بهترین نقاط بدن برای عطر زدن | نحوه عطر زدن و بهترین جا برای عطر زدن

منبع: تاپ ناز

1

1403/1/17

11:36


بیشتر افراد به طور روزمره از عطر و ادکلن استفاده می کنند. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که هنگام انتخاب عطر و ادکلن باید به آن توجه کنیم، میزان …

بیشتر افراد به طور روزمره از عطر و ادکلن استفاده می کنند. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که هنگام انتخاب عطر و ادکلن باید به آن توجه کنیم، میزان ماندگاری آن است. ما هنگام استفاده از عطر، مقداری از آن را فقط در قسمت هایی از بدن مانند گردن یا مچ دست اسپری می کنیم. اما مناطق مهمی نیز در بدن ما برای زدن عطر وجود دارد که به آن ها توجه نمی کنیم.

شما باید در قسمت هایی از بدن که گردش خون بیشتر و حرارت بالاتری دارند عطر بزنید، چون عطرها در گرما بهتر پخش می شوند و ماندگاری بالاتری دارند. اگر می خواهید بهترین نواحی بدن برای عطر زدن را بدانید و نحوه صحیح عطر زدن را آموزش ببینید، این مطلب را از دست ندهید.

نحوه صحیح عطر زدن

هنگام زدن عطر اگر آن را به جاهای نا مناسب بدن بزنید ممکن است ماندگاری کم تری داشته باشد. اگر می خواهید عطر روی بدن شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و نیاز به تجدید نداشته باشد، باید نحوه ی صحیح عطر زدن و بهترین نقاط بدن برای عطر زدن را بدانید.

بهترین قسمت بدن برای عطر زدن جایی است که نبض با نیروی بیشتری در آن جا می تپد. یعنی مناطقی از بدن که نبض را در آن جا احساس می کنید. چون دمای بدن در قسمت نبض بالا می باشد و فشار خون، بوی عطر را روی پوست آزاد می کند و ماندگاری آن را افزایش می دهد.

بهترین جا برای عطر زدن

به طور کلی افراد می توانند از عطر روی سه قسمت پوست، مو و لباس استفاده کنند. هر کدام از این مکان ها برای عطر زدن مزایای خاصی دارند اما بر اساس داده های علمی و تجارب شخصی بهترین جا برای زدن عطر و ادکلن، جایی است که نبض ها محکم تر می زنند و حرارت و گرمای بدن بالاتر است.

در خانم ها بهترین جای بدن برای عطر زدن مچ دست، پشت گوش، زیر سینه، داخل آرنج، شانه، پشت زانو، استخوان ترقوه، انتهای ناف و قوزک پا است. در آقایان بهترین جای بدن برای عطر زدن گردن، مچ دست، شانه، داخل آرنج، ساعد، چانه و سینه می باشد. در ادامه بهترین نقاط بدن برای عطر زدن و اهمیت و مزایای این نقاط را بررسی می کنیم.

گردن

یکی از بهترین نقاط بدن برای اسپری کردن عطر، گردن است. اگر پوست ناحیه گردن شما حساس نیست، می توانید عطر را به گردن خود بزنید. دور گردن یکی از بهترین جاهای بدن برای پخش بهتر بوی عطر و ماندگاری بیشتر آن است. حتی می توانید گردنبند و زیورآلاتی که روی گردن خود استفاده می کنید را به عطر آغشته کنید تا بعد از تماس با گردن، بوی خود را پخش کنند.

مچ، ساعد و آرنج دست

از بهترین نقاط بدن برای پخش بهتر بوی عطر می توان به مچ دست، قسمت داخلی ساعد و آرنج اشاره کرد. در این قسمت های بدن، رگ به پوست نزدیک تر است به همین دلیل گرمای بیشتری وجود دارد. مچ دست یکی از شناخته شده ترین نواحی برای زدن عطر است. مچ دست نبض قوی دارد و می تواند بوی عطر را تا مدت طولانی حفظ کند.

همچنین عطر زدن در مچ دست آسان تر از جاهای دیگر بدن است و شما چه در خانه باشید و چه در وسط یک مهمانی بدون نیاز به تغییر دادن وضعیت لباس خود می توانید در عرض چند ثانیه عطر را روی مچ دست خود اسپری کنید.

مچ و ساق پا

همان طور که گفتیم عطر و ادکلن ها باید به نقاطی که دارای نبض هستند زده شوند. در واقع نقاط دارای نبض، نقاطی هستند که فاصله رگ ها از سطح پوست به کمترین حد خود می رسد و در همین نقاط، رگ های خونی حرارت بیشتری از خودشان می دهند که به صورت یک پمپ کوچک عطر عمل می کند و بوی عطر هم بهتر پخش می شود.

مچ و ساق پا یکی دیگر از دیگر نواحی است که دارای نبض می باشد و بوی عطر در این قسمت دوام بیشتری دارد. این قسمت از بدن جریان متصاعد شدن عطر را از پایین به بالا امکان پذیر می کند و به دلیل تحرک بالایی که دارد می تواند عطر را به خوبی منتشر کند.

مطلب مشابه: برای انتخاب بهترین عطر و مناسب ترین نوع عطر به این نکات توجه کنید

اطراف گوش

ناحیه پشت لایه گوش یکی از رایج ترین نقاط بدن برای اسپری کردن عطر است. ناحیه بالایی گوش نیز یکی از نقاط مناسب برای اسپری کردن عطر است که تاثیر زیادی بر ماندگاری و پخش بوی عطر دارد اما کمتر به آن توجه می شود.

در واقع پوست بالای گوش و پشت گوش، چربی بیشتری نسبت به بخش های دیگر پوست تولید می کند و دارای گرمای بیشتری است. بنابراین استفاده از عطر در این ناحیه می تواند باعث افزایش ماندگاری و پخش بوی عطر شما شود.

پشت زانو

پشت زانو هم یکی دیگر از بهترین جاها برای اسپری کردن عطر می باشد. اگر می خواهید تا انتهای مهمانی بوی عطر دلخواه شما ماندگار باشد پیشنهاد می شود مقداری از آن را پشت زانوی خود اسپری کنید.

زدن عطر در هوا

یکی از ترفندهای جالب که می توانید در بسیاری از مواقع می توانید آن را به کار ببرید، اسپری کردن عطر و ادکلن در هوا است. برای این کار شما باید مقداری ادکلن در فضای جلوی خود اسپری کنید و سپس از آن عبور کنید. در این صورت ذرات ادکلن به طور غیر مستقیم بر روی لباس و پوست شما خواهد نشست. مراقبت باشید که در این حالت ادکلن را عمیقا استشمام نکنید.

ماندگاری عطر بر روی انواع پوست

عطر بر روی پوست های چرب بهتر و در مدت زمان بیشتری می ماند. به طور کلی 4 نوع پوست چرب، خشک، نرمال و مخلوط وجود دارد. استفاده از عطر و ادکلن می تواند باعث ایجاد حساسیت در افراد شود و در یک درصد از افرادی که از عطر استفاده می کنند، احتمال بروز برلوک درماتیت پوستی وجود دارد که پوست این افراد در اثر استعمال بهترین ادکلن با ماندگاری بالا و در معرض بودن آفتاب تیره می شود.

عطر را باید در نقاط نبض دار بدن استفاده کرد به دلیل این که در این نواحی جریان خون قوی و پوست گرم تر از نواحی دیگر بدن می باشد و بوی عطر بهتر احساس می شود. از جمله این نواحی می توان به مچ دست، پشت گوش، گردن و قفسه سینه اشاره کرد.

استفاده از عطر روی مو

عطر زدن روی مو برای خانم ها و آقایان خوشایند است چون با عبور هوا از میان تار های مو، بوی عطر دوباره به مشام آن ها می رسد. مولکول های عطر به خوبی روی موی سر ماندگاری دارند. چون ساختار مو، نسبتا خشک است و رایحه ها را بدون تغییر جذب می کند و در خود نگه می دارد.

البته به دلیل وجود الکل در ترکیبات ادکلن، موهای شما در صورت برخورد با مولکول های آن دچار خشکی بیشتر و آسیب های دیگر خواهند شد. به همین دلیل، فقط در موقعیت های مهم به موهای خود عطر بزنید. اگر می خواهید موهای خوشبویی داشته باشید، باید از عطرهای مخصوص مو استفاده کنید.

مطلب مشابه: راهنمای خرید عطر مردانه و زنانه و نکات خاص که باید بدانید

استفاده از عطر روی لباس

بسیاری از افراد، عطر و ادکلن را روی لباس های خود اسپری می کنند و تصور می کنند که با این کار ماندگاری بیشتری خواهد داشت. اما در حقیقت، عطر زدن روی لباس نه تنها ماندگاری آن را افزایش نمی دهد، بلکه بخشی از نت های محصول روی لباس باز نمی شوند و در نهایت رایحه عطر متفاوت و ناقص پخش می شود.

علاوه بر آن، در اکثر مواقع اسپری کردن ادکلن روی لباس، لکه هایی را روی آن ایجاد می کند و از پخش شدن عطر به طور مناسب نیز جلوگیری می کند. شما می توانید نقاط دیگری را برای عطر زدن انتخاب کنید، البته ممکن است در شرایطی مجبور شوید از ادکلن روی لباس استفاده کنید. در این شرایط بهتر است عطر را در لایه داخلی لباس اسپری کنید.

ترکیب عطرها با یکدیگر

در بسیاری از مواقع افراد در یک روز از چندین عطر مختلف استفاده می کنند. به دلیل این که اثر عطر روی پوست بدن تان باقی می ماند، حتما باید بعد از حمام کردن و شست و شوی بدن تان از عطر جدید استفاده کنید.

شیشه ی عطر را با خود حمل نکنید

یکی از مهم ترین مواردی که باید به یاد داشته باشید این است که عطرها برای حمل شدن طراحی نشده اند. شیشه عطر معمولا به گونه ای طراحی می شود که اکسیژن وارد آن نشود. اما با این حال زمانی که عطر را با خود به همه جا حمل می کنید، امکان وارد شدن هوا با تکان هایی که به آن وارد می شود وجود دارد و همچنین امکان دارد رطوبت هوا نیز وارد آن شود.

همان طور که وقتی عطر را روی خودمان اسپری می کنیم بعد از چند ساعت بوی آن از بین می رود، زمانی که عطر با هوا و رطوبت برخورد می کند هم بوی آن کم می شود و در واقع مولکول های عطر ماندگاری خود را از دست می دهند.

گاهی عطری که زده اید پخش بو و ماندگاری بسیار بالایی دارد اما بدون شک بعد از چند ساعت این عطر از بین می رود و اثری از آن باقی نمی ماند. به همین دلیل می توانید یک عطر کوچک جیبی همراه خود داشته باشید تا بتوانید عطر خود را تمدید کنید و از بوی خوش آن لذت ببرید.

مطلب مشابه: معرفی 18 عطر زنانه گرم خارجی که برای فصل زمستان بهترین اند

مهم ترین نکات برای ماندگاری بیشتر عطر

  • عطر را باید در محل خنک و خشک و دور از آفتاب نگه داری کنید تا از کاهش کیفیت و ماندگاری آن جلوگیری شود. به دلیل این که نور و رطوبت می توانند ترکیبات ادکلن شما را تغییر دهند.
  • تکان دادن شیشه ی عطر و ادکلن باعث ورود هوا به داخل شیشه ی عطر می شود و این امر ماندگاری عطر را پایین می آورد.
  • قبل از زدن عطر و ادکلن حتما دوش بگیرید چون جذب و ماندگاری عطر روی پوست تمیز بیشتر است. همچنین بهتر است عطر را در حالتی که بدن تان هنوز رطوبت دارد بزنید، با این کار از لک شدن لباس نیز جلوگیری می شود.
  • عطر را روی پوست خود ماساژ ندهید، مگر این که نوع عطر شما روغنی باشد. چون مالیدن عطر و ادکلن روی پوست باعث می شود پیوند مولکولی موجود در عطر بشکند و نت ها و ماندگاری عطر کاهش یابد.
  • بهتر است عطر را در فاصله 15 سانتی روی پوست اسپری کنید و منتظر بمانید تا به طور طبیعی ترکیبات آن با چربی بدن ترکیب شوند.
  • افرادی که پوست خشک دارند حتما باید قبل از زدن عطر و ادکلن، از مرطوب کننده استفاده کنند تا ماندگاری عطر آن ها بیشتر شود.
  • به مقدار کافی عطر بزنید. به طور کلی برای ادکلن های سنگین 2 تا 3 پاف و برای الکل های سبک تر 4 تا 5 پاف کافی است.
  • ادکلن را در زیر بغل اسپری نکنید چون پوست بدن در این ناحیه نازک است و ممکن است به الکل موجود در ترکیبات عطر واکنش نشان دهد و باعث ایجاد التهاب و عفونت شود. بنابراین برای زیر بغل خود از محصولات مخصوص این ناحیه مانند مام استفاده کنید.
  • استفاده از وازلین روی پوست قبل از اسپری کردن عطر باعث می شود عطر با چربی وازلین ترکیب شود و ماندگاری آن بیشتر شود. البته وازلین پخش بو را کم می کند.
  • دقت داشته باشید که نواحی ظریف مانند چشم، پوست صورت، ناف و یا قفسه سینه حساس هستند و در صورت عدم تعادل باکتری های پوست ممکن است در این نواحی به راحتی عفونت ایجاد شود. بنابراین توصیه میشود به این نقاط بدن، عطر نزنید.
  • کمپانی های عطرسازی جهان، هر عطر را مناسب فصل خاصی طراحی می کنند. این که شما یک عطر ملایم را در فصل زمستان استفاده کنید، قطعا بر ماندگاری و پخش بوی عطر اثر منفی خواهد داشت. البته عکس این قضیه هم وجود دارد. یعنی استفاده از عطر های گرم و تند در روزهای گرم تابستانی ممکن است باعث ایجاد سردرد و حساسیت شود.

نتیجه گیری

بهترین گزینه برای زدن عطر و ادکلن، قسمت هایی از بدن مانند شانه، مچ دست، گردن، سینه و آرنج می باشد که گرم و نبض دار هستند و بیرون از لباس قرار دارند. علاوه بر آن، کیفیت عطر و ادکلن مورد نظر و نحوه نگهداری از آن در ماندگاری بوی آن تاثیر زیادی دارد. در این مقاله سعی کرده ایم در مورد نحوه عطر زدن و بهترین نقاط بدن برای عطر زدن شما را راهنمایی کنید. امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مطلب مشابه: انواع عطرهای گرم زمستانی مردانه؛ لیست 14 عطر خوشبوی مردانه روزهای سرد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو