آکاایران: طرز تهیه کیک لیمویی چند لایه


آکاایران: طرز تهیه:


طرز تهیه کیک:
فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) گرم کنید و قسمت میانی فر را آماده کنید. قالب های کیک را با روغن کانولا چرب کنید و داخل و دور تا دور آن را کاغذ روغنی قرار دهید سپس کاغذ ها را چرب کنید.
آرد، 1.5 قاشق چای خوری نمک، بکینگ پودر و صمغ زانسان را داخل یک کاسه مخلوط کنید.
شیر، یک پیمانه روغن ذرت و 1 قاشق غذاخوری پوست لیمو را داخل یک کاسه دیگر مخلوط کنید.
450 گرم شکر و تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بزرگ با هم زن برقی روی سرعت متوسط به مدت یک دقیقه هم بزنید تا مخلوط شوند. سرعت را پایین بیاورید و آرد و مخلوط شیر را جدا جدا به آن اضافه کنید و مخلوط کنید و در آخر مخلوط آرد را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.
خمیر را بین دو قالب کیک تقسیم کنید و روی آن ها را صاف کنید و آن ها را به مدت 35 الی 40 دقیقه داخل فر قرار دهید تا مغز طبخ شوند.
لایه های کیک را بیرون بیاورید و بگذارید به مدت 10 دقیقه خنک شوند و از قالب دربیاورید و کاغذ های روغنی را بکنید و دور بریزید و بگذارید کاملا خنک شوند.
طرز تهیه مایع لیمویی داخل کیک:
2 قاشق چای خوری پوست لیمو، 1/4 فنجان آبلیمو، 55 گرم + 2 قاشق غذاخوری شکر، زرده تخم مرغ، کمی نمک و صمغ گوآر را داخل یک قابلمه یک لیتری مخلوط کنید و 55 گرم کره را اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید و به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا اینکه غلیظ شود. با 1/4 قاشق چای خوری اسانس لیمو مخلوط کنید و داخل یک کاسه بریزید و روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید تا به مدت 30 دقیقه خنک شود.
طرز تهیه رویه لیمویی کیک:
225 گرم کره را با هم زن برقی روی سرعت بالا به مدت یک دقیقه مخلوط کنید. سرعت را پایین بیاورید و به آن 790 گرم شکر را اضافه کنید و سپس 1/4 فنجان آبلیمو و 1/2 قاشق چای خوری اسانس و 2 قاشق چای خوری پوست لیمو را بیفزایید تا به مدت 2 دقیقه مخلوط خامه ای و یک دست شود.
طرز چیدن کیک:
هر یک از کیک ها را به وسیله چاقوی بلند به صورت افقی نصف کنید. روی هر نصف از کیک ها از مخلوط لیمویی پخش کنید و بعد لایه ها را روی هم قرار دهید به صورت دو عدد کیک لایه ای. یکی از کیک ها را روی ظرف کیک پایه دار قرار دهید و روی آن نصف پیمانه رویه لیمویی را پخش کنید سپس کیک دوم را روی آن قرار دهید و روی کیک و دور تا دور آن را از رویه لیمویی بمالید و پخش کنید.


.

منبع :

طرز تهیه کیک لیمویی چند لایه