مزایا و معایب برقراری رابطه جنسی پیش از ازدواج

مزایا و معایب برقراری رابطه جنسی پیش از ازدواج


منبع: آویژه

2

1403/1/3

22:02


مزایا و معایب برقراری رابطه جنسی پیش از ازدواج

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

آیا رابطه جنسی قبل از ازدواج یک اقدام اشتباه است؟

آیا برای برقراری رابطه جنسی با فردی که دوستش داریم باید تا زمان پس از ازدواج منتظر بمانیم؟

آیا رابطه جنسی پیش از ادواج موجب سرد شدن روابط بین دو طرف شده و احتمال کاهش تعهد هر دو طرف به رابطه را کمتر می کند؟

آیا اصلا برقراری رابطه پیش از ازدواج مزایایی هم دارد یا اینکه تمام آن معایب است؟

اگر شما هم سوال هایی شبیه به سوال های بالا در ذهنتان شکل گرفته است، حتما مقاله زیر را تا انتها با دقت بخوانید، مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه پیشنهادات خوبی را در این زمینه برایتان مطرح کرده اند:

رابطه جنسی پیش از ازدواج

گاهش اوقات آشنایی دو طرف در یک رابطه برای ارتباط بیشتر با یکدیگر جهت ازدواج منجر به روابط احساسی شدیدی می شود. روابطی که در نهایت زمینه ساز برقراری رابطه جنسی میان آنها هم خواهد شد.

دیدگاه و نظرات مختلفی در مورد رابطه جنسی پیش از ازدواج وجود دارد، بسیاری از افراد معتقدند که این روابط موجب تحکیم ارتباط میان طرفین رابطه شده است و برخی هم بر اساس تجارب تلخی که در این زمینه داشته اند، عنوان می کنند برقراری یک رابطه جنسی پیش از ازدواج می تواند منجر به کاهش علاقه طرفین و به خصوص جنس مذکر برای پذیرش تعهدات زندگی متاهلی و در نهایت قطع کامل رابطه شود.

در چنین مواقعی بهتر است طرفین پیش از برقراری رابطه جنسی پیش از ازدواج به چند نکته مهم توجه داشته باشند:

📛 در چه سنی وارد رابطه شده اند؟

📛 نحوه آشنایی شان با یکدیگر به چه صورت بوده است؟

📛 چه مدت از زمان آشنایی آنها می گذرد؟

📛 میزان اشتراک و اختلاف نظراتشان در چه است؟

📛 تا چه اندازه از نظر سطح فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی و مذهبی به یکدیگر شباهت دارند؟

📛 این تجربه چندم آنها در آشنایی با جنس مخالف است؟

رابطه جنسی در سنین پایین !!

به طور کلی سن برقراری رابطه جنسی بین طرف های یک رابطه بسیار حائز اهمیت است. اینکه شما در سنین ابتدایی جوانی خود که پر از احساسات و شور و هیجان هستید، به چنین رابطه ای فکر کنید، با اینکه در سنین بالاتر که عقلتان بیشتر شده است، خواستار تجربه آن باشید، می تواند بر میزان درستی تصمیم شما بسیار اثر بگذارد. از همین الان به شما توصیه می کنیم اگر در سنین پایین قرار دارید، به هیچ عنوان خود را درگیر رابطه جنسی با یک فرد دیگری که ادعا می کند، شما را دوست دارد، نکنید. چرا که قطع به یقین احساسات شما در زمان درستی از زندگی تان ابراز نشده است و شما هنوز فرصت دارید به این موضوعات با دید بازتری فکر کنید.

زمان و موقعیت پیشنهاد رابطه جنسی!!

نحوه آشنایی شما هم بسیار در پاسخ به این سوال حائز اهمیت است. اینکه یک فرد خیلی تصادفی در موقعیتی که تنها یک بار شما را دیده و شانس دیدنتان برای بار دوم برایش بسیار غیرمحتمل بوده است، به شما پیشنهاد آشنایی و سپس برقراری رابطه جنسی را دهد، اصلا صحیح نیست.

مراقب پیشنهاداتی که در چنین مواقعی به شما داده می شود، باشید. فرق است بین رابطه ای که طرفین به واسطه یک آشنایی از قبل از یکدیگر درخواست برقراری رابطه جنسی را می کنند با رابطه ای که فرد مقابل شما کاملا تصادفی و خیلی اتفاقی با شما رودرو شده و خواهان آشنایی بیشتر است. قطعا در چنین مواردی نمی توانید ادعا کنید که شناخت خوب و کاملی از گذشته وی داشته و به او اطمینان کامل دارید.

رابطه جنسی در ابتدای رابطه!!!!

اینکه از همان ابتدای آشنایی با فردی بخواهید وارد رابطه جنسی با طرف مقابلتان شوید، شدیدا اشتباه است. بهتر است حتی اگر به این موضوع فکر می کنید و خواستار تجربه کردن چنین رابطه ای هم هستید به خودتان برای انتخاب فرد معقول و منطقی که برایتان قابل اعتماد باشد، فرصت دهید. قرار نیست هر رابطه ای ختم به رابطه جنسی میان طرفین شود. پس تا می توانید در این زمینه برای خودتان ارزش قائل شوید.

گاهی اوقات طی یک رابطه به این موضوع پی می برید که هیچ اشتراک نظری با فرد مقابلتان نداشته و حتی در اکثر مواقعی که قرار بوده است در کنار هم اوقاتی را به خوبی و خوشی سر کنید، در حال جر و بحث و تنش با یکدیگر هستید. بهتر است برای اعتماد بیشتر به طرف مقابلتان قبل از هر چیزی میزان اشتراکات و اختلاف نظراتی را که دارید، مورد توجه قرار داده و این ایده کاملا نخ نما که رابطه جنسی می تواند نجات بخش رابطه شما و کاهش تنش ها با طرف مقابلتان شود را به کلی کنار بگذارید.

درست است که شما از نظر خودتان فرد بالغ و عاقلی به نظر می رسید و این باور را دارید که می تواند برای خودتان به راحتی تصمیم بگیرید. اما بهتر نیست قبل از اینکه به رابطه جنسی پیش از ازدواج با یک فرد دیگر فکر کنید، سطح فرهنگی، خانوادگی، اجتماعی و مذهبی تان را مورد مقایسه قرار دهید. دست از تصمیمات احساسی بدون هیچ پشتوانه منطقی و معقولی بردارید و با چشم باز برای کم وکیف رابطه تان تصمیم گیری کنید.

گاهی اوقات شما به فرد مقابل اجازه برقراری رابطه جنسی را می دهید تنها به این خاطر که تجربه چندانی در این زمینه نداشته و فکر می کنید اگر به مقاومت در برابر این درخواست بپردازید، رابطه شما خراب شده و فرد مقابلتان شما را ترک می کند. در اصل در چنین روابطی شما هنوز قدرت نه گفتن به طرف مقابلتان را ندارید. باید به شما صادقانه بگوییم که اگر واقعا میزان دوست داشتن شما از سوی طرف مقابلتان در این حد است، که با شنیدن نظر مخالف شما، تصمیم به ترکتان می‌گیرد، بهتر است اجازه دهید رابطه تان هر چه سریعت‌تر پایان پیدا کند تا اینکه بخواهید به طرف مقابل خود برای ماندن در رابطه ای که شاید حتی برای شما خیلی هم جدی است، باج دهید.

به طور کلی دانستن این نکته برای هر پسر و دختر جوانی که وارد سن ازدواج می شود، حائز اهمیت است که برقراری رابطه جنسی پیش از ازدواج در تضاد با ماهیت یک ازدواج صحیح و موفق است. فرقی نمی کند شما از چه دین و آیین و مذهبی باشید، با این حال باید بدانید که در اغلب اوقات برقراری رابطه جنسی با کسی که دوستش دارید پیش از تعهد رسمی وی به شما معایب زیادی دارد.

رابطه جنسی پیش از ازدواج

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مزایا و معایب برقراری رابطه جنسی پیش از ازدواج با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.
برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مزایا و معایب برقراری رابطه جنسی پیش از ازدواج با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.
برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مهم ترین معایب رابطه جنسی پیش از ازدواج:

رابطه جنسی پیش از ازدواج می تواند موجب شود به جای تصمیم عاقلانه و منطقی برای انتخاب شریک زندگی آینده خود، تصمیم غیرعاقلانه و احساسی را اتخاذ کنید.

چنین رابطه ای اگرچه در ابتدا برایتان جذاب و شیرین است اما به مرور زمان تحت تاثیر پنهانی بودن و غیرمشروع بودنش می تواند فشارهای عصبی و استرس را در شما تشدید کند.

برقراری رابطه جنسی پیش از ازدواج در اکثر موارد میزان تعهد فرد مقابلتان نسبت به شما را پس از گذشت مدت زمان خاصی از این رابطه به نسبت پیش از آن کاهش می دهد به خصوص زمانی که هیچ چیز آنطور که شما می خواهید در رابطه پیش نمی رود.

تجربه رابطه جنسی پیش از ازدواج که قطع به یقین در اکثر مواقع به صورت پنهانی از خانواده ها رخ می دهد، جذابیت برقراری رابطه جنسی از سر تعهد و برپایه زندگی مشترک را پس از ازدواج از بین می برد.

چنین رابطه ای در اکث رمواقع می تواند خیلی راحت فرد مقابلتان را نسبت به شما بی اعتماد و البته اگر این رابطه ختم به ازدواج شود، حساس تر و بدبین تر نماید.

رابطه جنسی پیش از ازدواج به شما احساس لذت کاذبی را می دهد که بسیار زودگذر بوده و این احساس می تواند خیلی زود به افسردگی و در نهایت ناراحتی های روحی و روانی جدی در شما تبدیل شود.

ای رابطه می تواند زمینه ساز بیماری های مقاربتی شما با فردی شود که از میزان سلامت و بهداشت وی چندان اطلاعی ندارید.

خطر بارداری برای زنان و دختران را افزایش می دهد. این موضوع را که احتمال افزایش بارداری در زمان دوستی و آشنایی شما با فردی که وارد رابطه جنسی با آن هم شده اید، بسیار بالا و زیاد است را به هیچ عنوان نادیده نگیرید.حواستان باشد در هیچ جامعه ای، حتی بازترین جوامع نیز نگاه مثبتی به این نوع از بارداری نمی شود.

رابطه جنسی پیش از ازدواج برای جوامعی که اسلامی بوده و بحث مذهب در آنها بسیار مهم است، یک خطا و کار نادرست محسوب می شود، مراقب باشید که به خاطر چنین اقدامی شخصیت خود را زیر سوال نبرید.

رابطه جنسی پیش از ازدواج برای آن گروه از افرادی که قصد ندارند به این زودی وارد زندگی مشترک و متاهلی شوند، می تواند عاملی برای تنوع طلبی شان شود. این گروه از افراد به واسطه تجربه ارتباط جنسی پیش از ازدواج، خود را برای داشتن تجربیات متعدد با افراد مختلف مستحق دانسته و کمتر به وفاداری و تعهد در رابطه فکر می کنند.

رابطه جنسی پیش از ازدواج همیشه باید یک رابطه پنهانی باقی بماند. حواستان باشد که احتمال آنکه با اطلاع اطرافیان نزدیکتان از چنین رابطه ای از خانواده خود طرد شوید، بسیار زیاد است.

مزایای رابطه جنسی پیش از ازدواج

مهم ترین مزایای رابطه جنسی پیش از ازدواج:

اگر بخواهیم از هر دو جنبه به رابطه پیش از ازدواج فکر کنیم، باید مزایای چنین رابطه ای را هم مورد توجه قرار دهیم. هرچند که این مزایا زودگذر بوده و نمی توان برای آنها مدت زمان خاصی را متصور شد:

رابطه پیش از ازدواج صمیمت فیزیکی میان افراد را افزایش می دهد:

اینکه افراد بتوانند در رابطه با کسی احساس صمیمت بیش از حد داشته و خود واقعی شان باشند، موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است. رابطه جنسی پیش از ازدواج می تواند چنین حس و حالی را برای مدت کوتاهی بین طرفین یک رابطه ایجاد کند.

رابطه جنسی به شما درک تازه ای از خودتان می دهد:

رابطه جنسی پیش از ازدواج موجب می شود تا هویت جنسی خود را هم درک کنید. چرا که هر فردی هویت جنسی متفاوتی داشته و چنین رابطه ای کمک می کند تا افراد بفهمند از چه چیزهایی در رابطه لذت می برند و یا چه چیزهایی را دوست ندارند.

صمیمت میان شما را بیشتر می کند:

درست است که گاهی اوقات رابطه جنسی پیش از ازدواج می تواند منجر به افزایش صمیمت میان شما و فرد مقابلتان شود، با این حال این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که مشخص نیست این روند صمیمی بودن تا چه زمانی ادامه پیدا کند.

هیجانات آنی و زودگذر شما را تقلیل می دهد:

رابطه جنسی پیش از ازدواج موجب می شود آن بخش از افرادی که تنها برای تامین نیاز جنسی خود تصمیم به ازدواج می گیرند، با دید بازتری برای ازدواج خود تصمیم گرفته و از اقدامات آنی و هیجانی برای ورود به مهم ترین مرحله زندگی خود جلوگیری کنند.

جایگاه رابطه جنسی را تغییر می دهد:

رابطه جنسی پیش از ازدواج موجب می شود که به مرور زمان متوجه اهمیت کمتر آن نسبت به دیگر مسائل زندگی برای تعهد در برابر یک فرد جهت یک عمر زندگی شوید. چنین روابطی پس از گذشت مدت زمانی خاص، اولویت های صحیح تری را برای زندگی پیش روی شما خواهند گذاشت.

سخنی از مشاوران آویژه

این موضوع را به هیچ عنوان فراموش نکنید که رابطه جنسی آخرین مرحله از یک رابطه پایدار میان زن و مرد است و نباید بدون هیچ تعهد مادم العمری که میان زن و مرد برقرار می شود، وارد آن شد.

این افکار نادرستی که برخی از تصورات کنونی اطرافیانتان موجب بال و پر گرفتنشان شده است را دور بیاندازید. بیان ادعاهایی مانند اینکه دوره زمان عوض شده است و شرایط طور دیگری در حال پیش روی است، نه یک اصل درست بلکه تنها باوری اشتباه است که شما را به انجام رفتارهای نادرست و اتخاذ تصمیمات نامعقول پیش از ازدواج رسمی با یک فرد ترغیب می کند.

ما مشاوران مرکز مشاوره تلفنی خانواده آویژه به شما پیشنهاد می کنند تا پیش از تعهد ازدواج از هر گونه برقراری رابطه جنسی با طرف مقابلتان خودداری کنید. توجه این موضوع برای آن گروه از افرادی که واقعا قصد ازدواج داشته و به تشکیل زندگی مشترک فکر می کنند، بسیار مهم است. تصمیم گیری با خودتان است، آیا واقعا دلتان می خواهد در آینده یک فرد متاهل شوید یا از کیفیت زندگی مجردی خود راضی بوده و دوست ندارید زیر بار مسوولیت و تعهد در برابر یک فرد خاص بروید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو