کِرِم روشن‌کننده، قدرت تکلم و حرکتِ زن را گرفت

منبع: برترین ها

100

1398/10/5

19:14


استفاده مرتب از یک کرم روشن‌کننده آلوده به متیل جیوه با آسیب به سیستم عصبی یک زن آمریکایی، قدرت تکلم و حرکت را از وی گرفت.

ایرنا: استفاده مرتب از یک کرم روشن‌کننده آلوده به متیل جیوه با آسیب به سیستم عصبی یک زن آمریکایی، قدرت تکلم و حرکت را از وی گرفت.

به گزارش پایگاه اینترنتی «مدیکال دیلی»، کارشناسان بهداشت معمولا به افرادی که به طور مرتب از کرم‌های پوستی استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنند تا پیش از استفاده از این محصولات با چک کردن برچسب محصول از نبودن هر گونه مواد شیمیایی مضر در آن‌ اطمینان حاصل کنند. حال یک محصول مراقبت از پوست آلوده به متیل جیوه، سلامت یک زن کالیفرنیایی را با خطری جدی مواجه کرده است.

این بیمار که هم‌اکنون در بیمارستان بستری است، از لوله دهانی تغذیه می‌شود و به دلیل آسیبی که به سیستم عصبی مرکزی وی وارد شده قادر به صحبت کردن یا حرکت نیست. پزشکان دلیل آسیبی که به سلامت این بیمار وارد شده را استفاده منظم از یک کرم روشن‌کننده پوست، معرفی کردند. این کرم حاوی نوعی سمی از جیوه موسوم به متیل جیوه است که قرار گرفتن در معرض آن در سیستم عصبی مشکل ایجاد می‌کند.

به گفته پُل بلانک از محققان ارشد دانشگاه کالیفرنیا (UCSF)، در بیشتر کرم‌های روشن‌کننده پوست از فرم غیرآلی جیوه استفاده می‌شود اما این محصول خاص حاوی جیوه آلی بود که از جیوه غیرآلی بسیار سمی‌تر است.

این زن آمریکایی در ابتدا به دلیل ضعف عضلانی و حرکت غیر ارادی عضلات شانه و بازو به بیمارستان مراجعه کرد اما وضعیت وی رفته رفته رو به وخامت گذاشت و پزشکان ناچار به استفاده از لوله تغذیه‌ای برای این بیمار شدند.

خانواده این بیمار می‌گویند که وی پیش از بستری شدن به مدت هفت سال به طور منظم از این نوع کرم‌ روشن‌کننده پوست استفاده می‌کرده است. اگرچه این بیمار تحت آهن زدایی (chelation therapy) نیز قرار گرفته تا این فلز سنگین از سیستم بدنش خارج شود اما تاکنون تغییری در وضعیت وی ایجاد نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو