چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند؟

منبع: پلازا

2

1402/12/26

20:25


چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند؟

شبکه Instagram امروزه میزبان میلیون‌ها کاربر ایرانی و خارجی است که برقراری امنیت آن از سوی کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. این نوشته مربوط به آن است تا بدانید که چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند. پس ادامه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

اینکه بتوان به طور کامل فهمید که چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند نیازی به انجام کار خاصی نیست زیرا شرکت سازنده و صاحب امتیاز اینستاگرام یعنی Meta برای این بخش ابزار و تنظیمات خوبی را درنظر گرفته است که از طریق آن به آسانی می‌توانید تمامی ورودهایی که به اکانت شما درطول زمان مشخص شده است را مشاهده کنید. این ویژگی سبب خواهد شد تا بتوانید نقش مهمی روی افزایش امنیت اکانت خود داشته باشید. برای یادگیری بررسی این موضوع ادامه این نوشته را از دست ندهید.

فهرست مطالب

چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند؟

از طریق این آموزش هر زمان که مدنظر داشتید می‌توانید به فهرستی از دستگاه‌هایی که اخیرا وارد حساب کاربری شما در اینستاگرام شده‌اند دسترسی داشته باشید. این موضوع سبب خواهد شد تا اگر شاهد ورود غیرمجازی به اکانت خود بودید بتوانید سریعا اقدامات امنیتی بیشتری را انجام دهید. لازم به ذکر است بدانید که در این زمینه اطلاعات تکمیلی نظیر مکان یا دستگاه وارد شده نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در ادامه به روش فهمیدن اینکه چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند اشاره خواهیم داشت.

چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند

مشاهده فعالیت ورود به حساب اینستاگرام

اگر جزو اشخاصی هستید که در اینستاگرام اکانت درآمدزایی را در اختیار دارید باید بدانید که امنیت آن از هرچیزی مهم‌تر است. با استفاده از این آموزش می‌توانید به آسانی ورودهای اخیری که ازسوی شما و دیگر اشخاصی که به اکانت دسترسی دارند را مورد بررسی قرار دهید. برای شروع مسیر زیر را دنبال کنید:

  • برای شروع روی آیکون 3 خطی ضربه بزنید و وارد تنظیمات اینستاگرام خود شوید.
  • در ادامه روی روی مرکز حساب‌ها یا همان Accounts Center ضربه بزنید و سپس روی گذرواژه و امنیت یا همان Password and Security ضربه بزنید.
  • در ادامه برای برای مشاهده فعالیت ورود به سیستم اخیر حساب‌های موجود در این «مرکز حساب‌ها» روی جاهایی که به سیستم وارد شده‌اید یعنی گزینه Where yours logged in ضربه بزنید.
  • در این زمینه شاهد تمامی فعالیت‌های اخیر خود خواهید بود که دستگاه فعالی که از اکانت استفاده می‌کند نیز به نمایش درخواهد آمد.
  • برای اینکه از دیگر دستگاه‌ها خارج شوید به پایین صفحه بیایید و روی گزینه Select devices to log out ضربه بزنید.
  • سپس سیستم‌هایی که مدنظر دارید را انتخاب و سپس در پایان روی Log out ضربه بزنید.
  • تمام. از طریق این روش به آسانی می‌توانید تمامی اکانت‌هایی که به حساب شما دسترسی دارند را حذف کنید و فقط حساب خودتان که این روش را انجام داده‌اید فعال بماند.

برای افزایش امنیت اینستاگرام روش‌ها و ابزارهای خوبی وجود داشته است که در این زمینه شرکت متا با برخورداری از فناوری‌های موجود توانسته امنیت برنامه خود را تا حد قابل قبولی افزایش دهد. یکی از مهمترین بخش‌ها در این زمینه جهت افزایش امنیت حساب اینستاگرام تایید دو مرحله‌ای می‌باشد که با فعال سازی آن می‌توانید در هر بار وارد شدن به اینستاگرام اثبات کنید که خودتان قصد دارید به حساب وارد شوید.

چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند

ابزار دیگری که در این زمینه می‌توان به آن اشاره داشت برنامه اختصاصی گوگل یعنی Google Authenticator است. این ابزار مستقیما به اکانت ایمیل شما متصل می‌شود که برای هربار تغییرات در اینستاگرام یعنی تغییر رمز یا وارد شدن از اکانت دیگر و… باید کدی که برنامه Google Authenticator برایتان تعیین می‌کند را وارد کنید. از اصلی‌ترین مزیت‌های این ابزار می‌توان به تولید کد در لحظه و برای زمان کوتاه اشاره داشت که این موضوع امکان هک نمودن یا سو استفاده از کدهای ایجاد شده را تقریبا به 0 می‌رساند و با اطمینان بالاتری می‌توانید از آن استفاده کنید.

ابزار سوم فعالسازی ایمیل و شماره تلفن است که این دو مورد برای افزایش امنیت حساب در مواقعی که تصمیم به تغییر دادن رمز دارید مفید خواهد بود. همچنین اشخاصی که تصمیم دارند از دستگاه‌های دیگر وارد اکانت شما شوند، اگر این دو مورد فعال باشد با محدودیت مواجه خواهند شد و در ابتدا باید شما آنها را تایید کنید تا بتوانند وارد حساب کاربری شما شوند. با رعایت این موارد به آسانی می‌توانید امنیت اکانت خود را افزایش دهید.

ناگفته نماند که انتخاب رمز قوی اولین و مهم‌ترین گام شما برای انتخاب رمز مناسب است که پیشنهاد می‌شود در این زمینه هرگز از اعداد پشت سرهم یا شماره تلفن استفاده نکنید و همیشه ترکیب عدد و حروف و اشکال را بکارگیری کنید تا بتوانید امنیت اکانت خود را افزایش دهید. در این زمینه یک رمز 8 کاراکتی خوب را اگر بخواهیم مثال بزنیم می‌توانیم به 8X*!0V6% اشاره داشته باشیم که ترکیبی از 3 بخش بوده است.

سخن پایانی

از طریق این مقاله متوجه خواهید شد که چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند. اگر درخصوص این مقاله آموزشی توضیحات تکمیلی دیگری مدنظرتان است که به آن اشاره نشده، لطفا با ما در بخش نظرات همراه باشید و نقدها و نظرات خود را برایمان ارسال کنید. همچنین می‌توانید دیدگاه کلی خود نسبت به این موضوع را برایمان ارسال کنید که با انجام اینکار به تکمیل شدن مقاله از زوایای دیگر کمک خواهید نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو