قرص امگا 3 و لاغری

منبع: اوما

145

1398/8/13

17:06


قرص امگا 3 و لاغری

اسیدهای چرب امگا 3 در غذاها و مکمل های غذایی موجود هستند. آنها به غشایی که سلولهای بدن را احاطه می کنند کمک می کنند به خوبی عمل کنند. سه نوع اسید چرب امگا 3 وجود دارد:

  • آلفا لینولنیک اسید (ALA)

  • اسید ایکوزاپنتائنوئیک (EPA)

  • دكوزهگزاوائیك اسید (DHA)

ALA بیشتر در روغنهای گیاهی مانند تخم شربتی ، بذر کتان و گردو وجود دارد. DHA و EPA بیشتر در ماهی های چرب موجود در آب های سرد، مانند ماهی خال مخالی ، ماهی سالمون ، شاه ماهی و ساردین وجود دارند.

بدن فرد می تواند مقادیر کمی از ALA را به DHA و EPA تبدیل کند. طبق اطلاعات دفتر مکمل های غذایی (ODS) ، اکثر مردم ایالات متحده به میزان کافی ALA از رژیم غذایی خود دریافت می کنند. کارشناسان هنوز مقدار مورد نیاز DHA و EPA  را مشخص نکرده اند.

قرص امگا 3 و لاغری

مصرف قرص امگا 3 به شکل های گوناگونی بر روی کاهش وزن و لاغری تاثیر می گذارد:

  1. گرسنگی و اشتها را کاهش می دهد
  2. سوخت و ساز بدن را بالا می برد
  3. تاثیر ورزش را افزایش می دهد
  4. به کاهش سایز کمک می کند

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی برای سلامت بدن بسیار مفید هستند که یکی از آنها کمک به کاهش وزن است. علاوه بر کاهش وزن، این اسیدها به کاهش سایز و ماهیچه سازی نیز کمک می کنند.  به طور کلی می توان گفت که تاثیر مصرف آنها زمانی بیشتر می شود که با سبک زندگی سالم و فعالیت بدنی همراه باشند.

تخم شربتی

تخم شربتی منبع خوبی از اسید چرب امگا 3 هستند. تحقیقات اولیه مزایای اسیدهای چرب امگا 3 را برای سلامتی نشان داده است.  مطالعات نشان داده است كه افرادی كه ماهی (ماهی منبع اصلی اسیدهای چرب امگا 3 است) می خورند، معمولاً در مقایسه با افرادی كه ماهی نمی خورند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های طولانی مدت قرار می گیرند.

با این حال ، هنوز مشخص نیست این مسئله به خاطر امگا 3 موجود در ماهی است یا خیر. به همین دلیل مشخص نیست مکمل امگا 3 نیز همین خواص را داشته باشد.

سایر مزایای احتمالی امگا3

ممکن است التهاب را کاهش دهد:

طبق مقاله ای در مجله انگلیسی فارماکولوژی بالینی ، تحقیقات نشان داده است که DHA و EPA باعث کاهش روند التهاب می شوند. التهاب به بیماری های مختلف قلبی و عروقی مربوط می باشد. با این حال ، تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات انجام گرفته است و هنوز آزمایش های بالینی بر روی انسان انجام نشده است. به نظر می رسد مصرف مکمل های روغن ماهی برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید مفید می باشد اما هیچ فایده ای برای افراد مبتلا به بیماری التهابی روده یا آسم ندارد.

ممکن است احتمال حمله قلبی را کاهش دهد:

طبق ODS ، شواهدی وجود دارد که مصرف مکمل های امگا 3 ممکن است خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهد. با این حال ، ODS خاطرنشان كرد مطالعات دیگر ارتباطی بین مکمل های امگا 3 و کاهش خطر مشکلات قلبی عروقی نشان ندادند.

براساس گزارش مرکز ملی سلامت (NCCIH) ، محققان نشان دادند امگا 3 به کاهش سطح تری گلیسیرید کمک می کند. تری گلیسیرید نوعی چربی است و اگر فردی بیش از حد از این چربی مصرف کند، بیشتر در معرض بیماریهای قلبی عروقی قرار می گیرد.

با این حال ، NCCIH خاطرنشان می کند سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) داروهای حاوی امگا 3 را برای درمان سطح بالای تری گلیسیرید تایید می کند. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد مصرف مکمل های امگا 3 برای آمریکایی آفریقایی ها مفید می باشد. شرکت کنندگان سیاهپوستی که از این مکمل استفاده کردند، در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف کردند، 77 درصد کاهش حمله قلبی را مشاهده کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو