نام بریان وجود دارد که در تهیه این نوع ماهی می توان از انواع ماهی های خوراکی استفاده کرد که اگر ماهی قزل آلا باشد بهتر است. طرز تهیه بریان ماهی، یک غذای بسیار لذیذ در این مطلب قرار دارد.

تمامی غذاهای دریایی مفید بوده که می توان به سمک صیادیه و ماهی فسنجان اشاره کرد. با کلیک بر روی لینک می توان طرز تهیه این دو غذای دریایی مفید را مشاهده کرد. بریان ماهی بسیار آسان و خوشمزه تهیه می شود که می توان قبل از پخت ماهی، ماهی را طعم دار و بعد بپزید. بریان ماهی را می توان در کنار برنج و یا نان سرو کرد که بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد.

بریان ماهی لذیذ

مواد لازم

  • نارنج ۳ عدد
  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • ماهی قزل آلا بزرگ ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • جعفری ۱ مشت
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم
  • روغن و پاپریکا به مقدار لازم

بریان ماهی مفید

طرز تهیه بریان ماهی لذیذ

برای تهیه بریان ماهی ابتدا باید فر را بر روی دمای ۲۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرد. سپس سینی فر را با فویل و یا کاغذ روغنی بپوشانید و با روغن چرب کنید. حالا نارنج ها را به صورت حلقه ای باریک برش دهید و ته سینی فر بچینید. فلفل دلمه و پیاز را هم به صورت حلقه ای خرد کنید و در سینی بچینید.

در ادامه ماهی را به خوبی بشویید و شکم آن را خالی کنید. اگر ماهی تمیز شده دارید بهتر است. چند برش بر روی بدن ماهی ایجاد کنید تا بهتر پخته شود. سپس آب نارنج و روغن را دو طرف ماهی بریزید و با دست ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. حالا ماهی را بر روی پیاز، فلفل دلمه ای و نارنج حلقه ای شده بگذارد.

سینی را درون فر بر روی دمای ۲۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا به خوبی ماهی پخته شود. پس از گذشت ۱ ساعت برای طلایی رنگ شدن روی ماهی گریل را روشن کنید تا برشته تر شود. بعد از طلایی رنگ شدن ماهی آن را درون ظرف مورد نظر بگذارید و سرو کنید. نوش جان.

طرز تهیه بریان ماهی لذیذ

برای تزئین می توان از همان پیاز ها و یا فلفل دلمه ای و نارنج استفاده کنید. حتی می توان از زرشک برای تزئین و طعم دار کردن بهتر ماهی استفاده کرد. برای مشاهده و تهیه انواع غدای دریایی های لذیذ و خوشمزه بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو