آزاده کیوانی فیزیکدان ایرانی کیست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/12/20

17:28


آزاده کیوانی دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف در راستای توسعه روش های کاربرد هوش مصنوعی از آموزش تا پژوهش ، موفق به کسب جایزه سالانه انجمن فیزیک آمریکا شد.

آزاده کیوانی فیزیکدان ایرانی کیست؟ + بیوگرافی

جایزه انجمن فیزیک آمریکا در دستان دانش آموخته دانشگاه شریف

به گزارش نم نمک ، یکی از جوایز سالانه انجمن فیزیک آمریکا 2024 به دکتر آزاده کیوانی ، فیزیکدان ایرانی اهدا شد. این جایزه در بخش فیزیک کاربردی و صنعتی به فیزیکدان هایی که در خارج از فضای آکادمیک و دانشگاهی فعالیت می کنند ، اعطا می شود.

آزاده کیوانی فیزیکدان ایرانی کیست؟ + بیوگرافی

آزاده کیوانی فیزیکدان ایرانی کیست؟ + بیوگرافی

جایزه امسال به دلیل توسعه روش های کاربرد هوش مصنوعی در بخش های گوناگون ، از آموزش تا پژوهش درباره سرطان ، به آزاده کیوانی اهدا شد.

به گفته آزاده کیوانی از جمله فعالیت های خارج از آکادمیک وی که منجر به دریافت این جایزه شده است می توان به ایجاد و مدیریت یک موسسه آموزشی اشاره کرد که هدف اصلی آن توانمند کردن دانشجویان و دانش آموزان با تمرکز در قشر محروم در زمینه های علمی و تکنولوژی است.

وی علاوه بر فعالیت های آموزشی ، در زمینه دیتا ساینس و هوش مصنوعی نیز با تمرکز در حوزه های درمانی بهداشت و پزشکی مشغول به فعالیت است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف ، کیوانی همچنین با تولید مدل های مختلف هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ(Machine Learning) نیز سعی دارد زمینه هایی ایجاد شود تا بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی زودتر تشخیص داده شود.


بیوگرافی آزاده کیوانی

دکتر آزاده کیوانی متولد ایران فیزیکدان ایرانی است.

آزاده کیوانی ، فعالیت های نجوم آماتوری را در سال 1378 در مدرسه فرزانگان تهران و در رصدخانه زعفرانیه آغاز کرد و سپس با پیوستن به گروه پرتوهای کیهانی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف در سال 1383 با تحقیق نجوم به صورت حرفه ای آشنا شد.

او در سال 1387 به دانشگاه ایالتی لوییزیانا رفت و با پیوستن به رصدخانه پیِر اوژه تحقیقاتش را در زمینه پرتوهای کیهانی پرانرژی ادامه داد. وی دکترای خود را در رشته اخترفیزیک در سال 1392 گرفته است و پروژه دکترایش بررسی تأثیرات میدان مغناطیسی کهکشان راه شیری بر روی انحراف پرتوهای کیهانی پرانرژی در راستای شناخت منشأ و نوع این ذرات بوده است. آزاده پس از پایان دوران دکترایش به دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا رفت و به عنوان پژوهشگر پَسادکترا در زمینه اخترفیزیک ذره ای در تیم تحقیقاتی امان و رصدخانه نوترینوی آیس کیوب به پژوهش پرداخت. سپس به عنوان محقق و مدرس در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک مشغول شد. به عنوان عضوی از رصدخانه نوترینوی آیس کیوب و رصدخانه امواج گرانشی لایگو به پژوهش در زمینه اخترفیزیک پیام رسان های چندگانه ، نوترینوها ، و امواج گرانشی مشغول شد. آزاده هم اکنون به عنوان دیتاساینتیست کار می کند و از ترکیب فیزیک و دیتاساینس در توسعه تکنولوژی های نوین در زمینه های مختلف از جمله آموزش و پزشکی استفاده می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو