DJI و عرضه اولین ربات آموزشی 500 دلاری

منبع: آسمونی

116

1398/3/24

00:23


 

شرکت DJI یکی از برندهای مطرح تولیدکننده پهپاد و اکشن کم چینی محسوب شده که تاکنون مدل های مختلفی را معرفی و در بازار عرضه کرد. حال دست به کار شده و ربات خاصی را برای آموزش در نظر گرفته است.

به گزارش وب سایت آسمونی، DJI که یکی از شرکت های مطرح ساخت دوربین و تجهیزات مرتبط می باشد که اخیرا اقدام به تولید محصولات جذابی کرده است. این کمپانی که در ماه گذشته از اولین دوربین لایو اکشن تولیدی خودش رونمایی کرد، روز گذشته از اولین ربات آموزشی توسعه یافته اش خود نیز پرده برداری کرد. این ربات که RoboMaster S1 نام گذاری شده است در واقع یک تانک می باشد که مصارف آموزشی دارد.

در جربان معرفی کردن روبومستر اس 1، شرکت DJI اعلام کرده است که برای  توسعه این محصول حدود دو سال زمان صرف شده و اکنون این ربات که از هوش مصنوعی، کامیپوتر و دوربین بهره می برد در مقابل دیدگان همه قرار گرفته و افراد مختلفی با اهداف گوناگون می توانند از آن استفاده کنند. همچنین بنابر آنچه شرکت تولیدکننده بیان داشته است، ربات RoboMaster S1 به موتورهای قدرتمندی مجهز شده است که بتواند در شرایط مختلف بهترین عملکرد را داشته باشد، از طرفی وجود اینفرارد و گیمبال نیز بر امکانات آن افزوده است.

ربات آموزشی DJI کاملا منحصربفرد

DJI در این محصول یک دوربین کوچک قرار داده است که توانایی ضبط ویدیو با کیفیت فول اچ دی را دارد. علاوه بر این این، S1 به دلیل مجهز بودن ه بینایی کامپیوتری و همچنین هوش مصنوعی، قادر به دنبال کردن یک خط مستقیم در دنیای واقعی و همچنین شناسایی حرکات دست و ژست های بدن است. دی جی آی اعلام کرده است در مجموع از 31 سنسور مختلف درکنار هم برای شناسایی محیط اطراف ربات استفاده شده است. در کنار این ربات، خریداران به یک اپلیکیشن اختصاصی نیز دست پیدا می کنند که دارای سه حالت مختلف DIY Programming ، Road to Mastery و RoboAcademy بوده و به منظور برنامه ریزی کردن ربات مورد استفاده قرار می گیرد. البته برای این منظور شما حتما باید به زبان برنامه نویسی پایتون مسلط باشید.

ربات RoboMaster S1 تولید شده توسط شرکت DJI از تاریخ 12 ژوئن 2019 توسط علاقه مندان با قیمت 499 دلار قابل خریداری است. اگرچه رقیب این محصول با نام Sphero RVR و به قیمت 199 دلار به کاربران عرضه می شود، ولی باید بدانید که S1 نسبت به این محصول دارای قابلیت های بیشتری بوده و همچنین DJI این ربات را با قیمت پایین تری در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار خواهد داد.

منبع : engadget

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو