خواص بیشمار دود کردن عود که از آنها بی خبرید

منبع: نمکستان

58

1398/9/26

03:12


دود کردن عود چه فوایدی دارد؟ نمکستان : عود یکی از رایحه های قدیمی و اصیل است که همیشه بوده و هست. استفاده از عود در رایحه ها به جای رسیده که امروزه پایه ی اصلی بهترین عطر های مردانه و زنانه است. در ادامه ی این مطلب در بخش بیماری ها و راه های […]

دود کردن عود چه فوایدی دارد؟

فواید دود کردن عود : خواص بیشمار دود کردن عود که از آنها بی خبرید

نمکستان : عود یکی از رایحه های قدیمی و اصیل است که همیشه بوده و هست. استفاده از عود در رایحه ها به جای رسیده که امروزه پایه ی اصلی بهترین عطر های مردانه و زنانه است. در ادامه ی این مطلب در بخش بیماری ها و راه های درمان نمکستان برای شما از فواید دود کردن عود نوشتیم. با ما همراه باشید :

در کل اکثر عودها خاصیت آرامبخشی دارند. دود کردن عود باعث رفع خستگی، استرس، اضطراب و ایجاد آرامش خواهد شد. اما دانشمندان علاوه بر خاصیت های ذکر شده خواص دیگری را نیز برای عود در نظر گرفته اند :

عود، یک ماده ی ضد عفونی کننده

همان طور که میدانید استفاده از عود یک قدمت چندین و چند ساله دارد. مصریان باستان از عود برای ضد عفونی کردن و ضد باکتری و دارویی برای درمان زخم استفاده میکردند.

تاثیر مثبت بر سلامت جسم و ذهن

گیاهان موجود در عود دارای آلدئیدها، کتون‌ها، استرها و… هستند که این ترکیبات بر سلامت ذهن و جسم خواهد داشت.

آروماتراپی

برای درمان آروما تراپی در خانه به راحتی میتوانید از عود استفاده کنید. رایحه درمانی با استفاده از عود یکی از بی‌خطرترین، کم‌هزینه‌ترین، ارزان‌ترین و اثربخش‌ترین راه هاست.

عود باعث سرزندگی میشود

در کل استنشاق عطرها و رایحه های خوب باعث ایجاد و ارسال پیام‌ های عصبی در مغز و کل سیستم عصبی و دریافت واکنش‌ های مثبت می‌شود. که عود این تاثیر عالی را بر مغز میگذارد.

عود و دور کردن انرژی منفی

برخی از اطبای سنتی قدیمی معتقدند که سوزاندن عود فضا را از انرژی منفی دور کرده و انرژی مثبت را میپراکند.

انواع عود :

عود صندل، عود کندر، عود مشک، عود عنبر، عود اسطوخودوس، عود میخک، عود آجارو، عود درخت کاج، عود گل یاس، عود گل رز، عود ناگ چامپا، عود نعناع هندی، عود گل بنفشه، عود شاهدانه، عود دارچین، عود وانیل، عود سیب سبز، عود چای سبز، عود نارگیل، عود ثروت که هر کدام خواص خاص خودشان را دارند.

فواید دود کردن عود : خواص بیشمار دود کردن عود که از آنها بی خبرید

فواید دود کردن عود

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو