تهیه 

لیموناد هندوانه و تمشک

طرز تهیه لیموناد هندوانه و تمشک

 

مواد لازم لیموناد هندوانه و تمشک :

 

مواد لازم اندازه مقدار / کالری
هندوانه ا کیلو 100 گرم / 23 کالری
تمشک (تازه یا یخ زده) یک فنجان 100 گرم / 25 کالری
لیمو ترش 8 عدد 100 گرم / 42 کالری
عسل نصف فنجان 100 گرم / 288 کالری
تکه های یخ به میزان دلخواه 100 گرم / 0 کالری

 

طرز تهیه لیموناد هندوانه و تمشک :

*. این روز ها که هوا حسابی داره رو به گرمی میره، هیچی بیشتر از یک نوشیدنی خوشمزه و خنک نمیچسبه. برای یک بعد از ظهر گرم تابستونی هندوانه میتونه بهترین انتخاب باشه. طبع خنک هندوانه و آبدار بودن منحصر به فردش جایی برای انتخاب های دیگه جهت رفع عطش باقی نمیذاره.

*. مخصوصا اگه با مقداری لیموترش هم مخلوط بشه. در این مطلب طرز تهیه یک نوشیدنی خنک و عالی رو با هندونه قرار میدم که برای رفع تشنگی و تامین آب از بدن و همچنین خنک شدن از عمق وجود در داغی تابستون بی نظیره. مخصوصا اینکه ماه رمضون داره میاد و نیاز بدن به نوشیدنی های میوه ای بیشتر میشه.

*. برای تهیه این نوشیدنی عالی قبل از هرچیز باید هندونه ها رو از پوست جدا کنیم و دون هاش رو هم خارج کنیم. بعد هم به تکه هایی تقسیم کنیم که در میکسر (مخلوط کن) جا شه.بعد هم لیمو ها رو از وسط نصف کرده و آبش رو جدا میکنیم و در میکسر میریزیم.

*. تمشک رو هم بعد از شستن به هندونه و لیمو اضافه میکنیم و عسل رو هم در این مرحله اضافه می کنیم.البته ریختن عسل بستگی به ذائقه داره ( خودم نمیریزم)، با دور تند میکسر رو روشن میکنیم. مواد باید کاملا یکدست بشن. وقتی که کار تموم شد با تکه های یخ سرو میکنیم.

*. به همین راحتی و خوشمزگی شما یک نوشیدنی عالی درست کردید. فقط این نکته رو بگم که مقدار مواد کاملا سلیقه ای هست و میتونه تغییر کنه. مثلا شما میتونید به جای تمشک از توت فرنگی استفاده کنید. یا اصلا هیچکدوم رو استفاده نکنید.

*. یا مقدار آب لیمو و عسل رو تغییر بدید. حتی میتونید به جای عسل از شکر استفاده کنید ولی دیگه این کیفیت و طعم رو نخواهد داشت. ولی باز یک نوشیدنی خنک و خوشمزه خواهد بود.اگر خواستید که نوشیدنی شفافی داشته باشید باید قبل از سرو اون رو از یک دستمال نخی نازک (تنظیف) رد کنید تا پالپ میوه ها ازش خارج بشه.

 

خواص هندوانه :

*. جالب است بدانید که هندوانه تنها میوه ای است که نسبت به میوه ها و سبزی جات دیگر دارای مقدار بیشتری بتاکاروتن است.هندوانه میوه ای است که حاوی میزان بالایی الکترولیت سدیم و پتاسیم است که آن را از طریق عرق دفع می کنیم.

*. هندوانه همچنین سرشار از ویتامین های B است که برای تولید انرژی حیاتی هستند. متخصصین تغذیه توصیه می کنند که هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین B6، B1 و منیزیم است. این میوه بخاطر میزان بالای آبی که در خود دارد که تقریباً درصد آن را می گیرد و ارزش کالری آن، جزء باارزش ترین میوه ها دسته بندی می شود.

*. هندوانه خاصیت خنک کنندگی خاصی دارد و به طرز شگرفی سرشار از سیترولین بوده که آمینو اسیدی است که بدنمان برای ساخت یک آمینواسید دیگر، آرژنین، که در چرخه اوره برای از بین بردن آمونیاک استفاده می شود، مصرف می کند.

 

اختصاصی آکاایران