راهنمای خرید شلوار جین زنانه؛ ویژگی های شلوار جین مناسب برای هر اندامی

راهنمای خرید شلوار جین زنانه؛ ویژگی های شلوار جین مناسب برای هر اندامی


منبع: تاپ ناز

1

1403/1/19

16:03


هر فصل از سال، ترندهای جدیدی به همراه دارد در حالی که خرید یک جفت شلوار جین زنانه زیر مجموعه آیتم های همیشگی در کمد لباس می باشد. زیرا جین …

هر فصل از سال، ترندهای جدیدی به همراه دارد در حالی که خرید یک جفت شلوار جین زنانه زیر مجموعه آیتم های همیشگی در کمد لباس می باشد. زیرا جین به طور مداوم کاربردی بوده و هیچ زمان از مد نمی افتد. بنابراین خواه شلوار جین بوی فرند، پاکتی گشاد یا اسکینی کلاسیک باشد، ولی خرید یک جفت شلوار زنانه جین کاملا الزامی است. البته زمان خرید باید به مواردی از جمله جنس، مدل و … توجه کرد تا بهترین و مناسب ترین شلوار را تهیه نمود.

تاریخچه شلوار جین زنانه

تاریخچه شلوار جین زنانه به شهر معروف ایتالیا، جنوا باز می گردد که در سال 1873 توسط لوی استرائوس و جیکوب دیویس اختراع شد. البته جیکوب یکی از مشتری های لوی استرائوس در شهر سانفرانسیسکو بود و لوی در آن زمان پارچه های کتانی را به فروش می رساند. این شلوار در دو رنگ با پارچه لوی و پرچ های مسی به بازار عرضه شد. ولی استایل 501 برای این مدل شلوار آبی رنگ به معروف تر شدن آن در سال 1890 کمک شایانی نمود. سپس این دو نفر با همدیگر قرار داد بستند و کارخانه تولید شلوار مدل جین را تاسیس کردند.

طراحی شلوار جین زنانه

طراحی شلوار جین زنانه با گذشت زمان متفاوت شد. برای مثال لوی جهت دوام بیشتر، دوخت دوتایی به رنگ نارنجی را به شلوارهای خود اضافه نمود. همچنین بندهای کمربند در سال 1922 نیز بخش دیگری از شلوار را تشکیل دادند. البته حق اشتراک جیکوب و لوی در سال 1890 به اتمام رسیده و فضای آزادتری برای دیگر تولیدکنندگان ایجاد شد. سپس با پوشاندن این شلوارها به بازیگران گاوچران، نقش پررنگی در معروفیت و محبوبیت شلوارهای جین داشتند.

در حالت کلی عمر این نوع شلوار به 150 سال می رسد و به عنوان یک پوشاک بادوام جهان معرفی شده است. ناگفته نماند که پارچه جین از طریق آزمایش هایی که جهت تولید پارچه دنیم انجام می گرفت با بهره وری از پنبه در جنوا کشف شد.

ویژگی های شلوار جین زنانه

زمانی که صحبت از خرید شلوار جین زنانه می شود این مبحث به جاهای پیچیده تر و همزمان طولانی تر و جذاب تر می کشد. زیرا سلیقه، وسواس و نحوه انتخاب لباس از جمله شلوار برای زنان نسبت به مردان، زمان برتر و متنوع تر است. بنابراین خرید شلوار زنانه جین از این قاعده مستثنی نبوده و زنان با توجه به ویژگی های روانشناختی به جزئیات توجه بیشتری دارند.

همچنین در فرهنگ ایرانی ها، خرید لباس زنانه به شوخی رایج تبدیل شده و تقریبا هیچ مردی از پس خرید با زن خود بر نمی آید. چون دقت به جزئیات خرید و بررسی آنها بدون شک به زمان بیشتری نیاز دارد. حال قبل از خرید شلوار زنانه جین باید با ویژگی های بارز آن آشنا بود که به شرح زیر است.

مطلب مشابه: راهنمای انتخاب لباس طبق فرم بدن و همچنین رنگ پوست به صورت اصولی

فاق شلوار جین

یکی از شاخص های اصلی در شلوار جین زنانه توجه به طول فاق است که به چشم می آید و در فیت کردن و راحتی پوشش می تواند موثر باشد. البته شلوار جین در سه فاق بلند، فاق کوتاه و فاق متوسط تولید به بازار عرضه می شود تا تمام سلایق را پوشش دهد. پس شلوار زنانه جین دارای فاق بلند از اندازه 23-26 سانتی متر برخوردار بوده تا پاها را کشیده تر به نمایش بگذارد. بنابراین گزینه مناسبی برای خانم های قد کوتاه بوده و پهلوها به طور شگفت انگیزی جمع می کند.

 فاق کوتاه در شلوار جین زنانه در سایزهای 16-20 سانتی متر طراحی و تولید می شود و بهترین گزینه برای خانم هایی با پای کشیده است. ولی پهلوها و شکم را به نمایش می گذارد. فاق متوسط نیز دارای سایز 20-23 سانتی متر بوده و همه های خانم ها قادر به استفاده از این شلوار هستند.

مدل شلوار جین

انتخاب مدل شلوار جین زنانه کاملا به علاقه، شخصیت و فرم بدن فرد بستگی دارد. همچنین اگر شلوار تنگ جین با لباس مناسب پوشیده شود هر مدل اندامی را زیبا به نمایش می گذارد. خانم هایی که بدنی مستطیلی دارند بایستی شلوارهایی از قسمت زانو به پایین که گشاد هستند را در اولویت انتخاب خود قرار دهند. البته شلواری که از قسمت کمر به پایین آزاد و گشاد باشد قطعا پاها را لاغرتر نشان داده و پاسخگوی تمام اندام و سلیقه هاست. اندامی گلابی شکل نیز می تواند از شلوار جین دمپا گشاد کمک بگیرد.

رنگ شلوار جین

هنگامی که یک فرد اقدام به خرید شلوار جین زنانه می کند باید یکی از ویژگی های بارز آن یا همان رنگ با توجه به فصل های بهار و تابستان یا فصل های پاییز و زمستان را در اولویت قرار دهد. زیرا رنگ روشن بهترین گزینه برای شلوار جین در فصل بهار و تابستان بوده و رنگ تیره نیز در فصل پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می گیرد.

البته شلوار جین تنها در رنگ آبی خلاصه نمی شود و تنوع رنگ در آن حق انتخاب زیادی به خریدار می دهد. بنابراین فرد با توجه به لاغری، چاقی و رنگ پوست می توانند رنگی از شلوار جین را انتخاب و خریداری نماید. برای مثال اگر خریدار چاق بوده و خواهان شلواری مقاوم است باید رنگ تیره را در اولویت قرار دهد تا بدن را لاغرتر به نمایش بگذارد. عکس قضیه نبز صدق می کند.

خرید شلوار جین زنانه با توجه به شکل بدن

فرم بدن زنان در مقایسه با مردان یک امر بدیهی بوده و نمی توان آن را انکار کرد. البته این موضوع به قدری آشکار است که برخی مواقع به ذهن و چشم نمی آید که در مواقعی باید به آن توجه کرد. پس این موضوع در مورد خرید شلوار جین زنانه نیز صدق می کند. بنابراین به جرات می تواند گفت که مهم ترین جایی که باید به شکل یا فرم بدن فرد توجه کرد همان زمان خرید لباس است. در نتیجه هنگامی یک یک شلوار زنانه جین خریداری می شود باید 5 فرم اصلی بدن در اولویت انتخاب قرار گیرد.

فیگور گلابی شکل

منظور از فرم یا فیگور گلابی شکل در واقع همان فیگور عامیانه نبوده و از فرد به اصطلاح گیج صحبت نمی کند، بلکه بدن شکل گلابی را به نمایش می گذارد. پس زنانی که دارای بدنی به شکل گلابی و بالاتنه در مقایسه با پایین تنه کوچکتر هستند باید در انتخاب شلوار جین زنانه نهایت دقت را به خرج دهند. زیرا در چنین شرایطی، هیچ گونه تناسبی بین بالاتنه و پایین تنه وجود نداشته و بایستی به سراغ شلوارهای فاق بلند بروند. همچنین شلوارهای بیش از حد تنگ را به فراموشی بسپارند. درنهایت بهترین گزینه برای فیگور گلابی شکل همان رگولارها، اسلیم ها و اسکینی ها با مقداری گشادی هستند.

مطلب مشابه: راهنمای انتخاب لباس مناسب با توجه به رنگ پوست های مختلف

فیگور بلند یا مثلث شکل

هیچ چیزی به اندازه پاهای بلند نمی تواند خریدار را هنگام انتخاب شلوار جین زنانه به وجود آورد. پس خانم هایی که پاهای بلندی دارند بهترین گزینه شلوارهای رگولار است که تا قوز پا و یا بیشتر به سمت پایین ادامه می یابند.

همچنین مدل های کراپ یا پاچه کوتاه را کنار گذاشته و شلوارهای بلند را در اولویت قرار دهید تا بلندی قد خود را به رخ اطرافیان بکشید. البته زنان مثلث شکل در مورد انواع فاق کاملا دستی بازی داشته می تواند هر فاقد بلند، متوسط یا کوتاه را بپوشند. زاپ دار ها نیز زیبایی فیگور بلند را بیشتر به نمایش می گذارند.

فیگور ساعت شنی یا کمر باریک

وجود یک کمر باریک برای اکثر خانم ها تقریبا یک رویاست. زیرا کمر باریک به فرد هنگام انتخاب و خرید شلوار جین زنانه آزادی بیشتری می بخشد. پس خانم های کمرباریک مدل های اسلیم و رگولار را در اولویت قرار داده و از فاق های متوسط یا کمی کوتاه تر نیز استفاده کنند.

فیگور ستون

فیگور زنانی که از آنها به عنوان ستون یاد می شوند تقریبا پایین تنه و بالاتنه یکسان و هم اندازه ای دارند که کمترین برجستگی را تجربه می کنند. پس بهترین انتخاب برای فیگور یا فرم بدنی ستون مانند، استایل هایی است که شلوار به فرد برآمدگی ببخشد. بنابراین بهترین گزینه شلوار جین زنانه رگولار است که فرد باید در قسمت بالاتنه مقداری خود را رها کند. ناگفته نماند که فاق مناسب برای این نوع فیگور، شلوارهای فاق بلند می باشد.

فیگور ریز نقش

خانم هایی که اندام ریزی دارند بایستی هنگام انتخاب و خرید شلوار جین زنانه، مدل های اسکینی کراپ یا اسلیم را در اولویت قرار دهند. همچنین فاق های بلند به فرد کمک کرده که بالاتنه وی بلندتر به نظر برسد. همچنین بانوانی که دوست دارند شلوارهای رگولار را بپوشند با کمی خلاقیت و تا زدن پاچه می توانند بر زیبایی و جذابیت اندام خود بیفزایند.

فیگور منحنی یا سیب شکل

وجود فیگور منحنی یا سیبی شکل به این معنی است که برن فرد در هر بخش دارای شکل قابل توجه ای می باشد و به اصطلاح عامیانه توپر است. پس بدون هیچ ترسی می توانید این قسمت ها را به نمایش بگذارید.

همچنین شلوارهای گشاد برای فیگورهای منحنی مناسب نبوده و جثه را بزرگتر به نمایش می گذارد. بنابراین بهترین گزینه اسلیم ها و اسکینی ها سایز خود و البته با فاق های بلند است.

المان های مهم در خرید شلوار جین زنانه

جهت خرید شلوار جین زنانه متناسب با سایز بایستی المان های مختلف و مهمی را در اولویت قرار داد. حال اگر این خرید یک خرید اینترنتی باشد و نتوان شلوار را پرو نمود قطعا توجه با المان ها را نباید فراموش کرد. پس در مرحله نخست نیاز است که از خاصیت کشسانی پارچه جین اطمینان یافت. زیرا برخی از جنس های جین کاملا کشسان بوده و برخی دیگر از این خواص برخوردار نیستند. البته اکثر شلوارهای زنانه از جنس جین از خواص کشسانی برخوردار می باشند.

ناگفته نماند که علاوه بر جنس بایستی به اندازه شلوار نیز دقت کرد. پس از المان های اصلی در انتخاب اندازه شلوار جین می توان به موارد زیر اشاره نمود.

قد

قد شلوار جین زنانه بسته به قد و انتظار خریدار از اینکه تمام پا را پوشش دهد یا از قوزک پا بالاتر باشد، انتخاب می شود. پس قد مناسب برای شلوار زنانه از جنس جین تقریبا 85-100 سانتی متر است. بنابراین جهت اندازه گیری دقیق قد بهتر است شلواری کاملا مشابه جنس مدنظر که از لحاظ قد برای خریدار مناسب است را بردارید.

سپس طرف دوخت شلوار را از قسمت بالای کمر تا قسمت پایین به طور کامل اندازه گیری نمایید تا از قد مناسب خود برای شلوار جین مطلع شوید. ناگفته نماند که مدل شلوار از لحاظ فاق کوتاه یا بلند می تواند در قد اصلی شلوار تاثیر بگذارد.

اندازه دمپا

یکی دیگر از المان های مهم در خرید شلوار جین زنانه همان دم پا است که تفاوت اصلی بین شلوارهای دم پا تنگ و راسته را ایجاد می کند. پس جهت اندازه گیری دمپا بهتر است خط های دوخت کناره ی شلوار را تا نمایید و در نهایت دمپا که دولا شده را با کمک یک متر اندازه گیری کنید. زیرا از این طریق می توانید اندازه اصلی دم پای شلوار را تخمین بزنید.

عرض کمر

عرض کمر از جمله المان های خیلی مهم و کلیدی در خرید شلوار جین زنانه است. زیرا اگر شلوار جین از خواص کشسانی برخوردار باشد با چند بار پوشیدن، کمر آن جا باز کرده و گشادتر می شود. پس زمان انتخاب شلوار کشی از جنس جین باید دقت کرده و شلواری با بیشترین تناسب انتخاب نمایید. البته برخی از این شلوارها دارای کمر کش بوده که انتخاب را برای خانم ها آسان تر می کنند. برخی از افرادی کمر گودی داشته که این امر با وجود سایز مناسب کمر شلوار باعث می شود از پشت مقداری آزاد باشد. در چنین شرایطی باید پشت شلوار را مقداری درزگیری کنید.

شلوار جین زنانه دکمه ای که از قسمت کمر گشاد است باید دکمه را از نزدیکترین بند کمربند رد نموده و در نهایت دکمه را ببندید. زیرا شلوار در این حالت جمع تر به نظر می رسد. خانم هایی که مقدار کمی شکم داشته و خواهان شلوار جین با فاق بلند هستند باید عرض کمر بیشتر از مدل شلوارهای فاق کوتاه را خریداری نمایند.

دور ران

جهت اندازه گیری دور ران بهتر است از یک جدول معتبر شلوار جین زنانه کمک بگیرید. پس شلوار را دو لا کرده و از فاق تا دوخت بیرونی کناره را کاملا اندازه بگیرید. حال عدد به دست آمده می تواند اندازه مناسبی برای دور ران خریدار باشد و فرد از انتخاب شلوار خود اطمینان یابد. ناگفته نماند که اگر این اندازه با استفاده از شلوار جین کشی که چندین بار به کار برده شده است اندازه می گیرید باید مقداری سایز را کاهش دهید.

همچنین برای مدل های آزادتر نیز می توانید به دلخواه بر سایز اندازه گیری شده بیفزایید تا اندازه مطلوب را بدست آورید. بنابراین در شلوارهای اندامی جین نیاز است که به اندازه ران و اندازه عرض آن توجه کنند. چون بیش از حد تنگ بودن شلوار جین هنگام نشستن منجر به ایجاد سختی و در رفتن زانوها و فاق آن می شود.

انواع شلوار جین زنانه

اکثر خانم ها هنگامی که هیچ ایده ای برای پوشش خود ندارند به سراغ شلوار جین می روند. زیرا حدودا 80% استایل ها با جین های جذاب در مدل ها و رنگ های مختلف استفاده می شوند. البته شلوار جین زنانه در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود که مهم ترین آنها به شرح زیر است.

شلوار جین اسکینی

این مدل شلوار جین زنانه از بخش کمر تا مچ پا جذب بوده و فرم پای فرد را به نمایش می گذارد. پس هر خانمی با اندام لاغر یا چاق باید یکی از این شلوارها را در کمد لباس خود داشته باشد. زیرا با هر لباسی به آسانی ست می شود. برای نمونه جهت پوشیدن کت های زمستانی، هودی های اور سایز، تیشرت ها، بوت ها و … بهتر است از شلوار جین اسکینی استفاده کنید.

دمپا

این مدل شلوار از بخش کمر تا قسمت پشت ساق کاملا جذب بوده و از آن به بعد گشاد می شود. این شلوارها گزینه مناسبی برای پاهای کشیده و اندام های لاغر می باشند. همچنین جین های دمپا با پوشیدن کتانی های تخت یا صندل ها چندین برابر جذاب تر و زیباتر می شوند.

بوت کات

نوعی دیگر از شلوار جین زنانه دمپا همان بوت کات است. ولی این مدل شلوار از کمر تا قسمت زانو به صورت راسته یا جذب بوده و و بعد از آن به فرم مثلثی گشاد می گردد. همچنین بوت کات برای هر نوع استایلی مناسب بوده و با کفش های پاشنه بلند و بوت های مختلف جذاب تر به نظر می رسد.

راسته

خانم هایی که اندام چاق و پری دارند بهترین گزینه استفاده از شلوار جین راسته است. زیرا این مدل شلوار از قسمت بالا تا قسمت پایین کاملا یکدست بوده و گشاد یا جذب نمی شود. البته شلوار راسته زمانی جذاب و زیبا به نظر می رسد که نسبت به قد فرد کوتاه تر باشد. همچنین اگر با کفش کالج تخت یا کتانی ست شود قطعا زیبایی آن دو چندان می گردد.

جمع بندی

خرید شلوار جین زنانه و انتخاب محصول مناسب با اندام و استایل خانم ها می تواند کار سخت و همزمان سرگرم کننده باشد. پس هر خانمی باید اطلاعات مختصری از انتخاب و و خرید شلوار جین داشته باشد و هنگام پوشیدن آن خلاقیت های ریز و درشتی به خرج دهد. البته شلوار زنانه جین از جمله آیتم هایی بوده که هیچ وقت از مد نمی افتد و مدام مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین هر فرد باتوجه به فرم شکل، فصول استفاده از شلوار و … می تواند مناسب ترین مدل شلوار با فاق مناسب را خریداری نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو