کشف و ضبط مجموله 10 راسی الاغ فاقد مجوز

منبع: سیمرغ

2

1402/6/28

17:26


کشف و ضبط مجموله 10 راسی الاغ فاقد مجوز

محموله ۱۰ رأسی الاغ زنده فاقد مجوز قرنطینه‌ای و بهداشتی


مهدی قنبری  اظهار کرد: این‌محموله ۱۰ رأسی الاغ زنده فاقد مجوز قرنطینه‌ای و بهداشتی که از مبدأ قروه به مقصد تهران بارگیری شده بود،  به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک در گلوگاه شهید زارعی صالح آباد توسط مأموران نیروی انتظامی توقیف و تحویل پست قرنطینه دامی شهید زارعی شد.

وی افزود: این محموله با هماهنگی مراجع قضایی به جایگاه نگهداری دام منتقل شده است و تا انجام آزمایشات مربوطه و اعلام نتایج در این مکان توقیف خواهد بود.

قنبری با بیان اینکه قرنطینه دام و امنیت زیستی از وظایف دامپزشکی به شمار می‌رود، گفت: قرنطینه یکی از ارکان‌های مهم تأمین بهداشت دام، طیور، آبزیان و فرآورده‌های آن است و نقش پراهمیتی در جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد.

وی ادامه داد: حمل و نقل غیرمجاز دام و فرآورده های دامی نقش مهمی در اشاعه بیماری های مشترک بین انسان و دام دارد و تردد خودروهای حمل دام و فرآورده های دامی تنها با مجوز حمل قرنطینه ای بهداشتی امکان پذیر است.

قنبری گفت: پست قرنطینه شهید زارعی به صورت شبانه روزی فعال بوده و بر ورود انواع دام و فرآورده های خام دامی نظارت دارد و در صورت مشاهده خودروهای فاقد مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای، این موارد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی هم چنین با بیان این‌که به منظور تأمین سلامت و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه یک واحد قصابی به علت کشتار غیرمجاز و خارج از کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان پلمب شد، مطرح کرد: در راستای تأمین سلامت و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه بازدید کارشناسان دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در شهرستان به صورت مستمر در حال انجام است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو