راز تهیه ی انواع بورانی های خوشمزه و خوش طعم

منبع: نمکستان

89

1398/9/25

02:52


طرز تهیه بورانی در خانه نمکستان : بورانی معمولا با ماست درست میشود که انواع مختلفی دارد. بورانی را معمولا به عنوان مزه ی غذا قرار میدهند. بورانی بادمجان، بورانی اسفناج، بورانی لبو و … انواع مختلف بورانی است. درست است که بورانی بسیار آسان آماده میشود اما باز هم ترفندهای خاص خودش را داراست. […]

طرز تهیه بورانی در خانه

طرز تهیه بورانی : راز تهیه ی انواع بورانی های خوشمزه و خوش طعم

نمکستان : بورانی معمولا با ماست درست میشود که انواع مختلفی دارد. بورانی را معمولا به عنوان مزه ی غذا قرار میدهند. بورانی بادمجان، بورانی اسفناج، بورانی لبو و … انواع مختلف بورانی است. درست است که بورانی بسیار آسان آماده میشود اما باز هم ترفندهای خاص خودش را داراست. برای تهیه ی بورانی لبو بابد لبو را را بپزید و با ماست نمک و فلفل ترکیب کنید. بورانی اسفناج از اسفناج پخته و ماست و بورانی بادمجان از بادمجان کبابی و ماست تهیه میشود.

در بعضی از سرو غذاها از بورانی برای رنگی کردن سفره استفاده میشود چون طعم ها و رنگ های مختلفی دارند. بنابراین میتوان گفت که بورانی جزو مزه های پر طرفدار محسوب میشود.

یادتان نرود که برای بورانی هر ماستی مناسب نیست. مثلا برای بورانی بادمجان ماست خامه‌ ای ، بورانی لبو، ماست شیرینی و بورانی اسفناج ماست موسیر بهترین گزینه میباشد. جالب است بدانید که در کشورهای حاشیه مدیترانه و به خصوص ترکیه نیز انواع بورانی سرو میشود منتهی با یک سری تغییرات کوچک و جزعی مانند اضافه کردن زیتون و سزی های مختلف!

برای تهیه بورانی لبو بهتر است که لبو ها را نگینی خرد کنید تا زیر دندان بیاید و بورانی خوشمزه ای تهیه شود. همچنین برای تهیه بورانی لبو نبازی نیست که حتما به لبو شکر اشافه کنید، فقط کافیست لبو را بپزید.

راز خوشمزه شدن هر بورانی میتواند در انواع افزودنی ها باشد که بهتر است با آن ها  آشنا باشید. مثلا برای بورانی بادمجان، سیر تازه، به بورانی اسفناج نعناع و گل سرخ و برای بورانی کدو حلوایی، کمی شکر و زعفران میتواند معجزه کند. یادتان نرود که در بورانی اسفناج حتما اسفناج را کمی بخار پز کنید ولی کاملا پزید تا فواید آن از بین نرود. در نهایت برای بورانی بادمجان بهترین گزینه بادمجان کبابی است.

طرز تهیه بورانی : راز تهیه ی انواع بورانی های خوشمزه و خوش طعم

راز تهیه ی انواع بورانی های خوشمزه و خوش طعم

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو