انتشار کتاب زندگینامه معمار برگزیت

منبع: ایران آرت

132

1398/2/28

20:14


کتاب زندگینامه معمار برگزیت پیش از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا منتشر می‌شود.

ایران آرت: مهدی فروتن: کتاب زندگینامه نخست‌وزیر پیشین انگلیس روز 19 سپتامبر، درست شش هفته پیش از پایان آخرین مهلت اجرایی شدن برگزیت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روانه بازار می‌شود.

به گزارش ایران‌آرت به نقل از اکسپرس، دیوید کامرون که بین سال‌هایی 2010 تا 2016 ساکن شماره 10 داونینگ استریت بود، در پایان دوره نخست‌وزیری حق انتشار زندگینامه خود را با دریافت 800 هزار پوند به شرکت ویلیام کالینز (زیرمجموعه بنگاه نشر هارپرکالینز) فروخت. قرار است "برای ثبت در تاریخ" روز 19 سپتامبر همزمان در نسخه‌های کاغذی، الکترونیکی و صوتی به بازار بیاید و در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

کامرون 52 ساله وعده داده است "برای ثبت در تاریخ" روایتی دقیق و شفاف از سال‌های حضور او در داونینگ استریت در مقام نخست‌وزیر بریتانیا باشد. ابتدا گفته می‌شد او قصد دارد انتشار کتاب را تا نهایی شدن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به تاخیر بیندازد اما پس از آنکه مهلت اجرایی شدن برگزیت تا 31 اکتبر تمدید شد، ناشر تصمیم گرفت آن را پاییز همین امسال و شش هفته پیش از پایان مهلت اتحادیه اروپا به دولت خانم ترزا می منتشر کند.

پیش‌تر روزنامه دیلی‌میل مدعی شده بود کامرون تازه امسال نسخه دستنویس "برای ثبت در تاریخ" را به ناشر تحویل داده و مدیران ویلیام کالینز از او خواسته‌اند دست‌کم 100 هزار واژه از متن کتاب کم کند اما هارپرکالینز در پاسخ خود به دبیر بخش خاطره‌نگاری روزنامه اعلام کرد کتاب طبق قرار قبلی پاییز امسال به بازار می‌آید و اجرایی شدن یا نشدن برگزیت تاثیری در انتشار "برای ثبت در تاریخ" در موعد مقرر ندارد.

کتاب خاطرات و زندگینامه نخست‌وزیر پیشین بریتانیا درست 10 روز پیش از برگزاری کنفرانس حزب محافظه‌کار در منچستر منتشر می‌شود و کنفرانس تا دوم اکتبر ادامه می‌یابد. دولت بریتانیا تا 31 اکتبر وقت دارد خروج این کشور را از اتحادیه اروپا قطعی و نهایی کند. هر چند ممکن است این مهلت باز هم دستخوش دگرگونی اساسی شود.

آقای کامرون معمار اصلی برگزاری همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود؛ میراثی که با کناره‌گیری او از مقام نخست‌وزیری برای خانم ترزا می باقی ماند. کامرون در کتاب خود به این ماجرا و البته همه‌پرسی استقلال اسکاتلند و تلاش‌هایش برای اصلاح ساختاری در اقتصاد، رفاه و آموزش پرداخته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو