سیر تا پیاز سفر به آنتالیا با تورهای لحظه آخری

آنتالیا از شهر‌های مهم توریستی تفریحی ترکیه است که جاذبه‌های فراوان دارد و به دلیل ساحل زیبا پوشیده از درختان نخل و فضای تاریخی شهر با خیابان‌های پیچ‌درپیچ شهرت دارد. آنتالیا شهری مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های بارانی است.آنتالیا با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هرساله میزبان توریست‌های زیادی است که با تور آنتالیا لحظه آخری به این شهر آمده اند و به دنبال شهری ساحلی با امکانات گسترده و تفریحات متعدد هستند.

جاذبه‌های گردشگری

خانه و موزه‌ی آتاتورک (Ataturk House & Museum)

در زمان آتاتورک آنتالیا شهر کوچکی بود اما بااین‌حال وی این شهر را به‌عنوان یکی از زیباترین مکان‌های جهان معرفی کرد. به همین دلیل به‌صورت متوالی از این شهر بازدید می‌کرد و در طی این مدت در کاخ‌موزه اقامت داشت. به همین علت خانه و موزه به نام آتاتورک ثبت شد.

دروازه‌ی هادریان (دروازه‌ی سه قوسه): (Hadrian’s Gate)

 این جاذبه در مرکز شهر آنتالیا و بلوار آتاتورک، در منطقه‌ای به نام کالیچی قرار دارد. نام این دروازه از زمانی که امپراتور روم باستان به نام هادریان از این شهر بازدید کرده است به یادگار مانده و نام دیگر آن یعنی سه قوسه به دلیل شکل ظاهری دروازه که از سه قوس ساخته‌شده، انتخاب‌شده است.

 

334343ge1

قلعه رومی: (Hıdırlık Tower)

این قلعه در قرن دوم میلادی توسط رومیان در آنتالیا ساخته شد که برج آن ارتفاعی نزدیک به 14 متر دارد. مکان قرارگیری این قلعه در پارکی مشرف‌به بندر آلانیا است که به دلیل رفت‌وآمد متعدد این قایق‌ها در بندر، باستان‌شناسان معتقدند از این قلعه به‌عنوان برج مراقبتی (فانوس دریای) استفاده می‌کردند. غروب آفتاب بهترین زمان برای بازدید از قلعه‌ی رومی است و فضای دل‌چسب اطراف این قلعه ذهن هر فردی را از خستگی‌های روزمره دور می‌کند.

کسیک مناره: (Kesik minaret)

 نام این مکان به معنای مناره‌های بریده‌شده است که در سال‌های گذشته به‌عنوان کلیسا از آن استفاده می‌شد و اکنون نمایانگر تاریخ کهن شهر آنتالیا ازجمله حکومت‌های عثمانی، رومی، سلجوقیان و... است. تاریخچه‌ی این اسم به زمانی مربوط می‌شود که براثر آتش‌سوزی قسمت چوبی مناره‌ی مسجد این مکان، به نام مسجد کورکوت از بین رفت و پس‌ازآن حادثه به کسیک مناره مشهور شد.

آمفی‌تئاتر آسپندوس: (Aspendos' theater)

آمفی‌تئاتر آسپندوس متعلق به دوران حکومت رومی‌ها و سازنده آن فردی یونانی به نام زنون بود. در شرق آنتالیا، منطقه‌ای تاریخی به نام سریک وجود دارد که محل قرارگیری آمفی‌تئاتر باستانی آسپندوس است. نمای این مکان به سبک معماری رومی و با استفاده از سنگ‌های برش داده‌شده ساخته‌شده است. بنای آسپندوس از چند ردیف صندلی سنگی تشکیل‌شده که شبیه به پله هستند و در قدیم مکانی برای نشستن تماشاچی‌ها بوده‌اند. درگذشته آمفی‌تئاتر، محلی تفریحی برای نبرد گلادیاتورها با یکدیگر بود.

ساحل کنیالتی: (Konyaalti Beach)

به دلیل مجاورت سمت غربی این شهر با دریای مدیترانه، بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند در آنتالیا برای تفریح و خوش‌گذرانی از ساحل‌های این منطقه دیدن کنند. از طرفی به دلیل نزدیک بودن ساحل کنیالتی به مرکز شهر و سهولت تردد با انواع وسایل نقلیه اعم از اتوبوس، تاکسی و یا حتی ماشین شخصی انگیزه‌ی مردم برای بازدید از این جاذبه بیش‌تر شده است. علاوه بر قدم زدن بر روی شن‌های نرم و داغ در مجاورت ساحل و تماشای امواج پرتلاطم، بازدید از تفرجگاه‌هایی مانند آکواریوم آنتالیا، تفریحات آبی و... نیز بسیار لذت‌بخش است.

غار کارائین: (Karain Cave)

 غار کارائین به‌طور متوالی،25000 سال سکونتگاه بشر بوده است و در زمان‌های گذشته پس از کشاورزی و کشت در دشت پایینی این غار، از این مکان برای نگهداری و انبار آذوقه استفاده می‌کردند... فضای غار باوجود ترسناک بودن بسیار جذاب است وکمی که از ورودی غار جلوتر بروید چندین اتاق بزرگ با چراغ‌های نورانی توجهتان را جلب خواهد کرد.

آبشارهای دودن: (Düden Waterfalls)

 این آبشارها، خود را در آغوش فضای سبز و باصفای جنگلی زیبا جای‌داده‌اند. صدای شرشر ریزش آب، این منطقه‌ی زیبا را به مکانی آرامش‌بخش برای مردم تبدیل کرده است. در اصل رودخانه‌ی دودنی که از کوه‌های توروس سرچشمه گرفته این دو آبشار بالایی و پایینی را پدید آورده است. ویژگی دیگر این مکان غار کوچک تشکیل‌شده در پشت آبشارها است که مکانی برای تماشای مردم محسوب می‌شود.

 

334343ge188

ساحل لارا: (Lara Beach)

 ساحل لارا که به پلاژ هالک نیز معروف است، ساحلی با امواج آرام و بلند، سنگریزه‌های کوچک و ماسه‌های تیره است و به‌عنوان نخستین ساحل عمومی که توسط شهرداری آنتالیا اداره می‌شود، شناخته‌شده است. در این ساحل، خدمات و امکاناتی مانند غرفه‌های فروش خوراکی و نوشیدنی، چترها و صندلی‌های آفتاب‌گیر و... توسط هتل‌های تجاری ارائه می‌شود.

شهر الیمپوس: (Olympus)

این شهر یکی از کهن‌ترین شهرهایی است که پیدایش آن را به سال 80 قبل از میلاد نسبت داده‌اند؛ اما وجود سواحل توصیف‌ناپذیر و کوه زیبایی مانند کوه کیمائرا در جوار این شهر، موجب شده است بیشتر مردم از فواصل دور و نزدیک به بازدید الیمپوس بیایند و این منطقه را به منطقه‌ای تجاری تبدیل کنند. دسترسی به این شهر بسیار آسان است چراکه برای رسیدن به الیمپوس می‌توانید از وسایل نقلیه‌ای همچون اتوبوس، تاکسی و وسیله نقلیه شخصی استفاده کنید.

جاذبه‌های تفریحی

پارک آبی دیدمان: (Dedeman Aquapark Antalya)

 پارک آبی دیدمان با 23 سرسره‌ی آبی مهیج، یک رودخانه‌ی آرام و استخرهای مختلف از پرطرفدارترین مکان‌های تفریحی در شهر زیبای آنتالیا است. جذابیت دیگر این مکان، محوطه‌ی اطراف پارک با درخت‌های سرسبز متعدد است که فضای آن باعث شده، گردشگرانی که از پارک آبی بازدید می‌کنند همراه با هیجان سرسره‌ها و امواج مصنوعی استخرها، آرامش حاصل از فضای اطراف را نیز تجربه کنند.

غواصی:

Diving

 یکی از تجربه‌های بی‌نظیری که همراه با کشف زیبایی‌های زیرآب و آشنایی با موجودات و گیاهان دریایی می‌توانید هیجان را با تمام وجود خود لمس کنید، غواصی در آب‌های آنتالیا است. اگر شما یکی از علاقه‌مندان به غواصی هستید می‌توانید با فراهم کردن وسایلی مانند لباس مخصوص شنا، کرم ضد آفتاب، عینک و ... زیر نظر متخصصان این حرفه از صخره‌ها و کشتی‌های زیرآب دیدن کنید

پارک آبی و دلفین سی لانیا: Sealanya Dolphinpark Seapark

در این مرکز تفریحی همه نوع فعالیتی ازجمله نمایش‌های شاه کارانه‌ی دلفین‌ها، شنا کردن و...وجود دارد. حتی شما می‌توانید درازای پرداخت هزینه‌ای شنا کردن در کنار دلفین‌ها و شیرهای دریایی را تجربه کرده و عکس‌های متفاوتی را برای خود ثبت کنید.

گلف بازی:Golf

 این ورزش از اواخر قرن 18 که به ترکیه آمد پس از رشد و توسعه توانست میلیون‌ها دلار برای ترکیه درآمدزایی کند. زمین‌های گلف بسیاری در آنتالیا وجود دارد که باعث شده است توریست‌ها به‌شدت از این ورزش استقبال کنند و لذت هیجان‌انگیزی را کنار خانواده و دوستانشان تجربه کنند.

 

334343ge135

چتربازی:

 افرادی که به هیجان و تفریح در ارتفاعات علاقه‌مند هستند می‌توانند باتجربه‌ی چتربازی در آنتالیا از این علاقه‌ی خود بی‌بهره نمانند. در مرکز تفریحی چتربازی، مربی حرفه‌ای آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را قبل از پرش به شما یاد خواهد داد تا شما نهایت لذت را از این تجربه ببرید.

رستوران و کافه

سراسر فاین داینینگ (Restaurant Seraser Fine Dining)

محل رستوران خانه‌ای قدیمی و زیبا در باغ‌های مدیترانه‌ای با مجسمه‌های دکوری و تزئینات متعدد. سرو انواع غذای بین‌المللی و ترکیه‌ای.

کافه‌رستوران فیسیلتی (Fisilty)

ارائه انواع غذای تازه. محیطی کوچک و خودمانی. قیمت مناسب انواع غذا.

رستوران کن کن (can can)

محیطی کوچک و دوستانه. سرو انواع غذاهای ترکی اصیل. طعم بی‌نظیر و کیفیت خوب غذا.

مرمرلی (Mermerli)

ساخته شده در بالای صخره. منظره رستوران رو به دریای مدیترانه. سرو انواع غذاهای با ماهی و گوشت.

کوکورتسی (kokoretsi)

سرو غذایی از روده بز و بره که داخل آن را پر از مواد مختلف می‌کنند. فضایی دنج و زیبا.

مراکز خرید

مرکز خرید تراسیتی: (Terra city)

 مرکز خرید تراسیتی با 4 طبقه و 185 فروشگاه با برندهای مختلف محلی و خارجی، لقب بزرگ‌ترین مرکز خرید آنتالیا. علاوه بر فروشگاه‌های زیبا، این مکان ویژگی‌های دیگری همچون مرکز تفریحی و سرگرمی، رستوران‌های مختلف، سینما چندبعدی و... را دارد.

مرکز خرید اوت لیت دیپو: (Deepo)

 مرکز خریدی با تنوع محصولات بالا و قیمت‌های مناسب، کیفیت خوب محصولات.

 

33434443ge1

مرکز خرید میگروس: (Migros Shopping Center)

 مرکز خرید میگروس که یکی از فروشگاه‌های بین‌المللی زنجیره‌ای سوئیسی، با ویژگی‌هایی همچون 130 فروشگاه با برندهای مختلف، زمین‌بازی مخصوص کودکان، کافه‌های باکیفیت، هایپرمارکت.

مرکز خرید مارک آنتالیا | MarkAntalya

معماری زیبا و مدرن، فروشگاه انواع مارک‌های داخلی و خارجی. دارای رستوران و سینما

مرکز خرید اوزدیلک آنتالیا | Ozdilek Shopping Center

فروشگاه انواع برند ترک و خارجی و تکنولوژی و فناوری، دارای رستوران، کافه و سینما.

توصیه‌های سفر به آنتالیا

توصیه می کنیم برای یافتن بهترین قیمت تور ترکیه آنتالیا در وب جستوجو کنید و یا به کی سفر سری بزنید. در کی سفر می توانید بهترین قیمت تور مارماریس، بهترین آفر تور استانبول و.. را نیز بیابید. 

 از گذرنامه خود کپی تهیه کنید و در نگه‌داری آن دقت بسیاری داشته باشید و در صورت مفقودی و یا دزدیده شدن حتماً به نزدیک‌ترین مرکز پلیس گزارش دهید.

پیش از سفر محل اقامت خود را رزرو کنید تا بعد از رسیدن در شهر سرگردان نشوید.

در انتخاب محل اقامت دقت کنید تا تقریباً به مراکز مهم نزدیک باشید.

وسایل گران‌قیمت را با خود نبرید و از حمل طلا به هر شکل خودداری کنید.

پیش از بازدید از هر محل ساعات بازدید و محل دسترسی را چک کنید.

بهتر است برای تردد از وسایل نقلیه‌ی عمومی و امن استفاده کنید.

قبل از سفر به نسبت بودجه خود می‌توانید هزینه‌ی انواع تفریحات و هتل‌ها و رستوران‌ها و مراکز خرید را محاسبه کنید.

از رستوران‌های معتبر غذا تهیه کنید.

اگر قصد خرید دارید سبک سفر کنید و یا ساک اضافه با خود ببرید.

آنتالیا تابستان‌های گرمی دارد بهتر است وسایلی مانند کرم‌ضدآفتاب و عینک و ... را فراموش نکنید.

مقداری دلار و یورو حتماً به همراه داشته باشید و برای مبادله ارز بهتر است داخل فرودگاه اقدام کنید و یا خیابان آتاتورک را انتخاب کنید.

حمل‌ونقل در آنتالیا توسط مینی‌بوس، تاکسی، تراموا و دلموش انجام می‌شود که برای رفتن به هتل از فرودگاه باید از تاکسی استفاده کنید. برای رفت‌وآمد در سطح شهر دلموش گزینه مناسبی است.

برای برقراری به‌صرفه تماس بهتر است از تلفن‌های عمومی در سطح شهر استفاده کنید.

پیش از عکس گرفتن در هر مکان از مجاز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

یک بطری آب‌معدنی همیشه همراه داشته باشید.

پیش از خرید کالا از اصل بودن آن مطمئن شوید به‌خصوص اگر چرم و یا ادکلن باشد.

پیش از خرید قیمت‌ها را باهم مقایسه کنید.

در مکان‌هایی که استعمال دخانیات ممنوع است سیگار نکشید.

در صورت بروز هرگونه مشکل با سفارت ایران در ترکیه در تماس باشید.

شماره تلفن‌های ضروری:

کد کشور 0090

کد شهر: 242

پلیس:155

آمبولانس:112

آتش‌نشانی:110

گارد ساحلی:158

بخش کنسولی در استانبول: 33-5138230