چطور یک بوگیر و رطوبت گیر خانگی درست کنیم؟

منبع: نمکستان

102

1398/9/24

23:34


آموزش ساخت بوگیر و رطوبت گیر خانگی نمکستان : حتما برای شما هم پیش آمده که لباسی را از داخل کمد و یا کشو برداشته باشید و بخواهید برای مهمانی یا بیرون رفتن بپوشید ولی با بوی نم شدید و بد لباس مواجه شده اید. این بو به دلیل رطوبت موجود در داخل کمد بوده […]

آموزش ساخت بوگیر و رطوبت گیر خانگی

بوگیر و رطوبت گیر : چطور یک بوگیر و رطوبت گیر خانگی درست کنیم؟

نمکستان : حتما برای شما هم پیش آمده که لباسی را از داخل کمد و یا کشو برداشته باشید و بخواهید برای مهمانی یا بیرون رفتن بپوشید ولی با بوی نم شدید و بد لباس مواجه شده اید. این بو به دلیل رطوبت موجود در داخل کمد بوده که برای این شرایط باید از نم گیر و یا رطوبت گیر برای جلو گیری از این اتفاق استفاده نماییم.

یکی از بهترین راه حل ها برای از بین بردن این بو ها استفاده از برنج خام است. برنج خام یکی از غذاهای اصلی ما ایرانی ها میباشد. جالب است بدانید که برنج جدای خواص خوراکی دارای خواص دیگری نیز هست، برنج یک رطوبت گیر طبیعی عالیست. در واقع حتی اگر یک گوشی آب گرفته باشد با قرار دادن آن در کیسه ی برنج نم آن گرفته میشود. بنابراین برای از بین بردن بوی نم و رطوبت لباس های داخل کمد نیز میتوان از این رطوبت گیر طبیعی استفاده نمود.

بنابراین با قرار دادن یک بطری کوچک برنج در یک فضای مورب و بودار به راحتی و به طور شگفت آوری بو و نم آن محیط از بین می رود. حالا اگر تمایل دارید که عطر خوشی نیز در فضا بپیچد، با یک بطری و یا شیشه ی سس و یا مربا، مقداری برنج و کمی اسانس عطری میتوانید یک بوگیر طبیعی عالی تهیه کنید.

اگر کمدی نم دار و دارای بو دارید، اسانس لیمو رایحه ی خوبی برای این مواقع است، همچنین عطر رزماری، نعناع و اسطوخودوس میتواند یک حال خوش را به فضای خانه شما هدیه دهد. کافیست یک یا دو پیمانه برنج را داخل یک شیشه سس بریزید و داخل ان رایحه ی مورد نظرتان را بریزید. در بطری را با یک پارچه ی نفوذ پذیر بگیرید و با یک کش و یا یک تکه پلاستیک آن را جمع کنید. حالا شیشه عطر را تکان دهید تا رایحه بین برنج پخش شود.

کافیست بطری تهیه شده را در کمد، کابینت ها و یا هر جایی که تمایل دارید بگذارید. با توجه به رطوبت فضای مورد نظر شما و شرایط آن فضا این رطوبت گیر ۵ الی ۶ ماه قابل استفاده است.

بوگیر و رطوبت گیر : چطور یک بوگیر و رطوبت گیر خانگی درست کنیم؟

ساخت بوگیر و رطوبت گیر خانگی در چند مرحله

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو