شهریه مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی 1403

منبع: نم نمک

1

1402/12/19

21:09


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، شهریه مدارس غیردولتی و میزان شهریه مدارس غیردولتی و افزایش شهریه مدارس غیردولتی و کاهش شهریه مدارس غیردولتی و سامانه اعلام شهریه مدارس غیردولتی و شهریه مدارس دولتی و شهریه مدارس غیرانتفاعی تهران و سامانه تعیین نرخ شهریه مدارس غیر دولتی و وزارت آموزش و پرورش شهریه مدارس غیر انتفاعی و شهریه مدارس غیر دولتی البرز و شهریه مدارس غیرانتفاعی و قانون پرداخت شهریه مدارس غیر انتفاعی در نم نمک.

شهریه مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی 1403

ابلاغ شهریه مراکز غیردولتی در فروردین و شهریه مدارس غیردولتی در اردیبهشت 1403

معاون وزیر آموزش و پرورش به تصویب و بازنگری قانون مدارس غیردولتی در مجلس شورای اسلامی و حمایت قانونی از موسسان و210 هزار نیروی انسانی شاغل در این مدارس اشاره کرد و گفت : شهریه مراکز غیردولتی فروردین ماه 1403 و شهریه مدارس غیردولتی نیز در اردیبهشت ماه 1403 ابلاغ خواهد شد.

شهریه مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی 1403

شهریه مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی 1403

به گزارش نم نمک ، احمد محمودزاده در کارگاه آموزشی توجیهی سامانه مشارکت ها که با هدف هم افزایی ، تحلیل و بررسی کارشناسان مشارکتهای سراسر کشور جهت تسهیل در صدور مجوزها و الگوی تعیین نرخ شهریه مراکز و مدارس غیردولتی در تهران برگزار شد ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فرهنگیان ، گفت : درخواست مجوزها مطابق مقررات و در چارچوب ضوابط اجرایی باید بررسی و صدور آن تسریع و تسهیل شود.

وی با اشاره به  شاخص ها و ملاک های ارزیابی مدارس و مراکز غیردولتی جهت تعیین شهریه مطابق قانون و تاکید بر رعایت حقوق مردم ، تصریح کرد : شهریه مراکز غیردولتی فروردین ماه 1403 و شهریه مدارس غیردولتی نیز در اردیبهشت ماه 1403 ابلاغ خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ، دانش افزایی و توانمندسازی معلمان و مربیان مدارس غیردولتی را مورد تاکید قرار داد و گفت : همه معلمان و عوامل مدارس غیردولتی براساس پودمانهای تعریف شده جهت ادامه حضور و فعالیت آموزشی و تربیتی در مدارس ملزم به گذراندن 360 ساعت آموزش تخصصی و اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه ای خواهند بود.

وی به تصویب و بازنگری قانون مدارس غیردولتی در مجلس شورای اسلامی و  حمایت قانونی از موسسان و  210 هزار نیروی انسانی شاغل در این مدارس اشاره کرد و گفت : بیمه کارکنان ، مزایای شغلی ، دستمزدها و تقلیل ساعات کار معلمان در مدارس غیردولتی از موضوعات مطرح شده و مورد حمایت در این قانون است.

محمودزاده با بیان تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون توجه به مدارس غیر دولتی ، خاطر نشان کرد : تسری ابتکارات و خلاقیتهای مدارس غیردولتی به سایر مدارس در قالب جشنواره آفرینو در اردیبهشت ماه 1403 اجرا و به نمایش در خواهد آمد.

وی با تاکید بر نظارت مستمر و کنترل عملکرد کمی و کیفی برنامه های آموزشی و پرورشی مدارس و مراکز غیر دولتی ، افزود : در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی موسسان ، مدیران یا سایر عوامل ، با موارد تخلف و متخلفان قاطعانه برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی وتوسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش وپرورش با تبیین اهداف و برنامه های جامع این سازمان در جهت پیشبرد کیفی فعالیتهای آموزشی ، تربیتی مدارس غیر دولتی در کشور ، اظهارکرد : مدارس غیر دولتی باید با اتخاذ تدابیر مناسب فرصت مطالعاتی و راهبردهای عملی در افزایش تراز علمی دانش آموزان و ارتقا معدل تحصیلی آنان را فراهم آورند و برای اهداف آموزشی ، مشاوره ، هدایت تحصیلی ، کشف استعدادها ، کاربردی ساختن فناوریهای نوین و هوش مصنوعی برنامه ریزی کرده و پیشتاز باشند.

محمودزاده اجرای سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس غیر دولتی را مورد اهتمام قرار داد و گفت : جشن تکلیف ، محفل های انس با قرآن ، اقامه نماز جماعت ، اجرای برنامه های تربیتی ، تقویت مبانی اعتقادی و تقویت باورهای دینی ، هویت بخشی و بصیرت افزایی دانش آموزان باید از اولویتهای مدارس غیردولتی باشد تا تربیت نسل آینده در تراز انقلاب اسلامی و به خوبی شکل گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش حمایت از هنرستانهای غیردولتی به منظور توسعه فعالیتهای مهارت آموزی ، آموزشهای فنی ، حرفه ای و تخصصی را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و گفت : تخصیص اعتبارات و تسهیلات بانکی در قالب ماده 10 و تبصره 18 برای توسعه هنرستانها در رشته های فنی و مهارتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

محمودزاده در ادامه این نشست تخصصی که با حضور کارشناسان مشارکتهای سراسر کشور برگزار شد ، بر عملیاتی شدن و فعالیت موثر شورای نظارت و شوراهای آموزش و پرورش در سراسر کشور تاکید کرد و گفت : صدور مجوز مدارس و مراکز ، ظرفیت پذیرش در مدارس ، استانداردها و همه شاخصها باید منطبق بر ضوابط و مقررات باشد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو