آکاایران: طرز تهیه کیک توت با پنیر ماسکارپونه


آکاایران: طرز تهیه:


طرز تهیه کیک:
فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) گرم کنید و قسمت میانی فر را آماده کنید. قالب کیک را با کره چرب کنید و داخل آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و سپس کاغذ را چرب کنید.
آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را با یکدیگر الک کنید.
کره و 225 گرم شکر را داخل یک کاسه بزرگ با هم زن برقی مخلوط کنید و بعد وانیل و تخم مرغ را اضافه کنید و با سرعت پایین هم بزنید و بعد با دوغ مخلوط کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. مخلوط آرد را به تدریج اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
خمیر را داخل قالب کیک پخش کنید و روی آن را صاف و یکدست کنید. قالب را چندین بار محکم روی کانتر بزنید تا حباب ها محو شوند.
کیک را داخل به مدت 35 الی 40 دقیقه فر قرار دهید تا طلایی شود و مغز کیک پخته شود. بعد بگذارید داخل قالب خنک شود و با یک چاقوی تیز کیک را از قالب جدا کنید و داخل بشقاب برگردانید. کاغذ را دور بیندازید و بگذارید داخل ظرف کاملا خنک شود.
طرز خیساندن توت ها:
115 گرم شکر را با 1/2 فنجان آب بجوشانید و هم بزنید تا شکر داخل داخل مایع حل شود. توت ها را داخل کاسه ریخته و روی آن از شربت گرم بریزید و خیلی آرام تکان دهید تا آغشته شوند و بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند.
طرز تهیه خامه و چیدن کیک:
پنیر و خامه را با شکر داخل یک کاسه بزرگ هم بزنید و مخلوط کنید تا اینکه قله ای شکل و غلیظ و سفت شود.
کیک را افقی با یک چاقوی بلند به دو نیم کنید. با دقت کیک را نصف کنید و کنار بگذارید. نصف کیک را داخل بشقاب قرار دهید سپس خامه را روی نصف کیک پخش کنید و نصف دیگر کیک را قرار دهید و با مخلوط توت ها سرو کنید.


.

منبع :

طرز تهیه کیک توت با پنیر ماسکارپونه