آمار عجیب وزیر بهداشت از کشف مواد غذایی فاسد

منبع: ساعد نیوز

1

1403/1/4

09:22


ساعدنیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا روز دوم فروردین، حدود 700 تن مواد غذایی فاسد کشف شد. همچنین 2300 واحد صنفی متخلف پلمب شده است.

آمار عجیب وزیر بهداشت از کشف مواد غذایی فاسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از تسنیم، بهرام عین‌اللهی در جمع خادمان مردم در حوزه سلامت در دارالشفای حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: در این ایام نیروهای دائمی و داوطلب از خراسان رضوی و خارج از این استان در شهر مشهد حاضر هستند و به مهمانان نوروزی امام رضا(ع) خدمات رسانی می‌کنند و خوشبختانه آمادگی بالا در تک تک آنها جهت ارائه خدمات به‌موقع به بیماران دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: این نیروها خدمات سرپایی را به‌‌خوبی به زائران و مجاوران نیازمند ارائه می‌دهند و اگر موردی بود که نیازمند دریافت خدمات بستری باشد بلافاصله به سایر بیمارستان‌ها و متناسب با نیاز آن بیمار انتقال می‌یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دارالشفاء امام(ع) کمک بزرگی در امر درمان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌نماید، خاطرنشان کرد: سیاست وزارت بهداشت، حمایت از بخش‌های مختلف این مجموعه از جمله آزمایشگاه آن بوده، مجموعه‌ای که بار مراجعات به بیمارستان‌ها را کاهش داده و پاسخگوی بسیاری از موارد در مراجعات بیماران بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در آزمایشگاه دارالشفاء امام(ع) کارهای خوب زیادی انجام شده، اما این بخش نیازمند تعویض و به‌روزرسانی برخی از تجهیزات آزمایشگاهی هم هست، عنوان کرد: در همین خصوص باید اشاره کنیم که در دیداری با حجت‌الاسلام مروی، تولیت آستان قدس رضوی در سفر قبلی به مشهد داشتیم بر حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجموعه دارالشفاء امام(ع) تاکید کردیم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و هیئت امناء ارزی هم قرارداد آن منعقد کردند و مقرر گردید که این دستگاه‌‌ها به سرعت تهیه شده و در اختیار این مجموعه قرار بگیرد.

عین‌اللهی تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی امسال تا پایان روز گذشته یک میلیون و پانصد هزار نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردند که از این تعداد 270 هزار نفر از آنها بستری شدند؛ همچنین 85 هزار عمل جراحی انجام شده که 20 هزار مورد آن در زمره اعمال اورژانسی بودند.

وی با ذکر این نکته که تاکنون 80 هزار بیمار از طریق اورژانس 115 به بیمارستان‌ها منتقل شدند که از این میزان 60 هزار نفر از آنها بیمار معمولی، داخلی، سکته‌ای، قلبی و مغزی شهری بوده و 20 هزار مورد دیگر هم بیماران جاده‌ای بوده است، تاکید کرد: البته بیماران جاده‌ای تنها مربوط به تصادفات نبودند و با توجه به استقرار پایگاه‌‌های جاده‌ای اورژانس 115، مسافرانی که در حین سفر دچار مشکل می‌شوند به نزدیک پایگاه جهت دریافت خدمات اورژانسی و درمانی موردنیاز مراجعه می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در طول سال ارائه و انجام اعمال و خدمات درمانی اورژانسی و غیراورژانسی را در بیمارستان‌ها داریم، اما در ایام تعطیلات نوروزی تمرکز بیشتر بر خدمات اورژانسی بوده و به همین جهت پزشکان، پرستاران و دیگر پرسنل حوزه درمان موظف هستند که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در محل خدمت حضور داشته باشند؛ همچنین در این ایام اعمال جراحی غیراورژانسی انجام نمی‌شود و این کار به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شده است.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه یکی از موارد بسیار مهم و مورد تاکید رعایت مسائل بهداشتی در ایام نوروز بوده است، بیان کرد: در همین راستا و تا به این لحظه که نزدیک به 710 هزار بازدید از مراکز و مجموعه‌‌های مختلف خدمات رسان در حوزه‌‌‌های اسکان، پذیرایی و غیره داشته‌ایم. حدود 700 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده کشف و معدوم سازی شده است و در کنار آن پلمب 2300 مرکز متخلف در حوزه بهداشت را داشتیم و صاحبان این مراکز به مراجع قضائی جهت رسیدگی و برخورد قانونی معرفی شدند.

گفتنی است،وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز پس از زیارت بارگاه منور رضوی از دارالشفاء امام(ع)، پایگاه اورژانس طبرسی، کمپ غدیر، و قرارگاه عملیاتی ستاد خدمات سفر مشهد مقدس بازدید کرد و ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی خادمان زائران امام رضا(ع) در حوزه سلامت بر ارائه خدمات بهتر، مؤثرتر و باکیفیت‌تر تاکید کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو