راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت + آموزش تصویری

راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت + آموزش تصویری


منبع: ساعد نیوز

2

1402/8/14

23:33


سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت با نشانی اینترنتی structure.behdasht.gov.ir، به منظور ارتقا شغلی شاغلین و اعضا وزارت بهداشت، در اسفند سال 1396 ایجاد شده است. با ثبت نام در این سامانه و دریافت کد رهگیری می توانید انواع درخواست شغلی شامل ارتقا رتبه، ارتقا رتبه احتساب مدرک تحصیلی ارتقا طبقه، مجوز ادامه تحصیل و... بخش خصوصی خود را ثبت و پیگیری کنید.

سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت، یکی از سامانه های آنلاین زیر نظر وزارت بهداشت می باشد که برای همه اعضا و مراجعه ‌کنندگان این وزارتخانه خدمات مختلفی را ارائه می دهد. در واقع سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت، با نشانی اینترنتی structure.behdasht.gov.ir، با هدف تقاضا افراد شاغل در وزارت بهداشت برای ارتقا شغلی خود در سازمان، طراحی و سازماندهی شده است. تمامی افراد شاغل در وزارت بهداشت، می توانند از طریق سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت، تقاضا ارتقا شغلی خود را ثبت کنند. در ادامه این مقاله توضیحات کاملی درباره شیوه ورود و ثبت ‌نام در این سامانه آنلاین و نحوه پیگیری درخواست ‌ها و امکانات مختلف آن را به همراه راهنما تصویری، توضیح داده شده است.

معرفی سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت structure.behdasht.gov.ir

سازمان وزارت بهداشت کشور با هدف فراهم آوردن موجبات تأمین بهداشت و درمان کلیه افراد کشور از طریق گسترش خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی و همچنین مهندسی مشاغل در سازمان خود سامانه های آنلاین مختلفی را طراحی و سازماندهی کرده است. یکی از این سامانه های آنلاین خدمات رسانی برای اعضا و کارکنان وزارت بهداشت سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت می باشد. هدف اصلی از طراحی و ارائه سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت، ثبت درخواست ارتقا شغلی افراد شاغل در وزارت بهداشت با سمت های شغلی متفاوت می باشد. طبق سیاست های کلی نظام سلامت و خط مشی های حاکم بر مؤسسات آموزش عالی کشور، آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان با هدف زیر در اسفند ماه 96 به تصویب هیئت امنا رسید.

اهداف اصلی سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت

  • پویایی و انعطاف پذیری مشاغل و پست های سازمانی

  • بهبود روند انتخاب و انتصاب افراد شاغل و نیرو های انسانی

  • ارتقا فرآیند پاسخگویی و ارزیابی عملکرد مشاغل

سطوح مشاغل و پست های سازمانی در سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت شامل طبقه بندی کارشناسی، کاردانی و سایر مشاغل می باشد.

  • مشاغل کارشناسی: این دسته شامل مشاغلی می شود که در شرایط احراز آن ها حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر پیش بینی شده باشد. در واقع شاغلین مشاغل حسابداری، کارگزینی، حراست و مسئول گزینش که با مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی استخدام وزارت بهداشت می شوند؛ از مزایا مشاغل کارشناسی برخوردار می شوند.

  • مشاغل کاردانی: برای این دسته از مشاغل در شرایط احراز آن ها مدرک تحصیلی کاردانی، برای برخورداری از مزایا و ارتقا شغلی قابل ارائه می باشد.

  • سایر مشاغل: برای سایر مشاغل ارائه مدرک های پایین تر از کاردانی نیز مجاز می باشد.

نحوه ورود به سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت structure.behdasht.gov.ir

  • برای ورود به سایت اصلی سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت از طریق نشانی اینترنتی structure.behdasht.gov.ir ، بهتر است برای بالا بردن سرعت در فرآیند بارگزاری سایت از طریق مرورگر فایرفاکس(FireFox) اقدام کنید. در واقع اعضا و کارکنان وزارت بهداشت می ‌توانند با ثبت ‌نام در سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت، انواع درخواست های مشاغل مانند درخواست ارتقا وضعیت شغلی خود را ثبت و پیگیری کنند.

 ورود به سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت

  • ثبت نام: برای ثبت نام در سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت، متقاضیان ابتدا باید طبق سر فصل های مشاهده شده در کادر سبز رنگ، هدف خود از ثبت ‌نام را مشخص کرده و سپس با انتخاب یکی از گزینه‌ های ثبت ‌نام، ادامه فرآیند مراحل مختلف آن را انجام دهند.

  • ورود و پیگیری: پس از ثبت نام در سایت، بخش ورود و پیگیری به‌ منظور تعیین نام کاربری و رمز عبور برای متقاضیان ورود به سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت؛ طراحی ‌و در نظر گرفته شده است. از این رو در این مرحله برای ثبت درخواست ‌ها و پیگیری به تعریف رمز عبور و نام کاربری برای ورود به این سامانه الزامی می باشد.

نحوه استفاده از بازیابی کلمه عبور در سامانه

برای بازیابی رمز با کلیک بر روی گزینه فراموشی کلمه عبور، باید اطلاعاتی از قبیل نام کاربری کاربر، کد ملی و شماره همراه را وارد کنید. پس از آن با وارد کردن کد امنیتی و فعال شدن کلید تایید، کلمه عبور یا رمز عبور جدیدتان از طریق درگاه پیامک برای شماره همراه ثبت شده به نام خودتان، ارسال خواهد شد.

مهمی که در این فرآیند باید به آن توجه کنید این است که شماره تلفن همراهی که در بازیابی کلمه عبور وارد می کنید نباید با شماره همراهی که در اطلاعات نشانی وارد شده، مغایرت داشته باشد.

ثبت نام در سامانه مشاغل وزارت بهداشت structure.behdasht.gov.ir

برای ثبت نام و استفاده از خدمات مختلف سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت، کاربران باید پس از ورود به سامانه structure.behdasht.gov.ir، برای ورود به هر بخش سامانه و ثبت درخواست، کد کاربری و رمز عبور مجزایی تعریف کنند. نحوه ورود به هر بخش از این سامانه در ادامه‌ مقاله به ‌طور کامل مورد بررسی قرار گرفته شده ‌است.

درخواست ‌های مربوط به ارتقا شغلی که پس از کلیک کردن بر روی گزینه ثبت نام برای شما نمایان می شوند؛ در شش دسته ‌بندی مختلف طبق کادر سبز رنگ قرار گرفته اند. در واقع قدم اول متقاضیان ثبت درخواست در این سامانه، مشخص کردن سطح و نوع ارتقا شغلی وی در سامانه آنلاین می باشد.

طبق قوانین ثبت شده در آیین نامه سامانه مشاغل وزارت بهداشت که بهتر است متقاضیان برای کسب آگاهی بیشتر قبل ثبت و انتخاب مطمئن تر از درخواست ‌های خود، توضیحات مربوط به آن را مطالعه و بررسی کنند. نوع درخواست های ارتقا شغلی در سامانه به شش دسته زیر دسته بندی شده اند.

نوع درخواست های ارتقا شغلی در سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت

  • درخواست ارتقا رتبه (خبره و عالی)

  • درخواست ارتقا رتبه (پایه و ارشد)

  • استعلام مدرک تحصیلی ودرخواست احتساب آن / تغییر عنوان

  • درخواست ارتقا طبقه

  • درخواست مجوز ادامه تحصیل

  • درخواست احتساب سوابق بخش خصوصی

متقاضیان باید یکی از این شش درخواست بالا را انتخاب کنند و با تایید آن وارد صفحه جدید که فرم اطلاعات و مشخصات پرسنلی است شوند و روند ثبت نام خود را تکمیل کنند؛ و در نهایت کد رهگیری برایشان پیامک شود.

نحوه ثبت درخواست در سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت

ثبت انواع درخواست در سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت از طریق ورود به آدرس الکترونیکیmdar.behdasht.gov.ir، انجام می شود. در واقع این نشانی اینترنتی متعلق به سایت مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری می باشد.

پس از ورود به سایت بر روی لینک سامانه مهندسی مشاغل کلیک کنید. سپس در صفحه ظاهر شده گزینه های ارتقا رتبه پایه، ارشد، خبره، عالی، ارتقا طبقه، احتساب مدرک تحصیلی و احتساب سوابق بخش خصوصی، برایتان نمایان می شود. با گزینه ورود به سامانه و در دست داشتن نام کاربری و کلمه عبور، امکان دسترسی به انواع درخواست های کاربران را خواهید داشت.

برای مثال اگر بخواهیم نوع سوم درخواست در سامانه طبق تصویر زیر درخواست احتساب مدرک تحصیلی/ تغییر عنوان می باشد را انتخاب کنیم؛ ابتدا باید بر روی دایره آن کلیک کرده و سپس گزینه ادامه را تایید کنیم.

 ثبت درخواست در سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت

  • پس از آن وارد صفحه مشخصات کاربری و اطلاعات شخصی مطابق تصویر زیر می شوید.

 ثبت درخواست در سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت

  • در ادامه همین فرم باید مدارکی مانند نامه مدیر، آخرین حکم، شناسنامه آموزشی تایید شده و مدرک تحصیلی را در سامانه اسکن و آپلود کنید و در آخر برای نهایی کردن درخواست، بر روی گزینه ثبت درخواست کلیک کنید.

 ثبت درخواست در سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت

  • تمامی کارمندان شاغل (پیمانی، رسمی، قراردادی)، که از بدو استخدام مدرک جدیدی به سازمان ارائه نداده اند؛ واجد شرایط درخواست مجوز ادامه تحصیل در سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت هستند.

  • زمانی که به درخواست هایی که در قسمت درخواست مجوز ادامه تحصیل ثبت و کد رهگیری ارسال شده باشد و در مرحله بعد توسط کارگزین و کارشناس مهندسی مشاغل و مدیر توسعه دانشگاه بررسی و تایید شده باشند؛ یک کد تایید توسط سامانه برای شماره همراهی که کاربر در سامانه ثبت کرده است؛ صادر می شود.

  • نحوه ویرایش درخواست ثبت شده توسط کاربران: متقاضیان در صورتی اجازه تغییر و ویرایش درخواست ثبت شده و مشخصات وارد شده خود را دارند که کارگزین آن مرکز، درخواست ایشان را به حالت عدم تایید نشان دهد. در این صورت برای ویرایش و ایجاد تغییر در درخواست ثبت شده در سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت، ابتدا کاربرگ پیگیری و ویرایش را انتخاب کنید و با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری خود، امکان ورود به صفحه اطلاعات جهت ویرایش و تکمیل درخواست ارتقا رتبه خود را خواهید داشت.

نحوه پیگیری سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت

سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت با آدرس اینترنتی structure.behdasht.gov.ir، سایتی است که با هدف ارتقا شغلی و ثبت و بررسی درخواست‌ هایی در زمینه ارتقا شغلی و تحصیلات تکمیلی برای شاغلین و اعضا وزارت بهداشت، ایجاد شده است. همانطور که قبلا اشاره کردیم؛ درخواست ‌های مربوط به ارتقا شغلی در شش دسته ‌بندی مختلف بر روی سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت وجود دارند.

پس از اینکه متقاضیان ثبت درخواست در سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت با نشانی اینترنتی structure.behdasht.gov.ir ، نوع درخواست خود را مشخص و با وارد کردن اطلاعات شخصی و آپلود مدارک مورد نیاز ثبت کردند، در هنگام ثبت درخواست، کد رهگیری که برای متقاضی ثبت درخواست ارسال می شود؛ در مراحل نحوه پیگیری سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت نیز کاربر می ‌تواند با استفاده از همان کد رهگیری ارسال شده؛ درخواست خود را پیگیری کند.

فرآیند پیگیری درخواست‌ هایی که در سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت توسط کاربران ثبت شده اند، ابتدا باید توسط مرورگر فایرفاکس (firefox) به آدرس اینترنتی structure.behdasht.gov.ir وارد شده و پس از ورود به صفحه اصلی سایت، بر روی گزینه ورود و پیگیری کلیک کنید.

سپس در این مرحله طبق تصویر زیر کد ملی و کد رهگیری که قبلا در مرحله ثبت درخواست برایتان ارسال شده است را وارد کنید و بر روی گزینه ورود کلیک کنید. در آخر در صورتی که کد رهگیری را درست وارد کرده باشید؛ صفحه پیگیری درخواست هایی که در سامانه ثبت کرده اید؛ برایتان نمایش داده می شود.

پیگیری سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت

آزمون توجیهی بدو خدمت پزشکی در راستای سنجش توانمندی های افراد استخدام شده وزارت بهداشت که دارای مدرک دیپلم به بالا هستند در زمان مقرر برگزار می شود. زمان ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت بر روی سایت سنجش پزشکی sanjeshp.ir اعلام می شود.

سایر امکانات سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت

از سایر امکانات سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت می توان به دسترسی مدیریت منابع انسانی توسط کارشناس مهندسی مشاغل، اشاره کرد. در واقع با وجود این دسترسی، کارشناس مهندسی مشاغل امکان مدیریت پرسنل و کارکنان را به صورت آنلاین دارا می باشد. برای استفاده و بهره مند شدن از این خدمت رسانی، هنگام ثبت مشخصات پرسنلی و ثبت اطلاعات در مورد نشانی و ارتباطات، شماره همراهی که به نام خود متقاضی می باشد را در پرونده وارد کنید.

زمانی که درخواست توسط متقاضی ثبت شد، یک کد رهگیری از طریق درگاه پیامک برای شماره همراه ثبت شده در فرم اطلاعات متقاضی ارسال می شود. هنگامی که درخواست توسط مدیر توسعه بررسی و تایید نهایی شد، یک کد رهگیری مجزا ارسال شده و زمانی که همان درخواست توسط معاونت توسعه تایید شود؛ یک کد رهگیری دیگر برای کاربر پیامک می شود. به خاطر داشته باشید که کدهای رهگیری خود را جایی یادداشت کنید تا موقع ورود به سامانه مهندسی مشاغل وزارت بهداشت structure.behdasht.gov.ir، آن ها را فراموش نکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو