آکاایران: ابتدا فر را با دمای 180درجه روشن کنید.مواد خشک (ارد و بکینگ پودر و نمک)را با هم مخلوط کنید و چند بار الک کنید.
زرده ها و سفیده را جدا کنید سفیده ها را در ظرفی ریخته و با همزن انقدر بزنید تا بافت خامه ای پیدا کند(بصورتی که اگر ظرف را برگردانیم نریزد)زرده ها و شکر را در ظرف دیگری بزنید تا کرم رنگ شود حالا مخلوط مواد خشک را به زرده ها می افزاییم و ارام ارام هم بزنید تا کاملا مخلوط شود سپس سفیده تخم مرغ را کم کم به مایه ی رولت اضافه کنید (بصورت دورانی در یک جهت ارام هم بزنید تا پف سفیده ها نخوابد).
ته قالب کاغذ روغنی بیاندازید و روی کاغذ را کمی چرب کنید سپس مایه رولت را داخل قالب بریزید و خوب پخش کنید و سطح ان را صاف کنید قالب را در فری که از قبل گرم کرده اید بمدت5 الی 10 دقیقه(بسته به نوع فرتون)بذارید بپزه.
دقت کنید بافت رولت نباید زیاده از حد خشک باشد
پس از طبخ کیک را بهمراه کاغذ روغنی از قالب جدا کنید و به همان صورت داغ و بهمراه کاغذ رول کنید سپس کناری گذاشته تا خنک شود زمانی که خنک شد کاغذ را از ان جدا کرده و خامه صبحانه را روی سطح رولت کشیده و برای بهتر شدن طعم ان از موز و مغز گردو و سس کاراملی استفاده میکنیم در نهایت ان را رول کرده و بمدت یک ساعت در یخچال قرار دهید پس از یک ساعت ان را در اورده و روی ان را خامه میکشیم و شکلات تخته ای را ذوب کرده و روی ان میریزیم و با مغز پسته تزیین میکنیم•


.

منبع :

طرز تهیه رولت با روکش خامه و شکلات تخته ای